|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
maler
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har blitt sluset forbi køen to ganger. Den ene gangen var jeg høygravid og holdt på å miste flyet pga stor kø. Da var det nok mest tidsnød og minst mage som var utslagsgivende. Den andre gangen var i Budapest i år, men da hadde jeg hylende spedbarn på armen. Jeg ser ikke helt hvorfor det å ha med seg et spedbarn i seg selv skal medføre at man sluses forbi her i landet (annerledes i land hvor det er så varmt at det kan være sikkerhetsrisiko for spedbarn pga væsketap), men har man et barn som åpenbart trenger service er det vel best for alle parter at man sluses forbi.
![]() |
#62 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har opplevd det flere ganger i utlandet, men bare i Norge den gangen jeg ba om det i innsjekkinga fordi barnet var sykt. Da ble vi fraktet raskt gjennom og kjørt til gate.
![]() |
#63 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnSyke barn og syke voksne bør jo absolutt kunne komme foran i køen. Friske barn og friske foreldre greier å stå i kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg syns ikke det gjør så mye om man slipper familier med små barn foran. Jeg husker hvor stress det var å reise når ungene var små, nå er minstemann 7 år og det er noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarn
Da vil det jo faktisk lønne seg for alle med to separate køer.
![]() |
#69 |
© All rights reserved
|
Jeg skal ut og reise fredag ettermiddag (sammen med alle ukependlerene), og kommer til å beregne mer enn en time i alle fall.
Fryktelig irriterende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Kjernesnill
|
Jeg trodde også lenge det var sadisme inne i bildet. Ble plukket ut i Tromsø, yngste var tre år og sprinta ret gjennom og inn i kiosken på plyndringstokt, akkurat ute av syne like etter sikkerhetskontrollen. Jeg hadde selvsagt maksimalt med håndbagasje siden jeg reiste med to store og hjelpsomme barn på sju og tre... Det viste seg dog at jeg var en av ti de plukket ut.
![]() |
#71 |
Fortynnet
|
Men jeg syns bare ikke at folk med barn skal ha en egen kø og komme foran andre. Å kunne klare å stå i de køene som er, syns jeg faktisk folk skal ta med i betraktningen når de reiser med barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Protonterapeut
|
Det meldes ikke om spesielt lange køer, så noe mer enn en time ekstra trenger du ikke.
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
Nå blir jeg ganske oppgitt, for jeg har faktisk ikke sagt noe annet selv heller. Jeg bare påpekte at hvis du deler en kø i to vil begge få fordeler, ikke barnefamiliene spesielt.
![]() |
#74 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet har da absolutt ingenting med ryggen min å gjøre. Da har du misforstått fullstendig. Jeg har heller ikke noe som helst imot at folk med eller uten barn som er i spesielt krevende situasjoner skal få spesialbehandling. Jeg ser bare ikke på det å ha småbarn i seg selv som en slik situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
Og det har jeg sagt meg helt enig i, så jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter å argumentere mot meg. Rygg var et tilfeldig valgt eksempel, fordi du valgte det som et tilfeldig valgt eksempel tidligere i tråden.
![]() |
#77 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg tror vi er enige, altså. Det er ingen tvil om at noen bruker alle triks i boken, og de fleste som reiser med 8-9-10-åringer trenger virkelig ikke å snike i køen. Men jeg har sett nok av de som mener at barn er barn, og når alenemoren med trassig 3-åring og hylende baby får gå foran, så skal jaggu de også.
![]() |
#78 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnOpplevd tre ganger, i Moskva, Tunis og i Paris. I Norge har jeg aldri opplevd å få komme foran noe som helst av kø selv om vi har reist med 4 små barn hvorav de to minste har vært godt under året. Beregn god tid - og lykke til!
![]() |
#79 |
Glamorøs
|
Der er jeg også. Jeg tror folk som generelt er snikere, er det helt uavhengig av om de har barn eller ikke. Jeg kan forestille meg at før de fikk barn selv ville de blitt rasende om barnefamilier fikk gå før dem, så blir de rasende hvis de som småbarnsforeldre ikke får gå foran, så blir de rasende fordi de er dårlige til bens osv. osv.
![]() |
#80 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har sett plenty av forretningsreisende på 45+ som mener de har rett på å snike i køen bare fordi de er busy and important og bare må rekke flyet sitt. Snikere finnes overalt, men det som er irriterende er jo at snikere med barn fort får andre til å se på reisende med barn som potensielle snikere, bare fordi de har med barn. Eller potensielle "lar sikkert ungene herje på flyet" bare fordi andre lar ungene sine herje på fly.
![]() |
|
|