|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagen
Folk har fått langt styggere mottakelser enn dette og likevel blitt værende.
![]() |
![]() |
#62 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenAltså, les over innlegget igjen da. Det er jo ikke noen introduksjon av en person overhode og jeg vil tippe at vedkommende gjør dette bevisst for å skape debatt? Eller bare en ny annerledes måte å skrive sitt første innlegg på nytt forum? Sist redigert av Lisa : 03-06-12 kl 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenJeg klarer ikke se at han har fåtr spesiell stygg mottakelse her. Innelgget hans kan tolkes på to måter - enten som en, temmelig treffende, beskrivelse av hvordan en hverdag med småbarna i barnehagen kan se ut - det kan være blodslit, men som han avslutter - likevel elsker han jobben sin, slik mange andre av oss også gjør, til tross for at det i ny og ne føles som vi ikke gjør annet enn å gjete en saueflokk og tørke snørr og bæsj om hverandre.
![]() |
#64 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenEn ting er i allefall sikkert, at selv om jeg elsker barna, og elsker jobben min så er det et blodslit, enig med deg der Inagh. Det som gjør at jeg tross alt slitet trives er at jeg evner å se de store i det lille. At jeg ser betydningen av arbeidet jeg gjør, selv om jeg til tider føler meg som en gjeter. " Gå dit...nei ikke dit, og det gjelder også deg Ola." Som barnehageansatt er man ikke der bare for barna heller, man veileder både foreldre og kollegaer, og samarbeider med helsestasjon, barne og familietjenesten, skolen osv. Man skal være blid, ha høy kompetanse, være fleksibel, ha høy endringskompetanse, god helse og være underbetalt i tillegg. Fordi vi jobber ikke i barnehage for lønnens skyld, vi gjør det fordi vi elsker barn. Så det så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenMan må da få lov å klage over en slitsom hverdag uten å bli rakket ned på? Jeg har selv jobbet i barnehage, og både inagh sin beskrivelse og hovedinnleggers beskrivelse stemmer med hverdagen. Det er vel ikke slik at man MÅ skrive noe positivt fordi man skriver på en foreldreside, vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Curlingkone
|
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenJeg tolket det positivt. Bæsj er ikke et negativt ord på en småbarnsavdelig med mindre det handler om diaré.
![]() |
#68 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bæsj, og promp er høydare på en småbarnsavdeling, og stadig vekk tema ved de minst passende anledninger. Det synges til og med prompesanger, og applauderes når den lille håpefulle endelig får bleien av og bæsjer i do |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Hvor: østfold
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenDet spennende med HI er at det kun beskriver, for noen lesere er det beskrivelsen av helvete for andre himmelen. VELKOMMEN TIL FP
![]() |
#70 |
Møllspist fletthurpe
|
Det er jo helst det at man ikke kjenner HI og derfor ikke vet hva han mente med det,... Det må da være lov å stusse litt..
![]() |
#71 |
Guardian of the galaxy
|
Selvsagt.
![]() |
#72 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg liker jobben min, og har ingen planer om å skifte beite - men det har skjedd, mer enn en gang, at jeg har stukket to fingre i halsen, "på liksom", når jeg har kommet inn til mine kolleger på arbeidsrommet etter ei dårlig undervisningsøkt. Alle dager er ikke en fest i min jobb, det forundrer meg om det er sånn andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenMin første dag på småbarnsavdeling for to år siden. Jeg jobbet sammen med henne jeg skulle overta jobben til, hun skulle lære meg opp... Hun fortalte meg minst 3 ganger om alt hun hatet ved jobben sin (bleier-mat-klepå-sove-bleier-mat-klepå-ut-kleav-bleier-mat), og at hun derfor skulle over til småskolen. Jeg så en dame som brølte til de små barna, hadde null tålmodighet og lite empati og ville mest skravle med de voksne (bortsett fra meg, viste meg null interesse). Hun skulle nok skiftet jobb litt før, for å si det sånn.
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein Sist redigert av Amelie : 03-06-12 kl 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenJeg stusset litt over hovedinnlegget første gang jeg leste det, men etter å ha lest det andre gangen, tror jeg absolutt at han elsker jobben sin.
![]() |
![]() |
#75 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenJEG ELSKER VIRKELIG DENNE JOBBEN!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Teller ned
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenJeg leste ikke HI som noe negativt, tvert i mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenMen jeg må si det kom mye respons...! Sist redigert av Rune Brown : 02-08-12 kl 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenJeg vet ikke helt hvordan jeg skal lese dette innlegget ditt, Rune, så vær så snill: Putt på noen smilier! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: En helt vanlig dag i barnehagenHelt greit