Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 12:11   #61
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Nei, aldri. Jeg elsker ferie og elsker at vi får masse ekstra tid sammen som familie. Jeg har aldri forstått mennesker som kjeder seg. Jeg kjeder meg aldri og har mer enn nok å fylle dagene mine med. Jeg kunne fint hatt ferie (dvs aldri hatt arbeid utenfor hjemmet) resten av livet og ikke kjedet meg et sekund, bare kost meg.

Gammel 10-04-12, 12:20   #62
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg leste umiddelbart dette som "Jeg er veldig god å ha på ferie. Veldig god." og det er jo sikkert sant, det også?

Helt klart.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:25   #63
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Nei, aldri.
8 ukers sommerferie bare flyr avgårde, og etter å ha hatt 10 dagers påskeferie i sommerhuset, bare gleder jeg meg til sommerferien.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:27   #64
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg leste umiddelbart dette som "Jeg er veldig god å ha på ferie. Veldig god." og det er jo sikkert sant, det også?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:34   #65
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Nå som jeg er hjemme og syk, så merket jeg at hverdagen var god å få tilbake. Det blir straks ro i huset med unger i bhg/skole og mann på jobb.

Feriene nytes til vanlig og savner i alle fall ikke jobben. Det er riktignok greit at det skjer ting, selv om det skal mye til for at jeg kjeder meg. Det skal ikke mye til før guttene og mannen kjeder seg. Så om dagene blir innholdsrike, er det det beste, da kan dagene nytes.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:57   #66
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg elsker dager sammen med familien min. Vi har blitt gode på å avlaste hverandre når det kommer til snuppa.
Syns helgene går så fort, og merker at mannen lander veldig når vi har ferie sammen.

Gammel 10-04-12, 13:06   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ser også at folk skriver at de gleder seg til hverdagene kommer igjen. Jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg liker jobben min og alt, men jeg lever for feriene våre. Og helgene. Nesten litt for mye. Jeg burde lære meg å sette større pris på hverdagene. Det er jo de det er flest av.

Jeg synes det er utrolig deilig å være sammen med mann og barn uten stress. Vi tråkker ikke oppå hverandre i det hele tatt. Det er bare fint og koselig.

Akkurat her er jeg også. Identisk. Jeg har alltid nedtelling til helgen, og er verdens lykkeligste menneske fredag ettermiddag. Og teller selvsagt også ned til ferier. Drømmer om å stikke av med en diger Lotto-pott så vi begge kan slutte å jobbe, eller jobbe deltid (jeg kunne tenke meg 50 % på dagtid) og reise i ALLE skoleferier. Absolutt alle, uten å måtte tenke på fri fra jobb osv. Vet jo at det sannsynligvis aldri vil skje da.

Gammel 10-04-12, 13:08   #68
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er mange verdens lykkeligeste fredag ettermiddag rundt om. Eg tenker at dette ikkje er ille, så lenge en unngår en ekstrem mandag morra blues?

Helg.

Gammel 10-04-12, 13:10   #69
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes hjemmeferie er meget behagelig. Vi har hytte og jeg tenker at det er mye å være der 3 av 10 sommerferieuker, jeg ville nemlig gjerne vært hjemme hele tiden.

Gammel 10-04-12, 13:11   #70
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ja.
Jeg blir altfor lat av å ha mye fri, og gleder meg nesten alltid til å komme i gang med hverdagene igjen etter mange dager fri/ferie.
Jeg synes det er veldig deilig med fridager altså, det er ikke det, men godt å komme i normalt gjenge igjen også.

Ja, der har du meg også.

Gammel 10-04-12, 13:13   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi er mange verdens lykkeligeste fredag ettermiddag rundt om. Eg tenker at dette ikkje er ille, så lenge en unngår en ekstrem mandag morra blues?

Helg.

Jeg tror ikke jeg er alene om det nei.
Og mandagsmorra blues slipper jeg, siden jeg har fri hver mandag, det er jo deilig da.

Gammel 10-04-12, 13:17   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg savner aldri hverdagen når jeg har ferie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:26   #73
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Forøvrig er halvannetåringen nydelig å ha i hus. Ingen jakting, påpassing eller revestreker. Bare kos. Også svarer han ikke nebbete.

Mens jeg hadde egen "spalte" da lillebror var i den alderen bare kalt "Dagens lillebror". Det gikk på alt fra hvor mange potteskjulere som var knust den dagen, bilder av lillebrors egen versjon av Tre nøtter til Askepott med alt av ris og makaroni ut over kjøkkengulvet, og mye om hva som faktisk får plass i en normal do. Dessuten historier om jakt nedover gata etter ham da, både med mor som var iført tøy og mor som var revet ut av dusjen av en oppjaget storesøster og som dermed løp nedover gata uten tøy. Det var tider.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:29   #74
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Mens jeg hadde egen "spalte" da lillebror var i den alderen bare kalt "Dagens lillebror". Det gikk på alt fra hvor mange potteskjulere som var knust den dagen, bilder av lillebrors egen versjon av Tre nøtter til Askepott med alt av ris og makaroni ut over kjøkkengulvet, og mye om hva som faktisk får plass i en normal do. Dessuten historier om jakt nedover gata etter ham da, både med mor som var iført tøy og mor som var revet ut av dusjen av en oppjaget storesøster og som dermed løp nedover gata uten tøy. Det var tider.

Deler du ut tilgang til bloggen din?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:31   #75
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg synes som regel det er greit å begynne på jobb igjen, men savner det aldeles ikke når jeg har ferie. Kanskje det hadde vært anderledes om vi hadde hjemmeferie, men det skjer nesten aldri. Unntaket er i julen og da er det deilig med noen fredelige dager hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:41   #76
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er når eg lese slikt eg takke gud og kvarmann for at eg aldri meir skal ha små barn.

Gammel 10-04-12, 13:43   #77
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt en deilig påskeferie med barn som er store nok til å stå opp alene, finne på egne aktiviteter og være mye ute. I går var jeg timesvis i drivhuset uten å måtte bekymre meg for hva barna fant på.
Jeg storkoser meg med ferie, det gjorde jeg ikke da barna var mindre, da ble jeg fryktelig sliten av å ha dem hjemme og gjete dem hele dagen og aldri kunne sitte i fem minutter uten at noen hadde et eller annet behov.
Så svaret på spørsmålet ditt er nei, jeg skulle gjerne hatt et halvt års ferie eller noe sånt nå for å ta igjen alle årene med småbarn hvor ferien ikke føltes som ferie. Nå er det heldigvis ikke sånn lengre.

Gammel 10-04-12, 13:46   #78
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Ja jeg savner hverdagen etter ferien. Men nå har jeg jobbet i ett sett siden forrige tirsdag og er ennå ikke ferdig med maratonet, så i påsken har jeg igrunnen ikke savnet hverdagen....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:49   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nenne, har du virkelig løpt nedover gata uten klær?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:54   #80
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nenne, har du virkelig løpt nedover gata uten klær?

Ja, ikke veldig langt riktignok, men utenfor hagen i hvert fall. Jeg hadde dog et "håndkle". Jeg brukte hermetegn her med vilje for det var knapt nok større enn en vaskeklut.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.