|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Borte
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg pleier å ønske meg sengetøy til jul hvis vi trenger det og da får jeg som regel noe av god kvalitet. Jeg vil helst ikke ha mer enn to-tre sett å bytte på siden de tar opp så mye skapplass og da blir de oftest slitt før det har gått ti år, men jeg bytter ikke ut hvert år fordi jeg forandrer stilen på soverommet. Slitte sengetøy bruker vi til filler.
![]() |
#62 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg legger meg aldri med umake sengetøy i dobbelsenga. Det er som å gå med umake sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?
Ja, nei - DET går ikke!
![]() |
#64 |
Textrovert
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Så rare dere er.
![]() |
#65 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg kan fint kjøpe kopper med skår på loppis med den hensikt å drikke av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
maler
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Det er vel egentlig ikke så ille å i en periode kjøpe sengesett en gang i året når jeg tenker meg om, gitt at man har 10 sett og de varer i 10 år, da må man i snitt bytte ett sett en gang i året. Men hvis man hiver ut alt man har og kjøper nytt selv om det ikke er slitt hvert år, da er det overforbruk. Som mye annet vi driver med selvfølgelig, men det betyr ikke at man skal slutte å tenke over eller si fra om overforbruk fordi det finnes noe som er verre.
![]() |
#67 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg har litt hummer og kanari, noe fra høie(det varer og varer, men det vises jo at det er gammelt, ikke like friske farger), noe fra kid, ellos osv. Jeg kjøper sjelden sengetøy, det jeg har funker fint.
![]() |
#68 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg er ikke så imponert over kvaliteten på sengetøyet jeg har fra Kid, det mistet farge veldig fort og flere av dem raknet i sømmene etter mindre enn et år og jeg måtte frem med symaskin og fikse. Derimot er jeg veldig imponert over Høie, det varer og varer, holder farge og må sjelden repareres. Den lokale gardin/sengetøysjappa hos oss har salg et par-tre ganger i året og både voksne og små har fått noen sett med Høie til en rimelig penge. Det gamle ble flytter opp på gjesterom og på hytta (som har 14 sengeplasser og like mange sengesett og dyner).
![]() |
#69 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg ble litt glad for denne tråden, kjenner jeg. Glad for meningene som kom fram. For jeg er så lei av fokuset på nye trender, nye stiler, nye ting, oppussing og matching. Jeg matcher ikke, og det er greit å se at det til en viss grad er sosialt akseptert.
![]() |
#70 |
Textrovert
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Fornye gardiner? Badehåndklær? Vel, jeg har fornyet gardinene mine. Én gang på 18 år. :innrømmer: Men fornye badehåndklær sånn bare for å fornye dem? Badehåndklær varer jo for evig. Eller, vel, jeg måtte kaste ett jeg fikk da jeg var sju år, det var så tynnslitt at det ble hull i det.
![]() |
#72 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg sparer miljøet mye med å ikke ha gardiner i det hele tatt. Ingen, faktisk. Og håndleparken skiftes ut nå steg for steg. Etter tjue år trengs det, kan man si. Og heldigvis får jeg aldri sengetøy i gave. Da kan vi gå for hvitt og tidløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
navnet sjemmer ingen
Dult. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Kom ut av tellinga.
|
Hehe, det er forståelig. Korttenkt av meg. Tenker ikke på at andre bryr seg mer om match enn det jeg gjør. For jeg sover altså like godt om det er ett eller fire mønster i senga på natta.
![]() |
#75 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Eg humrer litt over at det blir sett på som asketisk å ikkje bytte ut sengetøy fordi det ikkje matcher. For meg er det stor forskjell på ting som har ein estetisk funksjon og ting som har ein praktisk funksjon. Sengetøy, håndkle og kluter høyrer til den siste gruppa. Sånn sett er eg meir lei av å ha tre-fire like av kvar tallerken og skål i kvardagsserviset, og det står på lista for utskifting nå. Men eg synest det også er litt sløsete å bytte ut, bare av estetiske grunner, så eg har ikkje gjort noko med det ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg pleier alltid å ha med sengetøy hvis jeg besøker noen på hytte, men det er av hensyn til vertskapet og ikke fordi jeg er redd for at det ikke matcher. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Librocubicularist
|
Ser den. Det er jo ofte begrensa med vaskemoglegheiter slike stader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Vi tar også med sengetøy på hytte. De blir mye for vertskapet å vaske fem sett etter oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ringskrømt
|
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 24-07-12 kl 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rimelig og ok sengetøy?Jeg har ganske nylig kvittet meg med sengetøy jeg hadde med hjemmefra da jeg flyttet ut i 1995.
![]() |
|
|