Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overnatte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 15:07   #61
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatte?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg er enig i generaliseringen om hvilke hjem som lettest tillater dette også jeg.

Jøye meg.

Gammel 08-02-12, 15:22   #62
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Nei, nei, nei, for en tråd!

Uff! Min er 5, mange år igjen.

Om mine foreldre hadde sagt ja til overnatting da jeg var 16, ville jeg blitt overrasket. Litt skuffet også kanskje? Men det hadde jeg aldri sagt til dem, så klart.

Gammel 08-02-12, 15:34   #63
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Tja jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Mine foreldre lot meg overnatte hos kjæresten min i nesten en uke da jeg var såvidt fyllt 15. Jeg var veldig voksen for alderen og kjæresten min bodde langt unna. Vi hadde vert sammen i ett år. Det var faktisk der jeg hadde min første gang. Det jeg derimot syntes var pussig var foreldrene hans som lot oss sove i dobbelsenga deres. Men jeg angrer ingenting og hadde det veldig fint der de gangene jeg var sammen med han. Når han var hos oss fikk vi paradoksalt ikke lov til å sove i samme seng vi kunne ligge i samme seng til vi skulle legge oss men ikke lenger Jeg var veldig glad i han og vi var sammen i to år før jeg slo opp da jeg møtte min nåværende mann. Som også fikk lov etterhvert å overnatte selv om han faktisk var ti år eldre enn meg. Vi har nå vært sammen i 12 år og gift i syv av dem. Og ja foreldrene min hatet mannen min men ikke pga av alder men yrket hans. Nå ser jo de fleste at vi er faktisk ment to be, og det hadde gjort det veldig mye lettere for meg om de hadde akseptert han fra starten av. Og nei vi hadde ikke hele tiden sex selv om han fikk overnatte.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 17:29   #64
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jøye meg.

Men jeg glemte å spesifiere at det ikke gjaldt noen av dere?

Herved spesifiserer jeg at mine uttalelser ikke er henspeilet på noen av dere i denne tråden eller på FP generelt.

Sist redigert av Mani : 09-02-12 kl 10:51.
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 17:56   #65
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det er helt greit etter fylte 16. Mine foreldre var alltid greie slik, og jeg tror egentlig jeg følger den linja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 18:17   #66
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville tillatt det, men jeg ville snakket med foreldrene til kjæresten for å sjekke ut at det faktisk var greit.

Men dere som syns dette er helt greit, ville det vært greit om datteren din på 16 kommer hjem med en fyr på 35?

Gammel 08-02-12, 19:09   #67
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men dere som syns dette er helt greit, ville det vært greit om datteren din på 16 kommer hjem med en fyr på 35?

Nei. I så ung alder bør det være en på følelsesmessig/ aldersmessig litt samme planet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 19:16   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen min ble sammen da vi var 16 år, og vi fikk heldigvis overnatte hos hverandre fra ganske tidlig av. Vi ventet allikevel med sex i et halvt år og var skikkelig snusfornuftige på alle plan. Jeg kommer til å tillate det med mine også, om de er i faste forhold og omstendighetene er bra.

Gammel 08-02-12, 19:18   #69
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nei. I så ung alder bør det være en på følelsesmessig/ aldersmessig litt samme planet.

Jeg er helt enig, jeg måtte bare sjekke at jeg ikke er helt på jordet.

Gammel 08-02-12, 21:43   #70
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Etter fylte 16 så må det vel være helt ok. Men alder og hvem denne partneren er spiller jo så klart en rolle. Jevnaldrende hyggelig kjæreste er innafor. 20 år eldre, vulgær og utrivelig er utafor.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 21:56   #71
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk ikke sove over hos typen min før jeg var 18. Mannen min fikk heller ikke sove hos meg før jeg var 18. (han var 24)

Gammel 08-02-12, 23:37   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En 16-åring ville fått overnattet type "en sjelden gang" (ikke hver helg eller oftere, absolutt ikke!).

Jevnlig overnatting/pseudosamboerskap har jeg samme fordommer mot som 007. Det var bare EN type familier som serverte datter med kjæreste frokost på senga dagen derpå etter konfirmasjonen, altså. Det var de samme som fikk samboere på pikerommet fra 16-årsalderen, og som syns "det er nå koselig å bli bestemor også, da, mens man er så ung at man kan kose seg med det! " når barnet blir gravid som 18-åring.

De har det fanken ta meg så travelt med å bli voksne og leke familie og hvahardu at jeg syns det er vi som ER voksne sin plikt å stagge dem og sørge for at de faktisk har en ungdomstid. Med kjærester og klining bak hjørnet og sniksex på pikerommet etter skoletid.

Og ja, problemstillingen blir enda mer aktuell når kjæresten er betydelig mye eldre. Ikke at det ville blitt "forbud", men definitivt grunnlag for en prat.

Gammel 08-02-12, 23:42   #73
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er absolutt ikke interessert i å bygge opp under nesten-samboerskap mens de går på videregående, så regelen har vært overnatting kun i helger. Ingen bombe at den grensen ble tøyd noen ganger, men den var der ihvertfall, med mulighet for unntak. Betydelig eldre kjæreste er en problemstilling jeg ikke har vært ute for med sønnene mine, men når jeg begynner å tenke etter så har faktisk alle vært LITT eldre. Da har jeg også sluppet unna problemstillingen med at jenta er for ung.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 23:45   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og clamydiapraten, ja! Viktig!!!

( var det virkelig noen bak i tråden her som spurte "må jeg det, altså?" Dere VET at dere må det, ja?!)

Gammel 08-02-12, 23:48   #75
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine barn er 3,5 og 1. Så nei, jeg har virkelig ikke tenkt på at jeg må ta "clamydiapraten". Ingen tok den noen gang med meg heller.

Men min første kjæreste fikk overnatte på rommet mitt første gangen han kom på besøk. Det fikk min neste også, eller, nei han hilste på en snartur en times tid og så dro jeg på besøk til hans familie/slekt, hvor vi fikk overnatte sammen. (KAN muligens ha en viss sammenheng med at jeg var 21 da jeg fikk min første kjæreste. Og 22 da jeg altså tok med han som i dag er min mann hjem.)

*forbereder Clamydiapraten* Dvs, jeg skal lese meg grundig og godt opp på tema og alle mulige finurlige argumenter og forklaringer, sånn i løpet av de neste 10 årene eller noe sånn, da er jeg vel greit i rute?

Gammel 08-02-12, 23:52   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nei, jeg mente ikke du skulle gjøre det før de blir 4, liksom.

Men i god tid før de begynner å ha sex: absolutt! Enormt mange (flertallet, tror jeg?) tenåringer har sex uten kondom. De tror ikke søte, snille gutter/jenter kan ha kjønnssykdommer.

Gammel 08-02-12, 23:54   #77
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

En venninne fikk herpes av sin første kjæreste. Det er staselig, du. Resten av livet.

Gammel 08-02-12, 23:56   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man syns chlamydiapraten er litt pinlig så er det egentlig greit å ta den når de er rundt ett år, så har man den unnagjort.

Gammel 08-02-12, 23:57   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Mye mer underholdende når de er ni, innbiller jeg meg.

"men, men, hvorfor GJØR folk det, da??! Jeg håper i hvert fall de holder seg på steder der ingen ser dem, og ikke sånn, rundt forbi overalt, liksom! "

Gammel 08-02-12, 23:59   #80
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Nei, det er virkelig uforståelig når man er ni.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.