Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 10:35   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg er ferdig med Mariusgenser og har begynt på jakke. Nok et prosjekt til meg selv...

Denne jakken fra Drops, tykke pinner så den er rask å strikke.

Tror jeg må legge denne til strikkeønskelista mi.

Gammel 12-09-12, 20:55   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig med Mariusgenser og har begynt på jakke. Nok et prosjekt til meg selv...

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke den i samme fargen, men siden jeg ikke fikk tak i det ble det en fin brunfarge i stedet.

Stte... Den er enkel å strikke for en som ikke har prøvd seg på jakkedtrikk før?
Jeg har nemlig kjøpt garn til å strikke den jeg. Snart ferdig med en genser til mannen så da står denne for tur etter.

Gammel 14-09-12, 10:56   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Snart ferdig med denne til mannen min, bare å strikke høy hals igjen:

Det klødde i fingra så jeg måtte legge opp og småstarte på jakke fra Drops....

Gammel 14-09-12, 23:24   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Stte... Den er enkel å strikke for en som ikke har prøvd seg på jakkedtrikk før?
Jeg har nemlig kjøpt garn til å strikke den jeg. Snart ferdig med en genser til mannen så da står denne for tur etter.

Jeg har begynt på 2. erme i kveld, så det verste (monteringen) gjenstår. Men så langt har det gått greit. Eneste er at jeg ikke er helt god på å måle så den ble litt kortere foran enn bak.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 15-09-12, 00:09   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Jeg har begynt på 2. erme i kveld, så det verste (monteringen) gjenstår. Men så langt har det gått greit. Eneste er at jeg ikke er helt god på å måle så den ble litt kortere foran enn bak.

Fort gjort.
Jeg ser at jeg ikke er god på knappehull... Trykknapp er fint. Hihi.
Jeg hater småpinner til armene, burde vel finne en liten rundpinne istedenfor.
Det er lange grønne hår overalt da...

Gammel 05-10-12, 17:48   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Å, så utrolig kjipt bomull!

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke den i samme fargen, men siden jeg ikke fikk tak i det ble det en fin brunfarge i stedet.

Jeg er endelig ferdig med jakken (lite tid til strikking om dagen), men tror ikke jeg liker den. det hårete garnet gjør at jeg får teddybjørn-fornemmelser når jeg tar den på.
Har vasket den og lagt den til tørk, så får vi se om det hjelper.

Tror jeg skal strikke ny Marius til meg selv, så kan søster'n få den andre til jul. Den er for stor for meg men passet henne perfekt.

Forslag til farger? Den forrige var de tradisjonelle.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 08-09-12, 10:07   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Den Pippigenseren var fin.

VM genseren ser jeg at jeg skal holde meg laaaaangt unna... Så mye mønster.

Likte den jakken du strikker, Robyn.

Jeg er ferdig med to Skappel gensere, en vellykket og en hyttelykket...
Lager nå ett skjerf/sjal til den turkise kåpa mi, strikker i orange silk moohair og alpakka.

Gammel 08-09-12, 16:30   #8
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ferdig med to Skappel gensere, en vellykket og en hyttelykket...

Lagde du nr to med færre masker enn den første? Hvis ja, hvor mange masker brukte du på nr 2 og omtrent hva slags str. tilsvarte det? Skal strikke genseren til datteren min, men hun ønsker seg en langt smalere modell enn den opprinnelige. Hun er str. XS i utgangspunktet.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 08-09-12, 17:32   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Lagde du nr to med færre masker enn den første? Hvis ja, hvor mange masker brukte du på nr 2 og omtrent hva slags str. tilsvarte det? Skal strikke genseren til datteren min, men hun ønsker seg en langt smalere modell enn den opprinnelige. Hun er str. XS i utgangspunktet.

Brukte færre masker ja.
Brukte 70 på hvert stykke og 36 på armene. Jeg er 160 og bruker 38 i klær.
Strikket den mye kortere enn nr 1.
Den siste går til ca midt på rompa. Mye finere og den ble lettere i det garnet jeg brukte nå.

Gammel 08-09-12, 18:48   #10
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Brukte færre masker ja.
Brukte 70 på hvert stykke og 36 på armene. Jeg er 160 og bruker 38 i klær.
Strikket den mye kortere enn nr 1.
Den siste går til ca midt på rompa. Mye finere og den ble lettere i det garnet jeg brukte nå.

Takk, da satser jeg på færre masker enn originalen!!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 08-09-12, 12:39   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har brukt å ha vienna på hoff, men det varierer litt om de har inne.

Gammel 08-09-12, 13:00   #12
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har begynt på Space Invaders-lue. Planen er to like, som skal bli julegaver

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 08-09-12, 14:46   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg hekler sjal med englemasker.

Gammel 08-09-12, 15:13   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker ribbebukse i nøstebarnull til snuppa.
Mamma strikker genseren.
Er nettop ferdig med betefartrøya jeg startet på i sommer, og har igjen ei hette å strikke på en fanakofte.

Ønsker meg hele dager satt av til strikking. Tar jo så laaaang tid når det bare blir noen øyeblikk her og der...

Gammel 08-09-12, 16:41   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst gal! I dag har jeg kjøpt garn og begynt å strikke den første av 2-4 planlagte VM-gensere!! Fikk plutselig litt tid, i alle fall til å strikke til Dåtten og Fjåtten, ettersom bunadkurset ble utsatt med min. en måned grunnet sykdom.

Begynner med den minste, til Fjåtten - tror at jeg strikker den såkalte "gutteversjonen" (mørk på bildet) til begge, den med store ruter hele veien, synes muligens den er finest. Fjåtten får dog genser i lyse farger.

Hu hei!!

Gammel 08-09-12, 17:53   #16
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Raglanfelling på vm genseren? :myser:

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-09-12, 20:44   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Raglanfelling på vm genseren? :myser:

Ja!! Takk oven!

Gammel 08-09-12, 20:52   #18
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Ja!! Takk oven!

Da kan jeg strikke slike! De var råfine og jeg liker mønster!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-09-12, 22:32   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da kan jeg strikke slike! De var råfine og jeg liker mønster!

Gammel 08-09-12, 22:30   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jau, ikke så gale til å ha startet opp i ettermiddag:

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.