|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Romfolket, tigging og teltleirerNoen få truer jo nå med masseselvmord, så da så. Helt klart desperate folk, men det gjør ikke stort inntrykk. De irriterer meg mer enn de fremmer sympatien, for å si det sånn.
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Romfolket, tigging og teltleirerJeg kjenner at jeg heller ikke klarer å oppdrive den store sympatien. Vil man campe, finner man seg er campingplass. Dersom man ønsker å jobbe, prøver man å finne seg en jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Romfolket, tigging og teltleirer
Ja, for det virker jo ikke som om de prøver i det hele tatt? De jeg har sett i media til nå, sier at de vil ha en jobb, mens det samtidig ser ut som om de sitter og venter på at noen skal legge jobben opp i fanget deres. Hvorfor problematiserer ikke journalistene dette overfor dem, mon tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Romfolket, tigging og teltleirerMye av problemet er jo at det ligger i kulturen et sterkt ønske om å opprettholde den livsstilen de alltid har hatt med omreisende liv og det er helt uforenelig med det samfunnet man har idag. Jeg tror det tidligere var lettere da det ikke var så stort fokus/press på skolegang og utdannelse, lettere å ta strøjobber rundt omkring på gårder, byggeplasser etc, utøve et håndtverk som folk hadde bruk for der du kom rundt omkring, spille på bygdefester osv.
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#6 |
Helt vanlig
|
![]() |