|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har ikke. Mannen har, jeg burde nok skaffe en jeg også. Når vi tegnet forsikringene var jeg ikke i jobb, så vi droppet det, og siden har jeg glemt det. Takk for påminnelsen. Barna har barneforsikring, men hva den dekker er jeg usikker på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har via jobben, men vet ikke hva den dekker. Har sendt mail til personal nå, så får vi shoppe privat dersom den ikke har tilstrekkelig dekning. Må få mannen til å sjekke også.
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Eg har alvorlig sjukdom-forsikring der eg får utbetalt 1 MNOK om eg får en av 20 alvorlige sjukdomar. Uførforsikring er muligens noko anna?
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!
Uføreforsikring er noe annet, ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jeg sitter faktisk og skal sjekke om jeg kan få alvorlig sykdom-forsikring nå. Men siden det er en av disse sykdommene jeg er under utredning for, plutselig, er vel det toget gått også |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
I hvilket selskap har du den?
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Ja, det har både jeg og mannen. Det ville være krise for oss om en av oss ble ufør, for ikke å snakke om dersom ekteskapet skulle gå dukken i tillegg. Ingen av søsknene mine får, så jeg er glad for å ha søkt i tide.
|
|
|
#8 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg her reservasjon mot bihulelidelser... Jeg er bihuleoperert så sjansen for det er ganske liten.
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!1100 kr pr mnd for 70000 utbetalt pr. år?? Det var prisen sin det...
|
|
|
|
#10 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Her har vi alle 4 i familien.
|
|
|
|
#11 |
|
Skal rømme
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Vi har også, både på oss voksne og barna. Jeg har begrensninger i forhold til hørselsskader, og min mann har vi forsikret ekstra masse, fordi vi kommer til å være avhengig av lønna hans for å beholde huset (når vi får bygget det).
|
|
|
#12 |
|
|
[Reklame] |
|
|
|
|
|
#13 |
|
En som trener
|
Kr 1385 pr måned. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Vi hadde heldigvis vett til å forsikre også barna mot uførhet av sykdom eller skade. For 7 måneder siden fikk minsten diabetes, og får nå en utbetaling på 350 000 for medisinsk invaliditet på 15 %. Så vi har sett at det kan faktisk skje oss også.
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Vi voksne har både via jobben min og privat. Koster oss rundt 1000.- pr. mnd. totalt. Vi har livsforsikring som også innebærer at noe av gjelden på huset slettes hvis en av oss dør.
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Vi voksne har. Jeg har en veldig god forsikring gjennom jobben som også dekker uføre, og mannen har en ekstra privat siden forsikringen de har gjennom jobben ikke er god nok. På gutta har jeg faktisk ikke satt meg godt nok inn i hva forsikringen deres dekker. De har en ganske standard livs-og ulykkesforsikring.
|
|
![]() |
|
|