Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn av regnbuen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 08:39   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn av regnbuen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg greier ikke å skjønne hvordan dette kan bli en negativ greie?

har jeg sagt det var en negativ greie?

Er det ikke lov å ha to tanker i hodet på en gang og ha en viss ambivalens, selv om noe grusomt skjedde 22. juli.

Det er for dumt om alle motforestillinger mot alt av protestaksjoner mot ABB skal bli møtt med "er du med oss eller mot oss-tankegang".

Gammel 27-04-12, 08:41   #62
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

For øvrig synes jeg Kvakkestad har interessante synspunkter; er det ok med massesang i protest mot en person som muligens ikke kan noe for at han er som ehan er, fordi han er psyk?

Jeg oppfatter ikke dette som en protestsang mot Breivik, men en sang for å støtte de som omkom og de etterlatte, og en sang mot hat og vold generelt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:42   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er vel egentlig det at man velger å svare abb som er det jeg sliter med. Ikke at man kommer sammen og synger.

Hadde man invitert til å komme og synge eller markere i støtte til de som går tøffe dager i møte nå som saken er oppe for retten, og gått til tinghuset for at de skal høre gjennom alle vegger at de har noen der ute, så hadde det vært en fin ting. Å synge for å demonstrere mot abb er ikke en like sunn ting syns jeg.

Den eneste grunnen jeg ser for at man møter opp og synger mot abb er at man er sinna på ham og vil trasse mot ham. Å møte opp for å støtte ofrene hans vil være å vise omsorg og kjærlighet.

Og nå skriver jeg altså ut fra at det ble krystallklart kommunisert at dette var en reaksjon rettet mot abb.

Jeg tenker at det hadde vært vel så fint om de møtte opp og sang til ungdommen forøvrig, eller mitt lille land. Fordi det er de som enda mer var fremme i dagene etter.

Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:53   #64
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser poenget, bai, jeg skjønner det veldig godt.

Jeg hadde bare likt bedre om man fant ut at man ville ha en massesangaksjon sånn helt av seg selv. Ikke fordi han ikke liker angen.

For øvrig synes jeg Kvakkestad har interessante synspunkter; er det ok med massesang i protest mot en person som muligens ikke kan noe for at han er som ehan er, fordi han er psyk? Og bør regjeringsfolk da delta, før en konklusjon er fattet?
/

Eg trur det er feil lenke...

Eg ser på massesangen som protest mot det han har gjort, ikkje mot han som person.

Sist redigert av nokon : 27-04-12 kl 09:30.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:54   #65
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er vel egentlig det at man velger å svare abb som er det jeg sliter med. Ikke at man kommer sammen og synger.

Hadde man invitert til å komme og synge eller markere i støtte til de som går tøffe dager i møte nå som saken er oppe for retten, og gått til tinghuset for at de skal høre gjennom alle vegger at de har noen der ute, så hadde det vært en fin ting. Å synge for å demonstrere mot abb er ikke en like sunn ting syns jeg.

Den eneste grunnen jeg ser for at man møter opp og synger mot abb er at man er sinna på ham og vil trasse mot ham. Å møte opp for å støtte ofrene hans vil være å vise omsorg og kjærlighet.

Og nå skriver jeg altså ut fra at det ble krystallklart kommunisert at dette var en reaksjon rettet mot abb.

Jeg tenker at det hadde vært vel så fint om de møtte opp og sang til ungdommen forøvrig, eller mitt lille land. Fordi det er de som enda mer var fremme i dagene etter.

Jupp!

Gammel 27-04-12, 09:25   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nåja.

Dette står på Facebooksiden til eventet, skrevet av de som opprettet siden og tok initiativet:

Sitat:

La oss samle Oslos største sangkor med èn sang på repertoaret. La oss synge så det når ut til alle berørte. Det klarer vi om vi blir mange nok.

La oss igjen stå sammen..
Vi står sammen som et folk, medmennesker. La oss synge fordi vi faktisk MENER at den sangen beskriver hvordan verden BØR se ut.

Dette blir vår hyllest til de altfor mange drepte, deres pårørende og alle de andre som ble berørt av hendelsene 22 juli 2011.

Ta med en rose - og la oss igjen pynte byen vår.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:51   #67
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg oppfatter ikke dette som en protestsang mot Breivik, men en sang for å støtte de som omkom og de etterlatte, og en sang mot hat og vold generelt.

Gammel 27-04-12, 10:18   #68
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Kommer litt sent inn i diskusjonen her, men jeg hadde også en litt vond smak i munnen i forkant, uten at jeg klarte å sette helt ord på hvorfor. I ettekant kan jeg se det som en fin markering, men ikke helt uten bismak.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:20   #69
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nåja.

Dette står på Facebooksiden til eventet, skrevet av de som opprettet siden og tok initiativet:

Sitat:

La oss samle Oslos største sangkor med èn sang på repertoaret. La oss synge så det når ut til alle berørte. Det klarer vi om vi blir mange nok.

La oss igjen stå sammen..
Vi står sammen som et folk, medmennesker. La oss synge fordi vi faktisk MENER at den sangen beskriver hvordan verden BØR se ut.

Dette blir vår hyllest til de altfor mange drepte, deres pårørende og alle de andre som ble berørt av hendelsene 22 juli 2011.

Ta med en rose - og la oss igjen pynte byen vår.

Nettopp! Dette handlet ikke om ham, det handlet om oss. Og om noen/mange også opplevde dette som en protest mot ABB, så gis ikke definisjonsmakten automatisk til disse. Hvordvidt det er sunt eller ikke å reagere på den måten, kan jeg vanskelig mene noe om, men det er neimen ikke rart om det reageres både usunt og irrasjonelt i en slik situasjon. Som samfunn har Norge reagert med så stor grad av "sunnhet" og verdighet på 22.07. og det rettslige etterspillet, etter min mening, at jeg får en smak av smålighet når det skal vendes og graves i om akkurat denne markeringen var med de helt rette intensjoner. Det var en aksjon initiert av "folket", som samlet mange, og som helt tydelig ga mange følelse av trøst og samhold i en periode hvor det vonde fra 22.07. har fått dominere. Da blir innvendinger som "De burde ha sunget en annen sang" eller "De burde ha kommet på det uten at ABB nevnte sangen" feil fokus, mener jeg. Det handlet ikke om ham, det handlet om oss. Det var helt riktig å holde en markering nå. Norge trengte det. Men jeg tror rett og slett ikke vi tenkte på det som en mulighet før ABB nevnte sangen. Da kom tankene om rosemarkeringene i fjor hvor nettopp denne sangen ble fremført, og plutselig ble det helt naturlig med en gjentagelse.

Og det er ikke Lillebjørn Nilsens originallåt? Come on, i hvilket univers er det en relevant bemerkning?

Gammel 27-04-12, 10:29   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og det er ikke Lillebjørn Nilsens originallåt? Come on, i hvilket univers er det en relevant bemerkning?

Ikke sant? Hvis det hjelper så sang han originalen også, og hadde fortalt Pete Seeger om arrangementet på forhånd. De er gode venner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:36   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har aldri likt kollektive føleseremonier noe særlig (typ tenne lys ved slottet da kong Olav døde), og Barn av regnbuen er jo en godt over snittet komisk sang. Derfor var jeg helt overrasket over hvor rørt jeg ble over at så mange møtte opp. Det ble fint, jammen ble det det.

Ja, ikke sant?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:39   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg er blitt mer og mer uenig i at tiing er makt. Særlig etter å ha lest Christopher Schaus kronikker, og noen andre også. Det er viktig å vise at man er uenig. Og akkurat nå er jo ABB det sterkeste symbolet på den umenneskeligheten vi er uenige i. Men ellers gjelder det jo også alle nettdebatanter, høyreekstreme etc som vi ellers bare lar gå upåaktet hen.
Jeg var ikke på markeringen. Jeg vet ikke om det ville føltes naturlig for meg, men jeg synes ikke vi som ikke var der egentlig trenger å mene så fryktelig mye om det, det betydde veldig mye for de som var der, og for overlevende og pårørende som så det, og da spiller det vel ikke noen rolle hva vi andre mener.

Ja, og det Kanina sa.

Jeg synes det er viktig at vi svarer. Det er jo nettopp det som må frem, Breivik og de andre brunskjortene mener at "alle er egentlig enig med oss, de bare tør ikke si det fordi sånne som oss ikke får lov til å ytre seg!".

My ass. Jeg er ikke enig.

Gammel 27-04-12, 10:47   #73
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant? Hvis det hjelper så sang han originalen også, og hadde fortalt Pete Seeger om arrangementet på forhånd. De er gode venner.

Mhm, han overbragte en hilsen fra Pete Seeger også, såvidt jeg husker.

Gammel 27-04-12, 10:53   #74
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg var litt usikker på hva jeg egentlig syntes om dette: det var en sterk markering, og det var flott å se, og jeg ble helt på gråten. Samtidig synes jeg det er feil å gi ham så mye oppmerksomhet. Å tie er det også makt i.

Det er jo ikke ham vi gir oppmerksomhet, men vi viser motstand mot det tankegodset han forfekter, og vi kommer sammen for å markere hva vi står for, og for å samles i en vanskelig tid. (Jeg var ikke med, jeg jobbet, og kom ikke på markeringen før etterpå, men jeg skriver VI allikevel, for jeg føler samhørighet med dem som stiller opp og viser hva vi står for.)

Breivik og rettergangen skal naturligvis ha oppmerksomhet nå, å tie har altfor mange gjort altfor lenge.

Gammel 27-04-12, 10:55   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du må ikke sove

Jeg våknet en natt av en underlig drøm,
det var som en stemme talte til mig,
fjern som en underjordisk strøm -
og jeg reiste mig op: Hvad er det du vil mig?

-Du må ikke sove! Du må ikke sove!
Du må ikke tro, at du bare har drømt!
Igår blev jeg dømt.
Inatt har de reist skafottet i gården.
De henter mig klokken fem imorgen!

Hele kjelleren her er full,
og alle kaserner har kjeller ved kjeller.
Vi ligger og venter i stenkolde celler,
vi ligger og råtner i mørke hull!

Vi vet ikke selv, hvad vi ligger og venter,
og hvem der kan bli den neste, de henter.
Vi stønner, vi skriker - men kan dere høre?
Kan dere absolutt ingenting gjøre?

Ingen får se oss.
Ingen får vite, hvad der skal skje oss.
Ennu mer:
Ingen kan tro, hvad her daglig skjer!

Du mener det kan ikke være sant,
så onde kan ikke mennesker være.
Der fins da vel skikkelig folk iblandt?
Bror, du har ennu meget å lære!

Man sa: Du skal gi ditt liv, om det kreves.
Og nu har vi gitt det - forgjeves, forgjeves!
Verden har glemt oss! Vi er bedratt!
Du må ikke sove mer i natt!

Du må ikke gå til ditt kjøpmannskap
og tenke på hvad der gir vinning og tap!
Du må ikke skylde på aker og fe
og at du har mer enn nok med det!

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Tilgi dem ikke; de vet hva de gjør!
De puster på hatets og ondskapens glør!
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

Du vet jo at skolebarn er soldater,
som stimer med sang over torv og gater,
og oppglødd av mødrenes fromme svig,
vil verge sitt land og vil gå i krig!

Du kjenner det nedrige folkebedrag
med heltemot og med tro og ære -
du vet at en helt, det vil barnet være,
du vet, han vil vifte med sabel og flag!

Og så skal han ut i en skur av stål
og henge igjen i en piggtrådsvase
og råtne for Hitlers ariske rase!
Du vet, det er menneskets mening og mål!

Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.
Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.
Jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,
på arbeid, på samhold, på kjærlighet!

Men den som ikke vil dø i en flokk
får prøve alene, på bøddelens blokk!

Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!
Der er en eneste ting å gjøre:
Verg dig, mens du har frie hender!
Frels dine barn! Europa brenner!

*

Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.
Ute var glitrende stjernevær.

Bare en ulmende stripe i øst
varslet det samme som drømmens røst:

Dagen bakenom jordens rand
steg med et skjær av blod og brand,
steg med en angst så åndeløs,
at det var som om selve stjernene frøs!

Jeg tenkte: Nu er det noget som hender.
- Vår tid er forbi - Europa brenner!

Arnulf Øverland

Gammel 27-04-12, 11:00   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det diktet er sterkt, Maverick.

Jeg var med og sang i går, ikke i Oslo, men i Drammen. Jeg sang for å vise min støtte til ofrene og de etterlatte, jeg sang for å markere min avsky mot hva som har hendt - jeg sang for å vise at jeg ønsker meg et regnbueland, med rom for alle. Jeg sang, og grein om hverandre.

Jeg sang også for å synge ut - bokstavlig talt - mot hva terroristen har sagt og står for. Ja, han sa han spesifikt at denne sangen er hjernevask av norske barn. Ok, så er jeg også et slikt hjernevasket barn, og er jeg hjernevasket, så foretrekker jeg å forbli det. Jeg vil leve i min lille naive boble om at mennesker er like mye verdt, uansett hudfarge og religion/livssyn.

Jeg er av oppfatning av at denne terroristen ikke skal ties i hjel. Jeg synes Kristopher Schau sier det så godt. Vi må høre hva han sier, for å forstå hva som har skjedd, og for å kunne kjenne igjen disse tankene, disse ytringene, hos andre, og ikke minst hos oss selv, for å kunne sørge for at det blir bekjempet, og aldri skjer igjen.

Og jeg syns det er noe vakkert jeg, over å bo i et lite, naivt land, hvor man tror at det å komme sammen og synge slik har en betydning.

Sist redigert av Inagh : 27-04-12 kl 11:02. Årsak: Maverick ga meg rett stavemåte på navnet.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:00   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Kristopher Schau.

Gammel 27-04-12, 11:01   #78
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Var den til meg, Macerick?

Jeg kan trøste deg med at jeg er særdeles våken. Dog tror jeg en slik sangaksjon hjelper kampen mot den brune høyrefløyen like mye som å klikke på Facebook gjør for sultne barn.

Gammel 27-04-12, 11:03   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Var den til meg, Macerick?

Jeg kan trøste deg med at jeg er særdeles våken. Dog tror jeg en slik sangaksjon hjelper kampen mot den brune høyrefløyen like mye som å klikke på Facebook gjør for sultne barn.

Maverick.

Nei, den var generelt til alle som mener at man like gjerne kan tie.

(Og vet du, Pelle, den derre "jeg kan trøste deg med" - fungerer ikke. Virkelig ikke.)

Gammel 27-04-12, 11:04   #80
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, og det Kanina sa.

Jeg synes det er viktig at vi svarer. Det er jo nettopp det som må frem, Breivik og de andre brunskjortene mener at "alle er egentlig enig med oss, de bare tør ikke si det fordi sånne som oss ikke får lov til å ytre seg!".

My ass. Jeg er ikke enig.

Mener du at sangen er et svar på meningene hans eller handlingene? Tviler på du finner noen blant de 40.000 som forsvarer handlingene, men en del av meningene hans tror jeg du finner en del nordmenn som sympatiserer med uten at de nødvendigvis kan defineres som "brunskjorter".

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.