|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg synes navnet passet godt til en liten prinsesse. Helt klart ikke et navn jeg ville valgt selv (liker bedre trauste norske navn
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg gir beng i hva folk synes om navn generelt, men merker meg at det er den samme gjengen som fniser av navn man ikke finner i "Trauste Navn For Alle Anledninger"-boken, som også slenger seg over enhver Boden-, Odd Molly-, kakedekorerings-, ta-bilder-med-vintage-filter-hype, og som i tillegg gjerne vrenger ut av seg idéer om at det er viktig å ikke bry seg om hva andre synes. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Maverick er herlig forfriskende, kjenner jeg.
|
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg har sansen for litt sære navn. Nå kom jeg nettopp over ei lita Ynwa.
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg synes også navnene hver for seg er helt ok, og forstår at det er en tradisjon i Sverige med mange navn, og mange hensyn å ta. I Norge har man jo også valgt flere navn, og ikke alle brukes jo til hverdags. Det er mer for å ha på papiret. Så Estelle alene, om det er det som blir brukt, vil nok fungere fint på en prinsesse. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Det er jo helt forventet at selveste kronprinsessan skal ha minst fire navn, de fleste medelsvensker har jo tre fornavn, sånn helt uten at de passer sammen, bare ren oppramsing: Lejf Thorsten Pär og sånt.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Nemlig. Mannen min og jeg brøt ut i et unisont: Joey, have you ever seen me ecstatic? da vi fikk høre navnet. (Kilde: youtube.com) )
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 27-02-12 kl 13:51. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Haha! Ja! Og moren til George Constanza heter også Estelle. Det er det amerikanske svaret på Gunvor liksom. Men om 10 år så blir det nok poppis i USA igjen også, de er bare litt tidlig ute.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Nå generaliserer du veldig, Maverick. Jeg innrømmer at jeg foretrekker nordiske navn foran mer eksotiske, men jeg eier ikke et eneste Odd Molly eller Boden-plagg, og det nærmeste jeg kommer fancy kakepynt er non-stop på muffinsene (ikke cup cakes, altså... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg aner jo ikke hva barna til Odd Molly FP-ere heter, men de jeg kjenner RL som er litt sånn OM og chubby chick (sorry, jeg må harselere litt med det også) tenderer faktisk mer mot Estrella-retningen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:De må få velge hva de vil, må være utrolig slitsomt å ha en million meninger flyende rundt om et såpass personlig valg som navn på ny baby er. Estelle er litt uvant for meg, Stella synes jeg er fint. Til tross for at jeg husker veldig godt Stella-episoden til Elaine. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Men hva vil det da si å harselere over et navn? Tror jeg skrev noen ord lenger opp her om at navn som Oliver og Emilie ikke akkurat er så originale. Er det å harselere, eller er det bare en konstatering av et faktum? Mulig noen kan ha blitt støtt, og det er isåfall leit. Ikke meninga. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Dette tenker jeg også. Jeg er ganske sikker på at folk som kaller ungene sine Cindhy synes jeg har valgt rare/treige/vanlige navn til mine barn og i ett tilfelle fikk jeg også høre "Å- skal han hete det? Ikke akkurat noe jeg ville valgt da, men..." Smaken er som baken og jeg forventer faktisk ikke at en Cindhy eller Pamela-tilhenger synes f.eks Ola eller Bjarne er fine navn, jeg lever også helt greit med at de gir uttrykk for det. |
|
|
|
![]() |
|
|