|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Hos oss må jeg si at de SFO er flinke til å lage et opplegg i feriene. Det er diskotek og fest i egnet lokale, bakedag, utedag (ski, skøyter og aking), forskerdag, tur på museum ol.
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi får aktivitetsplanen i forkant før påmeldingen og kan da velge hva man ønsker å være med på. F.eks i vinterferien skal de bl.a på bowling og skitur. Eldste ville gjerne dra 3 av 5 dager og det får han lov til. Tilbudet koster dog over 200,- pr dag i ferier i tillegg til månedsbetalingen, så man må kunne forvente litt mer innhold enn lek i gymsal og tomatsuppe, tenker jeg.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Ikke her heller, men i nabokommunen skal må man betale 1000 kr ekstra pr uke, så om man skal bruke tilbudet vinter og høstferie + 3 eller 4 uker på sommeren så blir det en del penger. ikke alle som har råd til det akkurat. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men betaler man da full pris for de månedene som har ferieuker i seg?
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Ja man betaler fullt men jeg ser nå at det ikke er sfo som har tilbudet,prisen har økt med nesten 50% i år, så det har vært en god del billigere før. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Hos oss har man enten heldagsplass, eller halvdagsplass. Jeg er usikker på hva halv plass innebærer, om det er halvparten av timene hver dag, eller bare noen dager i uka. I ferier kan de være der to eller tre av dagene i uka.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vår 100% plass koster 2200 kr pr mnd. Da kan man bruke morgensfo også. Vi får mat kun i ferier, ellers ikke.
|
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
August hos oss er: 2500 for vanlig opphold + 220,- pr dag i skoleferien. Dvs bortimot 6000,- for den måneden.
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Vi betaler pr time, så dermed må vi betale ekstra dersom vi skal ha barna der mer enn det antall timer vi betaler for.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi har heller ikke fått konkret plan for hva som skjer på SFO de dagene i vinterferien, men leverte svarslipp på oppholdstid på mandagen.
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi betaler 1915,- for fulltids sfo, dersom vi dropper sfo enten morgen eller ettermiddag tror jeg vi betaler en del mindre.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?På vår skole (og dermed sannsynligvis i hele Oslo?) betaler man enten for full plass eller 12 timer pr uke. Har man full plass kan man være der fra 7.30 til 16.30, men hvis man betaler for 12 timer avtales det med SFO når man vil bruke timene sine.
|
|
|
|
#17 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Her jeg bor koster det 2450 inkl kostpenger, finnes ikke morgensfo her da. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hertuginne
|
Jepp, det er veldig dyrt. Vi har regnet på at det vil være billigere for oss å betale for at svigerfar flyr ned hit og har ungene de dagene SFO er stengt enn det er for oss å ha ungene på SFO, eventuelt at ungene flyr til svigers og er der. Det er svært få barn som er på SFO i feriene på vår skole, rett og slett fordi det blir for dyrt, spesielt i juni og august.
|
|
|
#19 |
|
Nærmer seg
|
Samme her, jeg er glad foreldrene mine er pensjonister...
|
|
|
#20 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi betaler 2200 for full plass, omtrent akkurat samme som maxprisen for barnehageplass her. Vi betaler ikke ekstra for feriene høst, jul, vinter, men de har stengt hele juli som de fleste har. De prøvde på sommer SFO en uke ut i juli et år, men det var for få barn tror jeg/for dyrt.
|
![]() |
|
|