Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tidlaus eller håplaus

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Tidlaus eller håplaus
Tidlaus 21 16,54%
Håplaus 106 83,46%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 12:03   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidlaus eller håplaus

Kom ikkje bildet?? Det var i alle fall en cognacfarga Egget.

Gammel 26-01-12, 12:28   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hva legger dere i tidløs, egentlig? Jeg tenker på designobjekter som alltid Blir regnet som fine, uavhengig av mote.

Det tenker jeg også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:17   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Allikevel har du stemt på at denne sofaen er tidløs? Den er jo helt klart datert, og representerer folkelig interiørmote fra åttitallet. Selvsagt har mange den fremdeles, nettopp fordi den er behagelig. Og det er det ingenting i veien med, men den er fremdeles ikke tidløs.

Men jeg mener altså at den var tydelig i "sofabildet" både på 80-, 90- og 00-tallet og jeg tror den vil være tydelig både i dette tiåret, og de to neste.
Hvis en type sofa selger godt i de norske hjem i 60 år vil jeg påstå at den er tidløs.

Gammel 26-01-12, 13:21   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, jeg syns ikke den er særlig synlig lenger, og tror de fleste som ha hatt den har arvet den.

Og bare for å understreke det, slik at ikke HI skal bli helt motløs: jeg syns ikke det er noe i veien med å velge denne sofaen. Jeg følger ikke moten på noe vis selv, og syns det aller viktigste er at eier er fornøyd og den passer til bruken den blir utsatt for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:25   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske tidløs.

Gammel 26-01-12, 13:25   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, jeg kan gå med på at nøytralt også kan beskrive tidløst. Og den sofaen er absolutt ikke nøytral.

Gammel 26-01-12, 13:44   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Alle er så søte, diplomatiske og forsiktige, eg er rett imponert. Eg er klar over at sofaen ikkje er Bonytt-materiale, men det er ikkje heimen vår heller. Me er veldig lite interessert i interiør, og setter komfort og praktiske hensyn framfor mote.

Uansett kva me kjøper, så vil det vere eit steg opp frå den 15 år gamle grøne Stockholm-sofaen vår. Den er så god at eg sliter med å kvitte meg med den. Og eg har som sagt til gode å finne ein einaste sofa som kan samanliknast med den.

Den moderne sofaen er gjerne i stoff. Det tenker eg lett kan bli flekkete. Og til tross for kva mange trur; skinn føles ikkje det minste klamt i romtemperatur. Me har iallfall ikkje opplevd det sånn. Skinn i bil, derimot, er me ikkje fornøyde med.
Den moderne sofaen er gjerne litt hardare i linjene, og litt hardare sånn sitte/liggekomfortmessig.
Den moderne sofa er typisk nok veldig djup i setet, og for oss med korte bein er det umulig å sitte skikkelig i den. Det er tre måtar å sitte på, og ingen av dei er særleg behagelige:
- med ryggen inntil sofaen og beina rett ut, som ei dokke med stive ledd
- med ryggen inntil sofaen og beina krølla under seg.
- med beina i bakken og utan støtte i ryggen

Ja, og så det fjerde: å ligge.

Eg har rett nok berre sjekka sortementet på Bohus, Ikea, Møbelringen og Skeidar, så mulig det finnes ein sofa for meg også som ikkje er så, eh, umoderne? som denne.

Og eg hadde aldri forventa at majoriteten av FP skulle finne på å like korkje Oslo- eller Stockholmvarianten. Og eg hadde aldri forventa at folk skulle vere så søte i tilbakemeldingane. Men når det er sagt så setter eg pris på det, for det er meget mulig me endar opp med ein sånn ein. Den er ikkje særleg fin, men den er grei nok. Det er eit møbel. Den er praktisk og komfortabel. Mannen har noko han skulle ha sagt. Han har veldig sterke meiningar vedr. komfort, og han vil aldri la estetikk gå først. Eg kan sjølvsagt velge å bruke vetoretten min, men interiør er rett og slett ikkje så viktig for meg at eg vil overkøyre han på dette området. Når det er sagt så har han ikkje blitt introdusert for Oslo-alternativet, men eg er rimelig sikker på at han kjem til å like det.

Me får sjå. Me har god tid. Eg tykjer den grøne sofaen vår er litt festlig, for det er ikkje mange som framleis sliter på ein sånn ein.

Gammel 26-01-12, 13:54   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Gammel 26-01-12, 13:58   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Bergensis, jeg hadde aldri reagert om jeg hadde kommet hjem til noen med en sånn sofa altså. Jeg er veldig interessert i interiør, men kanskje på en mer sosialantropologisk måte enn at alt må være så himla fint. Jeg har aldri reagert negativt på interiøret til noen, selv om det har vært utenfor min smakspreferanse. Jeg liker å komme til hjem som er hyggelige, rett og slett.

Gammel 26-01-12, 14:52   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

En helt grei sofa. Svart er safe, og hva andre måtte mene spiller jo egentlig ingen rolle. De skal ikke bo hos dere.

Jeg har selv en stil som ikke matcher 'trender', og som er en blanding av smak, comfort og hva som er praktisk. For meg er en sort skinnsofa det mest praktiske vi kan ha. Det går til alt, lett å vaske av, og siden jeg er glad i fargen sort generelt, så vil vår sorte sofa bli byttet ut med en ny sort sofa i framtida. Å foreslå lys stoffsofa til oss vil være helt absurd, så lenge vi har små barn som ikke nødvendigvis behandler den med den omsorg den fortjener.

Tidløs er vel heller ikke så viktig, for en sofa må jo byttes ut en gang åkke som. Vår er vel 10-11 år, og vi ser at den står for tur etter hvert.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:28   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på linje med bær og fnatt og noen til.

Jeg bryr meg dog ikkeno om interiør og hos oss er det mannen som "bestemmer" alt som har med sånt å gjøre.

Gammel 27-01-12, 12:31   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på siden av diskusjonen, men jeg synes at Ekornes Manhattan framstår mer tidløs og pen enn den du viste til i hovedinnlegget.

Gammel 27-01-12, 13:17   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Enig, Irma.

Gammel 25-01-12, 17:39   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Om dere synes den er sånn passe fin og veldig god så er det vel bare å kjøpe?

Det er jo en sofa, liksom. Jeg har ikke helt skjønt det der med interiør som skal speile ens personlighet (jeg har i alle fall aldri identifisert meg med verken salongbord eller sofaputer) eller folk som framstår som rent bekymret for at fargen på gardinene ikke er årets og nipset ikke er trendy. "Burde jeg ha bilder av hjort på putene mine? Burde jeg?!"

(Jeg har preferanser for hva jeg liker, altså, og vil jo helst ha ting som jeg synes er pene. Men blir stadig mindre bekymret for hvorvidt naboen, svigermor og redaktøren i Bonytt også synes de er pene.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:23   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvem de 5 er som mener denne er tidløs.
.

Jeg mener at det der er en helt vanlig sofa som var like vanlig på 80-tallet, som i dag.
Og som sikkert er like vanlig om 15 år også.

Jeg har ingen interiørgener, så jeg skal være åpen for at jeg tar feil. Men det gjør jeg jo aldri.

Den er ikke fin, ikke stygg, ikke in, ikke ut. Vanlig sofa.

Gammel 25-01-12, 18:24   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Du er i selskap med 8 andre, Kirsebær.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 22:29   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på hvordan en del av dere hadde vurdert stua mi. Vi har to ulike sofaer stående rett overfor hverandre. En 9 år gammel falmet Bohus-sofa og en litt nyere Karlstad fra IKEA.

Ja, da ville jeg nok tenkt mitt.

Vi har også gammel sofa, men det er på en måte ikke alderen eller prisen på tingene som avgjør hva man tenker om et interiør. De som er avhengig av å møblere rett ut av møbelkatalogen annenhvert år er ikke nødvendigvis de som har den mest brennende interiørinteressen. (Ikke at jeg heller har en så veldig brennende interiørinteresse)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.