|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Jada, jeg har mine greie jeg også, men jaggu er det etter rimelig håpløs oppførsel fra avkommet også da. Jeg har sagt at hvis du ikke slutter med tulling og tyding på trening må du slutte - han måtte slutte på taekwon-do pga dette etter gjentatte trusler.
![]() |
#62 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?En gang møtte jeg meg selv skikkelig i døra. Ungene lekte på rommet, de kan vel ha vært to og tre år gamle. Eller tre og fire kanskje? Og de BRÅKTE og lo. Bråk og latter hører med, det er koselig
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?En ting jeg så i den andre tråden, og som jeg faktisk sier er noe i gata "tenk på de sultne barna". Ikke akkurat sånn, kanskje, men når det blir FOR mye dikkedering rundt mat og de ikke liiiiker eller heller vil ha sååånn eller den er eeeekkel, da syns jeg faktisk det er greit å minne dem på at en masse barn i verden går rundt og er sultne, og at det får være MÅTE på dill og dall rundt at maten skal være perfekt før de gidder å spise. Noen ganger må man faktisk bare ha i seg den maten som er der, fordi man trenger mat.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Har både små og store svarte flekker på samvittigheten her ja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Se til h*@@#$ Å få i deg den brødskiva og det NÅ!
![]() |
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?"Nei vet du hva, det GIDDER jeg ikke!!" (et eller annet de ville ha meg til å hente). Den har jeg angret på, kan du si. (Monkey see, Monkey do.)
![]() |
#69 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Min største har problem med å sovne. I går kveld (eg vinne på tidsaspektet ) hadde eg lagt meg mens han låg og jamra over at han ikkje fikk sove. Da han for tusende gang sa ; "Mamma, eg vil ikkje at du skal sovne før meg" parerte eg med at "Det var jo faen så umulig for meg å sovne når du laga så jækla mykje gnell." Og gutten blei redd si eiga mor.
![]() |
![]() |
#70 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Nå har jeg tenkt på dette siden tråden kom opp, og jeg kommer på et par mindre modne svar jeg har gitt Stesnuppa når hun har gått bananas.
![]() |
#71 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?
Jeg sa til vår premature med luftsmerter etter sonding "Nå MÅ du tie stille, ellers blir jeg GAAAL!"
![]() |
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
Jeg er ganske snill av meg, til vanlig, men akkurat når jeg holder på å sovne så blir jeg MANNEVOND om jeg blir vekket. Mannen ble helt sjokkert i ferien da jeg HUSJET vekk en av ungene som våget å komme og vekke meg. "Mamma? Kan jeg vær så snill...." "HYSJ!! VEKK MED DEG!! GÅ BORT!! TI STILLE!! HUUUSSJJJ!!! GÅ TIL PAPPA!!!"
![]() |
#73 |
Ferdiglada
Godt å høyre. Ungane mine har vent seg til at mor i forbindelse med søvn (enten før, under eller etter) er rimelig gretten.
![]() |
![]() |
#74 |
weird
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Jeg tenker at det kan være en grei ting å lære, jeg. At man ikke skal plage andre bare fordi man ikke får sove selv. Akkurat den biten måtte jeg lære meg til. Med god hjelp av en som kan dette som insisterte på at det slett ikke var å være god mor å være tilgjengelig døgnet rundt bare fordi ungen har det kjipt i en periode. Jeg synes fortsatt det er vanskelig å "avvise" tenåringen når nattetankene kommer og han vil prate.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Vi hadde pølser, bønner og potetmos i dag til middag. 6 åringen ville ikke spise bønner, det liiiiiker jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Vi gikk langs veien i Spania, og datteren min var veldig ivrig på å gå over veien før alle var klare. 40 grader varmt, en 2,5 åring å holde styr på i tillegg og hun som stadig ville springe over veien. Tilslutt ble jeg så stresset at jeg nærmest brølte:
![]() |
#77 |
Kakemonster
|
Men det er jo ikke blank løgn heller da, det kan skje.
![]() |
#79 |
Yes, we can!!
|
Å, jeg er verre. Jeg skulle forklære hvor viktig det er å faktisk høre på beskjeder, uten dill og dall. At det faktisk kan være viktig, og at vi ikke alltid har tid til å komme med lange forklaringer, fordi det haster med å stoppe å gjøre noe før de skader seg, for eksempel. Som når ett barn står med fingrene inne i dør-vinkelen der, og det andre barnet skal til å smelle døren igjen (som var episoden som hadde utløst skjenneprekenen). Det så ikke ut til å gjøre nevneverdig inntrykk, så jeg lasset på med et eksempel til, nemlig det klassiske med å løpe ut i veien eller gjøre andre farlige ting i trafikken, og hvis man da ikke stopper når mamma roper STOPP! så kan man faktisk bli påkjørt! Og DØ!
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?Det der har jeg også sagt, Polyanna, men min er bare halvannet, så han skjønte ingenting av det, heldigvis.
![]() |
![]() |
|
|