|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn av regnbuen
![]() |
#62 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg oppfatter ikke dette som en protestsang mot Breivik, men en sang for å støtte de som omkom og de etterlatte, og en sang mot hat og vold generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Barn av regnbuenDet er vel egentlig det at man velger å svare abb som er det jeg sliter med. Ikke at man kommer sammen og synger. |
![]() |
![]() |
#64 |
Librocubicularist
|
Eg trur det er feil lenke... Sist redigert av nokon : 27-04-12 kl 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Unik
Jupp!
![]() |
#66 |
Glamorøs
|
Nåja.
![]() |
#67 |
By the Sea
|
![]() |
#68 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn av regnbuenKommer litt sent inn i diskusjonen her, men jeg hadde også en litt vond smak i munnen i forkant, uten at jeg klarte å sette helt ord på hvorfor. I ettekant kan jeg se det som en fin markering, men ikke helt uten bismak.
![]() |
#69 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nettopp! Dette handlet ikke om ham, det handlet om oss. Og om noen/mange også opplevde dette som en protest mot ABB, så gis ikke definisjonsmakten automatisk til disse. Hvordvidt det er sunt eller ikke å reagere på den måten, kan jeg vanskelig mene noe om, men det er neimen ikke rart om det reageres både usunt og irrasjonelt i en slik situasjon. Som samfunn har Norge reagert med så stor grad av "sunnhet" og verdighet på 22.07. og det rettslige etterspillet, etter min mening, at jeg får en smak av smålighet når det skal vendes og graves i om akkurat denne markeringen var med de helt rette intensjoner. Det var en aksjon initiert av "folket", som samlet mange, og som helt tydelig ga mange følelse av trøst og samhold i en periode hvor det vonde fra 22.07. har fått dominere. Da blir innvendinger som "De burde ha sunget en annen sang" eller "De burde ha kommet på det uten at ABB nevnte sangen" feil fokus, mener jeg. Det handlet ikke om ham, det handlet om oss. Det var helt riktig å holde en markering nå. Norge trengte det. Men jeg tror rett og slett ikke vi tenkte på det som en mulighet før ABB nevnte sangen. Da kom tankene om rosemarkeringene i fjor hvor nettopp denne sangen ble fremført, og plutselig ble det helt naturlig med en gjentagelse.
![]() |
#70 |
Glamorøs
|
Ikke sant? Hvis det hjelper så sang han originalen også, og hadde fortalt Pete Seeger om arrangementet på forhånd. De er gode venner.
![]() |
#71 |
|
Ja, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
Ja, og det Kanina sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Mhm, han overbragte en hilsen fra Pete Seeger også, såvidt jeg husker.
![]() |
#74 |
Fola Blakken
|
Det er jo ikke ham vi gir oppmerksomhet, men vi viser motstand mot det tankegodset han forfekter, og vi kommer sammen for å markere hva vi står for, og for å samles i en vanskelig tid. (Jeg var ikke med, jeg jobbet, og kom ikke på markeringen før etterpå, men jeg skriver VI allikevel, for jeg føler samhørighet med dem som stiller opp og viser hva vi står for.)
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Barn av regnbuenDu må ikke sove |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barn av regnbuenDet diktet er sterkt, Maverick.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 27-04-12 kl 11:02. Årsak: Maverick ga meg rett stavemåte på navnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Unik
![]() Sv: Barn av regnbuenVar den til meg, Macerick?
![]() |
#79 |
|
Maverick. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Mener du at sangen er et svar på meningene hans eller handlingene? Tviler på du finner noen blant de 40.000 som forsvarer handlingene, men en del av meningene hans tror jeg du finner en del nordmenn som sympatiserer med uten at de nødvendigvis kan defineres som "brunskjorter".
![]() |
|
|