|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Vi hadde omtrent lik sofa i stua vår i årevis. Den er nå degradert til kjellerstuesofa. Jeg grublet fælt på hvordan jeg kunne trekke den om, men kom fram til at det var alt for arbeidskrevende. Jeg er rimelig god på symaskin, men å trekke om en sofa av denne typen, er ingen enkel oppgave. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Sofaen gir du bort og finner en ny grønn på på gi bort sidene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Den grønne "retrosofaen" var jo kjempefin!
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Fjong, gitt. Det er Sneipens yndlingsuttrykk for tiden.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Vi var uheldig med trepanel her og det trass forbehandling, men det var helt ferskt, nykjøpt materiale og noen dager etter det var satt opp ble det malt. Det holdt ikke lange tiden før kvistflekkene var synlig, og her randt kvaen nedover panelet enkelte steder. To-tre år etter ble det hele malt om igjen og siden da har det holdt seg fint. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Jeg er godt over middels sykyndig og handy og hadde aldri startet på et slikt prosjekt. Herregud! Hvem vil bruke tid og penger på noe som Ikke blir pent? Da hadde jeg enten beholdt det grusomme møbelstykket eller oppsøkt finn.no. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Det er en del arbeid, ikke alle liker sofaen din, men du får den like fin trukket om som den er nå. Den fungerer ganske bra i et hyttemiljø. Det spørs hvor mye du liker sofaen og hvor mye du har lyst å spandere på den; og selvfølgelig hvor heldig man er med stoff og stopp kjøp. Man bør gjerne være to der man trenger å strekke stoffet og stifte. Armlene er antagelivis stiftet på, det er raskt og stiftene syns ikke. Om du løsner putene ser du kanskje stifter nederst innvendig på armlenene. For å få den tredeligen kan man enten bruke bånd, eller det er sydd en søm tvers gjennom stopp og stoff. Trenger man å skifte ut skumgummi er det rimeligst å kjøpe madrasser / overmadrasser på Jysk eller tisvarende og klippe til selv. Skumgumme fra møbeltapetserer er trippel så dyrt og kvaliteten er den samme. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Vi har en i samme liga i kjellerstua, den er fryktelig stygg, men ganske god å sitte i. Har kjøpt digert billig sengeteppe på IKEA i mørk beige og puter i samme stil. Har blitt veldig ok !
|
|
|
#14 |
|
Tante Sofie
|
Du kommer langt med det. Kanskje et lammeskinn i tillegg? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Permakulturell
|
Og hvor er etter-bildene? :myser nysgjerrig:
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Du kan ta bilder av den også kan jeg ta bilder av mine kunstige planter. Så bytter vi.
|
![]() |
|
|