Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kø på flyplass og spedbarn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 17:12   #61
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kø på flyplass og spedbarn

Jeg har blitt sluset forbi køen to ganger. Den ene gangen var jeg høygravid og holdt på å miste flyet pga stor kø. Da var det nok mest tidsnød og minst mage som var utslagsgivende. Den andre gangen var i Budapest i år, men da hadde jeg hylende spedbarn på armen. Jeg ser ikke helt hvorfor det å ha med seg et spedbarn i seg selv skal medføre at man sluses forbi her i landet (annerledes i land hvor det er så varmt at det kan være sikkerhetsrisiko for spedbarn pga væsketap), men har man et barn som åpenbart trenger service er det vel best for alle parter at man sluses forbi.

Gammel 06-06-12, 17:45   #62
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har opplevd det flere ganger i utlandet, men bare i Norge den gangen jeg ba om det i innsjekkinga fordi barnet var sykt. Da ble vi fraktet raskt gjennom og kjørt til gate.

Gammel 06-06-12, 17:50   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syke barn og syke voksne bør jo absolutt kunne komme foran i køen. Friske barn og friske foreldre greier å stå i kø.

Grunnen til at jeg er litt irritabel i forhold til dette, er noen riktig uspiselige eksemplarer jeg har støtt på av arten "slipp meg fram, jeg har BARN"!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:52   #64
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke det gjør så mye om man slipper familier med små barn foran. Jeg husker hvor stress det var å reise når ungene var små, nå er minstemann 7 år og det er noe helt annet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:54   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange ganger så har jo minst halvparten i køen barn.

Gammel 06-06-12, 17:54   #66
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Joda, men halve køen har ikke små barn.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:08   #67
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker å slippe en gråtende baby forbi meg foran å høre på det i kø i en time.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 06:50   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vil det jo faktisk lønne seg for alle med to separate køer.

Men ja, enig med deg i at det ikke er sjarmerende med folk som gir seg selv urimelige rettigheter bare fordi de har fått barn. Det minner meg om en tråd på NM hvor noen mente det var helt greit å kjøre barnevogna inn i anklene på de som eventuelt gikk i veien på fortauet, for de måtte da skjønne at her kom det noen med barn. Å høflig be om å få komme forbi var ingen option.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 07:19   #69
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jada, bare le du. Faktum er at streiken nå er trappet ytterligere opp. Faktum er også at når man ikke kommer tidsnok til fly som faktisk går på rute, så har man ingen rett til erstatning.

http://www.virke.no/eway/default.asp...0&__tag=456695

Jeg skal ut og reise fredag ettermiddag (sammen med alle ukependlerene), og kommer til å beregne mer enn en time i alle fall.

Grunnen til at jeg er litt irritabel i forhold til dette, er noen riktig uspiselige eksemplarer jeg har støtt på av arten "slipp meg fram, jeg har BARN"!

Fryktelig irriterende. Det samme gjelder foreldre som lar barna gå bananas på flyet, for "De kjeder seg jo sånn og vi vil gjøre reisen mest mulig behagelig for dem." Drit i alle de andre reisende som altså må tålerere den turnende/løpende/klatrende/masende ungen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 07:26   #70
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Stemmer bra det. Jeg har opplevd det flere ganger faktisk, mulig enkelte vektere har litt sadistisk humor?

Jeg trodde også lenge det var sadisme inne i bildet. Ble plukket ut i Tromsø, yngste var tre år og sprinta ret gjennom og inn i kiosken på plyndringstokt, akkurat ute av syne like etter sikkerhetskontrollen. Jeg hadde selvsagt maksimalt med håndbagasje siden jeg reiste med to store og hjelpsomme barn på sju og tre... Det viste seg dog at jeg var en av ti de plukket ut.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 07:41   #71
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da vil det jo faktisk lønne seg for alle med to separate køer.

Men jeg syns bare ikke at folk med barn skal ha en egen kø og komme foran andre. Å kunne klare å stå i de køene som er, syns jeg faktisk folk skal ta med i betraktningen når de reiser med barn.

Gammel 07-06-12, 08:36   #72
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg skal ut og reise fredag ettermiddag (sammen med alle ukependlerene), og kommer til å beregne mer enn en time i alle fall.

Det meldes ikke om spesielt lange køer, så noe mer enn en time ekstra trenger du ikke.
Men ja, man må beregne ekstra tid. Men ikke 3-4 timer.

Vi kom oss trygt både til og fra Bergen uten køer og forsinkelser. Det tok lengre tid på Torp enn på Flesland, og på Torp er de ikke tatt ut i streik.

Gammel 07-06-12, 09:01   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg syns bare ikke at folk med barn skal ha en egen kø og komme foran andre. Å kunne klare å stå i de køene som er, syns jeg faktisk folk skal ta med i betraktningen når de reiser med barn.

Nå blir jeg ganske oppgitt, for jeg har faktisk ikke sagt noe annet selv heller. Jeg bare påpekte at hvis du deler en kø i to vil begge få fordeler, ikke barnefamiliene spesielt.

Jeg syns det er helt greit at barnefamilier ikke forventer spesialbehandling, men det går an å vise skjønn her også, som alle andre steder. Det går faktisk an å ha forståelse og aksept for at andre i visse situasjoner kan trenge at ting skjer litt lettere. Akkurat som du ville fått om du ba om det på grunn av ryggen. Ikke bare mene at så lenge man ikke får selv, så skal heller ingen andre ha.

Gammel 07-06-12, 10:22   #74
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det har da absolutt ingenting med ryggen min å gjøre. Da har du misforstått fullstendig. Jeg har heller ikke noe som helst imot at folk med eller uten barn som er i spesielt krevende situasjoner skal få spesialbehandling. Jeg ser bare ikke på det å ha småbarn i seg selv som en slik situasjon.

Gammel 07-06-12, 10:26   #75
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har ikke nevnt ryggen min noe sted, og har aldri hatt behov for spesialbehandling i køer verken på grunn av den eller ungene.

Gammel 07-06-12, 10:26   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg ser bare ikke på det å ha småbarn i seg selv som en slik situasjon.

Og det har jeg sagt meg helt enig i, så jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter å argumentere mot meg. Rygg var et tilfeldig valgt eksempel, fordi du valgte det som et tilfeldig valgt eksempel tidligere i tråden.

Gammel 07-06-12, 10:38   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi er enige, altså. Det er ingen tvil om at noen bruker alle triks i boken, og de fleste som reiser med 8-9-10-åringer trenger virkelig ikke å snike i køen. Men jeg har sett nok av de som mener at barn er barn, og når alenemoren med trassig 3-åring og hylende baby får gå foran, så skal jaggu de også.

Jeg har ikke blitt slust foran i sikkerhetskontrollen andre steder enn på Flesland, men som oftest ved boarding. Vi trenger vel ikke det nå, med 5- og 8-åring, men det var greit å få det i fjor.

Og jeg tenker at det er de samme som lar barna sine klatre på andres flyseter som okkuperer solstoler ved poolen. :fordomsfull:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:39   #78
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Opplevd tre ganger, i Moskva, Tunis og i Paris. I Norge har jeg aldri opplevd å få komme foran noe som helst av kø selv om vi har reist med 4 små barn hvorav de to minste har vært godt under året. Beregn god tid - og lykke til!

Gammel 07-06-12, 10:50   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror vi er enige, altså. Det er ingen tvil om at noen bruker alle triks i boken, og de fleste som reiser med 8-9-10-åringer trenger virkelig ikke å snike i køen.

Og jeg tenker at det er de samme som lar barna sine klatre på andres flyseter som okkuperer solstoler ved poolen. :fordomsfull:

Der er jeg også. Jeg tror folk som generelt er snikere, er det helt uavhengig av om de har barn eller ikke. Jeg kan forestille meg at før de fikk barn selv ville de blitt rasende om barnefamilier fikk gå før dem, så blir de rasende hvis de som småbarnsforeldre ikke får gå foran, så blir de rasende fordi de er dårlige til bens osv. osv.

Gammel 07-06-12, 11:03   #80
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett plenty av forretningsreisende på 45+ som mener de har rett på å snike i køen bare fordi de er busy and important og bare må rekke flyet sitt. Snikere finnes overalt, men det som er irriterende er jo at snikere med barn fort får andre til å se på reisende med barn som potensielle snikere, bare fordi de har med barn. Eller potensielle "lar sikkert ungene herje på flyet" bare fordi andre lar ungene sine herje på fly.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.