|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Båndtvang og ulven i Oslo
Nei, du har ikke forstått meg riktig.
Jeg har for øvrig både bodd og har familie som fremdeles bor i distrikter med både ulv og bjørn, som er uenige med deg. Det er også flere i denne tråden.
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg er veldig delt ift rovdyrdebatten. Jeg fascineres av rovdyrene og ønsker dem som en del av norsk fauna. Samtidig ser jeg konflikten mellom husdyrhold i større og større områder i Norge og synes ikke den er så enkel å løse som enkelte i denne tråden mener.
|
|
|
|
#3 |
|
På (opp?)tur
|
Når jeg har spørsmålstegn på slutten, betyr det at det er et spørsmål. Ikke at jeg har bestemt meg for noe. Tror det er ganske vanlig bruk av spørsmålstegn. Men hva vet jeg, som trenger det inn med teskje.
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloDet er ganske stor forskjell på å synes at man bør ta forholdsregler når man er i områder med bjørn/ulv til å ønske dem utryddet.
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg så denne fyren på tv i går. Der han slapp løs den siste bikkja også. Himmel, for en dust. |
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang og ulven i OsloUlv eller ikke ulv har da hatt langt styggere diskusjoner enn denne. Dette er et tema som er kjent for å vekke mye følelser, særlig blandt de som må forholde seg til ulv i forhold til husdyrhold. Jeg er for ulv, vi har bosatt oss i et område nær skogen og må leve med det. Her finnes hoggorm, :grøss: noe jeg personlig er mye reddere for enn ulven, rev som tar katter og elg som svimer rundt ruset på råtne epler. Og nå også ulv. Men det preger jo ikke hverdagen, man kan jo ikke gå å være redd for slikt? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloEne høna og hanen til svigers ble og drept av løshund, på deres eget tun, da hundeeiers rett til å la hunden fly som den ville, tydeligvis trumfet svigers rett til å la hønene trippe rundt på tunet. Og som svigers sier, det er et valg de tar, å la hønene gå løse om dagen, kommer reven eller hauken og tar ei høne er det slik naturen er. Hundeeier, derimot, måtte pent kjøpe ny hane til svigers.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg har også sparket en løs hun, sånn til den som innrømmet det her oppe. Eller, vippet den bort med foten, er kanskje mer riktig. Den hang fast i ankelen min, så det var ikke så lett å fjerne den på annen måte.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg har sluppet å sparke noen hund. Men jeg har ropt og gjort klart at jeg akter å sparke inn skallen på opptil flere hunder i mitt liv, ja. Og ment det. |
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg blir såpass opprørt av løse hunder og vettløse idiotmøkkahundeeiere at hadde jeg kjent en ulv så hadde idiotmøkkahundeeiere og kjøterne deres vært mitt heteste middagstips.
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det jeg har vært mest enig i hittil i tråden. *grønnprikker* |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloHattifnatten (og Floksa) er inne på noe, altså. De reelle alternativene i mange områder er ikke sau med eller uten gjerde/gjeting, det er sauedrift eller ikke sauedrift. Og for mange dermed at de kan bo der de bor, eller ikke gjøre det. Og å legge ned sauedrift i område etter område, etter hvert som ulvestammene får økt utbredelse, det får konsekvenser for landskap og bosetning. Og det kan man selvsagt mene er en pris verdt å betale for å beholde en livskraftig ulvestamme. Men man kan ikke late som om det ikke er det som er konsekvensen.
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang og ulven i OsloDet er jo også veldig stor forskjell på områder der det tradisjonelt har vært mye rovdyr, og områder der det ikke har vært det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Sv: Båndtvang og ulven i OsloEnig i det, Floksa. Men jeg liker likevel ulv, sau og hund. I den rekkefølgen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Det er ingenting iveien for å være pro rovdyr og enig i det Polyanna skriver.
|
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Sv: Båndtvang og ulven i OsloJeg for min del har ikke sagt så mye, men jeg er som sagt enig i det du og Polyanna skriver, selv om jeg ikke også synes vi trenger de ulvene vi har. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Båndtvang og ulven i OsloSå effektivt har jeg aldri sett en rovdyrdebatt bli punktert før.
|
|
![]() |
|
|