Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor er dine rotepunkter i hjemmet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 14:26   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er dine rotepunkter i hjemmet?

Det er ikke spesielt rotete hos meg. Bare i korte perioder, jeg har et mål om at det skal ta max et par timer å ha leiligheten strøken, og det holder jeg fint.

Men, når det baller på seg er det kjøkkenbenken, (jeg har ikke oppvaskmaskin), og kleshauger med rene klær på mitt soverom, og småtteri som havner i bokhylla i mangel på bedre egnet oppbevaring. Leker på barnerommet defineres ikke som "rot".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:40   #62
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er egentlig enig i at rot i skuffer, skap og boder ikke teller. MEN jeg tror man må starte her for å få resten ryddig. Hvis alle roteskuffer er smekkfulle og boden ramler i hodet på deg når du åpner døren, da har man ikke noe sted å rydde vekk ting, sånn at det sprer seg til kjøkkenbenker osv i tillegg. Det går i hvert fall raskere å rydde dersom man har litt orden bak skapene (dvs det er min teori, jeg har strengt tatt ikke peiling i praksis)

Gammel 12-04-12, 14:55   #63
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kjøkkenbenken, spisestuebordet ...og guttungens rom - der ender liksom alt av rot og skrot.

Gammel 12-04-12, 18:02   #64
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Har to rotekopper her hjemme.. Need I say more?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:17   #65
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har akkurat flyttet, så jeg vet ikke helt hvor rotepunktene kommer til å bli, men det skulle forundre meg mye om jeg plutselig skulle klare å legge klærne mine inn i skapet eller i skittenstøykurven etter bruk i stedet for i en stor haug på gulvet foran senga - det er vel mitt verste punkt, i tillegg til alskens papirhauger rundt om. Jeg er forøvrig veldig skuffet over at ikke de utallige billassene vi kjørte til Brobekk før vi flyttet ikke merkes over hodet nå som vi forsøker å rydde alt på plass i det nye huset, på tross av at det er godt med skap og boder her. Tingene våre motsetter seg å bli ryddet, tydeligvis.

Gammel 12-04-12, 18:18   #66
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Godt sagt, Tangina. Sånn er det med mine ting også.

Gammel 12-04-12, 18:23   #67
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Tingene våre motsetter seg å bli ryddet, tydeligvis.

Der var søren meg Svaret. Det er sånn det er her og.

Gammel 12-04-12, 18:25   #68
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Verst er vaskerom og vårt soverom. Gjesterommet er sjeldent ryddig. Det jeg hater mest og som skaper mest rot er klær.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 21:23   #69
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

På kommoden, tørketrommelen og vaskemaskinen på badet. Ene siden av kjøkkenbenken.

Gammel 12-04-12, 22:49   #70
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Alle plassene barna mine passerer iløpet av en dag.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 05:06   #71
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overflatene?

Jeg har dog funnet løsningen på rot. Man flytter fra mannen sin og tar med seg minimalt med ting. Vips, ikke noe å rote med!

Gammel 13-04-12, 08:26   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg liker å ha det ryddig.

Så det er som regel ganske overfladisk ryddig her. Der det er mest kaos og rot er i hyllene under trappa. Det er skjult da, bak skyvedør - men det er så trangt og smalt der, og blir fort kaotisk.

Soverommene til barna er lekekaotisk til tider, og jeg bruker innimellom gjesterommet til litt «oppsamlingssted».

Jeg blir sliten av rot føler jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:48   #73
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Åh herlighet. Jeg har mange!

Skrivebordet i stuen. Et nydelig gammelt arvet skrivebord fra tja, 1930, som min morfar(statsråd) satt og skrev doktorgraden sin for hånd ved... man kan nesten ikke se det pga data, notater, pensumbøker osv dekker hele bordet.

Fryseboksen samt kjøkkenbenken ved siden av dekkes av melkekartonger, tegninger fra ungene, leker (skjønner ikke hvorfor) osv.

Kommoden i gangen, som jeg forøvrig nå ønsker å ta bort pga dette rotet som alltid havner oppå. Akkurat nå står det en forstøvermaskin der, (hvorfor står den der??) påskepyntboksen som skal ut i boden(for lenge siden), noe "kunst" som oskar kom hjem med fra bhg FØR påske, en hammer og noe luer.

så har vi det evindelige badet. Oppå kommoden, oppå vaskemaskin og tørketrommel.. (eier ikke skap/hylleplass på badet) Samt skittentøy som aldri vil holde seg i kurven. hat hat hat..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:58   #74
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg er egentlig enig i at rot i skuffer, skap og boder ikke teller. MEN jeg tror man må starte her for å få resten ryddig. Hvis alle roteskuffer er smekkfulle og boden ramler i hodet på deg når du åpner døren, da har man ikke noe sted å rydde vekk ting, sånn at det sprer seg til kjøkkenbenker osv i tillegg. Det går i hvert fall raskere å rydde dersom man har litt orden bak skapene (dvs det er min teori, jeg har strengt tatt ikke peiling i praksis)

Og derfor blir gubben her sur hvis vi skal vaske hus. Jeg begynner nemlig å rydde i skuffer og skap. (må jo ha en ledig plass å prikivere skiten)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.