|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Støvsuger du før vask? | |||
| Ja, hver gang, grundig også |
|
99 | 57,89% |
| Nja, som regl gjør jeg det |
|
40 | 23,39% |
| Ab und zu |
|
14 | 8,19% |
| Nope, driver ikke med sånt dritt |
|
2 | 1,17% |
| Nei, det ser jeg ikke poenget med |
|
7 | 4,09% |
| Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) |
|
9 | 5,26% |
| Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg vasker svært sjelden. Støvsuger og tørrmopper for det meste.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Nok en støvsugerhater stiller seg i rekka. Men, før jeg var så heldig å få vaskehjelp, som forøvrig støvsuger før hun vasker, gjorde jeg det og. Vaskevannet blir jo så ekkelt om det kommer kanindotter og småsand oppi det, for ikke å snakke om at det er noe herk å få i moppen.
|
|
|
#4 |
|
wizzzard
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Eg har ikkje støvsuga i det heile tatt på fleire år.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Støvsuger du før du vasker?Det som sjokkerer meg mest er ikke egentlig hvor mange som støvsuger, men hvor mange som faktisk VASKER med fille og vann. Det har aldri vært aktuelt i mitt hjem. Mamma gikk over til mopp for 15-20 år siden (da hun tok en "bindtest" på min støvallergiske astmatikerbror, som kom hjem og spurte hva i all verden hun hadde gjort, han kunne jo PUSTE! Siden den dagen har det ikke vært vasket "på gamlemåten" i mitt barndomshjem.) Jeg så ingen grunn til å gå tilbake til gammeldagse måter å gjøre det på når moderne måter er beviselig bedre mot støv, skitt og bakterier.
|
|
|
#6 |
|
bits and pieces
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger først ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg vasker for øvrig med mopp og vann, har aldri brukt fille, men disse engangsvåtmoppene holder ikke lenge, de tørker inn fortere enn du får sagt ER DET MULIG!!!!
|
|
|
#8 |
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Engangsvåtmopper er for meg litt sånn der "hurtigløsning når det egentlig er mer ønskelig at det LUKTER rent enn at det er det..." Typisk sett dro jeg derfor over store deler av stuegulvet med en slik i går, før vi fikk besøk av en mann fra statistisk sentralbyrå. I dag skal jeg vaske "hele huset" til mamma og pappa kommer i morgen for ettårsfeiring med overnatning (de drar først på søndag, med en del kasser flyttelass, så det skal graves i de mest rotete deler av huset underveis også. Inn i skap jeg ikke er så ofte og sånn...) da blir det microfibermopper. Men altså, jeg har ingen skyllebøtte, når moppen er for skitten, tar jeg en ny. Jeg er klar over at moppemengden hadde kunnet vært redusert om jeg hadde støvsuget (men mer støvrørking, som jeg hater mye mer enn mopping) men velger altså å heller ha flere mopper i bruk.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støvsuger du før du vasker?Støvsuger alltid før jeg vasker. Og det vaskes på jevnlig basis, så jeg trodde at gulvene våre var tålig rene stort sett hele tiden. Vel, det var før vi kjøpte dampmopp og så hvordan den hvite moppen så ut etter å ha vasket 1/5 av kjøkkengulvet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Støvsuger du før du vasker?Mannen vasker med mopp. Jeg, vasker aldri. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Men da må du ha steike mange microfibermopper da? Grunnen til at jeg må dyppe den på ny i vannet er jo fordi den tørker inn når den dras over gulvet, og ikke nødvendigvis fordi det er så skittent på gulvet. Jeg har bare en sånn "hovedmopp" og den går i vaskemaskinen hver gang huset er vasket.
|
|
|
#12 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Støvsuger du før du vasker?
Du må ha mer enn en mopp, ja, men jeg pleier også å spraye/helle mer vann på gulvet om moppen blir tørr, men ikke skitten.
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg støvsuger alltid først, men vasker sjelden hele huset samtidig. Sentralstøvsuger er det lureste vi noengang har skaffet tror jeg. Syns det er mye mindre pes enn å drasse støvsugeren rundt i huset. Jeg greier stort sett alle fellesarealene uten å bytte uttak.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg har som sagt antatt 7 mopper. Bruker ikke alle på en gang, normalt sett, det kom noen eksyrs i hus når vi vasket ned/flyttevask der vi bodde før. Men jeg sprer vann utover gulvet, heller enn å dyppe moppen, microfiber skal jo helst være fuktig, ikke vått, så en liten spray vann på flekker her og der holder den fuktig og fin, samt løser flekkene, to fluer i en smekk.
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Støvsuger du før du vasker?Jeg aner ikke hvor mange moped vi har. |
|
|
|