Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lusevarsel - igjen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 18:13   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lusevarsel - igjen!

Hos oss er det de med glatt, stritt hår som har hatt lus. Han med tykt hår har ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:23   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har aldri hatt lus. I barnehagen har det aldri gått lus og på skolen har vi fått varsel en gang på 5 år. Vi bor i lueland. Pussig det at det går så ofte andre steder?

Mine kan ikke få lus, de har for kort hår. Men vi har jo sjekket lell, den gangen vi fikk lapp.

Aldri hatt lus i vår bhg, ei heller på skolen.

Gammel 10-09-12, 11:26   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde lus i vår. Ikke så vanskelig å se. De krøp jo rundt på hårstrå i vasken når vi greide håret. Er visst en ny omgang nå ja, og vi sjekker i ny og ne. Jeg filmet de til og med med mobiltelefonen. Det 'fine' med å ha vært gjennom det er at vi fant ut at dette kan løses veldig greit, og det er ingen panikk rundt det. Ja visst er det ekkelt, men ingen krise. Ikke alle i familien behøver å få det en gang, og når vi hadde kuret oss så var det jo over.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 11:35   #64
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes også det var greit å ha hatt det i hus, men var veldig glad for at det bare var eldste som ble rammet.
Dessuten blir man jo rimelig drittlei av all tiden som går med på å lusekamme alle sammen i dagevis, samt tiden det tar å fryse ned dill og dall, skifte på sengene, behandle med sjampo osv. Særlig når man er høygravid og egentlig vil gjøre i stand babykommoden.

Gammel 10-09-12, 12:13   #65
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sjekker regelmessig med lusekam. Greier gjennom haaret hans mens han sitter böyd over noen hvite papir som ligger paa bordet. Da faller evt. lus ned paa papiret slik at man ser dem. Mye lettere aa faa öye paa dem da sml. med bare greiing og titting.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:14   #66
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Er det ikke litt overkill å maskinklippe barna?

Var det til meg?

Jeg maskinklipper jo ikke ungene for at de ikke skal få lus. De klippes med maskin fordi det er en billig og god måte å holde orden på håret deres på.
At de ikke kan få lus er en finfin bonus.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:17   #67
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Lusa er mest opptatt av hodebunnen. Er det 0,5cm hår å holde seg fast i, så er den ikke så nøye på resten.

Det rimer ikke med det vi fikk vite av legen. Kort hår gjorde faren for lus minimal fikk vi beskjed om. Mine har vestenlig mer hår enn 0,5 cm.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:37   #68
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det rimer ikke med det vi fikk vite av legen. Kort hår gjorde faren for lus minimal fikk vi beskjed om. Mine har vestenlig mer hår enn 0,5 cm.

Ja det er helt riktig det. Litt mer å ta tak i jo lenger håret er.
Det jeg egentlig svarte på, var hårtypen. Det tror jeg kanskje ikke er så viktig for lusa, den er mest interessert i det som finnes under håret.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.