Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Morgentips til pappa

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 09:19   #61
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så promoterer de jo sånne FANCY, nymoderne matpakker som skjemmer vekk ungene, også!

Kanskje den som har laget reklamen er medlem her inne?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:28   #62
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Jeg ler meg fillete, men tviler på at det var det de ønsket å oppnå. Jeg kjøper ikke dette merket fra før, og kommer nok ikke til å begynne med det heller, og det har egentlig ikke noe med reklamen å gjøre, men det frister ihvertfall ikke mer.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:28   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Kanskje den som har laget reklamen er medlem her inne?

Kan jeg aldri tenke meg. Da ville de selvsagt visst at det slett ikke er så enkelt som at alle barn spiser om de får maten i morsomme fasonger, de ville visst at margarinen inneholder palmefett og styggedom (det vet de vel uansett, men de syns vel ikke det er styggedom. ), de ville visst at mange barn slett ikke vil ha blandet salat, og de ville hatt etiske betenkeligheter med å skjære ut maten hvis de ikke har en plan for bruk av restene. Og mye, mye mer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:42   #64
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Jeg svarte på undersøkelsen til Soft Flora, hvilket jeg vanlgivis aldri gjør. Jeg skrev følgende i kommentarfeltet:

Bilaget er motbydelig. Å spesifisere nærmere ville være å bidra gratis til at dere kan lage bedre reklame, så det er naturligvis uaktuelt å gjøre det.

Jeg fylte ikke ut noen demografisk informasjon og krysset bare av for at inntykket av dem var dårlig/dårligere, og at det var uaktuelt å kjøpe noe fra dem. Men jeg har vel dessverre likevel hjulpet dem mer enn jeg burde, og mer enn de fortjener.

(Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hva de selger. Antar det er margarin?)

Ben "faen ta tibakestående reklamefolk" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:46   #65
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.087
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Det er et par tips på den lista som min bedre halvdel kan ta til seg. Sjekk yr og e-post f.eks.
*lister meg ut igjen*

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:47   #66
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Jeg svarte også på den spørreundersøkelsen, og man skulle skrive med tre ord hva man forbandt med Soft Flora. Nei til likestilling.
Virkelig en dustereklame.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:58   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Jeg syns dere lar dere fyre alt for lett opp, altså.

Snakk om å respondere nøyaktig som de har kalkulert!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:00   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns dere lar dere fyre alt for lett opp, altså.

Snakk om å respondere nøyaktig som de har kalkulert!

Jeg tror faktisk ikke de har kalkulert inn dette, til det er det for dårlig laget. Jeg tror de har gått ut i fra at matpakker er et mammafenomen, og at dette er noe "alle" vet, og det er bare en liten håndfull stygge feminister som ingen hører på som kommer til å reagere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:01   #69
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

skrive med tre ord hva man forbandt med Soft Flora.

Palmeolje, kjip smak og nedrig reklame.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:02   #70
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Jeg tror ikke det var ment humoristisk, men at de selvsagt vil dra humor- og ironikortet når de blir konfrontert med det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:03   #71
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror faktisk ikke de har kalkulert inn dette, til det er det for dårlig laget. Jeg tror de har gått ut i fra at matpakker er et mammafenomen, og at dette er noe "alle" vet, og det er bare en liten håndfull stygge feminister som ingen hører på som kommer til å reagere.

Enig. Jeg synes det hele virker veldig naivt. Det er ikke finurlig nok laget til å ha tatt høyde for dette. Tror jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:03   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Snakk om å respondere nøyaktig som de har kalkulert!

Tror du det? Tror du de har et annonsebilag med skryt og tips rundt sitt eget produkt, men så er hovedartikkelen, eller hva jeg skal kalle det, ment for å være tøysete/provoserende?

Nja... Skeptisk. Jeg tror de har bommet.
Syns du ikke det er riktig å melde i fra om det da?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:05   #73
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

, men at de selvsagt vil dra humor- og ironikortet når de blir konfrontert med det.

Og de har sikkert ikke spolert Gullfisken-muligheten sin heller. Kan godt blir en vinner, dette.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:06   #74
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror faktisk ikke de har kalkulert inn dette, til det er det for dårlig laget. Jeg tror de har gått ut i fra at matpakker er et mammafenomen, og at dette er noe "alle" vet, og det er bare en liten håndfull stygge feminister som ingen hører på som kommer til å reagere.

Tja, jeg tror de litt sånn i full fart har tenkt noe a la "tihi, la oss erte på oss folk litt og late som om matpakker er bare mamma sin jobb. Så får vi oppmerksomhet og sånn, det er vel litt festlig!! " Og så har de snekret sammen en greie som er dårlig og fjollete og svosj, i printen med det.

"Kalkulert" er vel å overvurdere dem, men litt i "hihi - provosere feministene - det er vel gøy!"-gata, det tror jeg det er.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:07   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Tror du det? Tror du de har et annonsebilag med skryt og tips rundt sitt eget produkt, men så er hovedartikkelen, eller hva jeg skal kalle det, ment for å være tøysete/provoserende?

Nja... Skeptisk. Jeg tror de har bommet.
Syns du ikke det er riktig å melde i fra om det da?

Jeg tror også de har bommet, altså. Det er jo ganske lettbeint og dårlig skrevet og alt, hele greia. Men ja, jeg tror de tenkte at de skulle få oppmerksomhet på å være "provoserende".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:08   #76
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Teit.

Når det er sagt så er dette tips min (x)mann kunne ha veldig godt utbytte av , men han er ganske sikkert blant unntakene ja!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:09   #77
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Sitat:

g syns dere lar dere fyre alt for lett opp, altså.

Snakk om å respondere nøyaktig som de har kalkulert!

Sitat:

Jeg tror også de har bommet, altså. Det er jo ganske lettbeint og dårlig skrevet og alt, hele greia. Men ja, jeg tror de tenkte at de skulle få oppmerksomhet på å være "provoserende".

Men da er det vel ikke å gi dem det de er ute etter om man slutter å kjøpe produktet deres og sier i fra at de er på bærtur? :forvirret:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:10   #78
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"tihi, la oss erte på oss folk litt og late som om matpakker er bare mamma sin jobb.

Tihi kan man gjøre i barnehagen. Man burde i hvert fall ikke fått (bra) betalt for det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:13   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Tja, vi har jo en fire siders diskusjon her inne, den herjer på twitter og FaceBook, og hva har du.

Jeg hadde ikke sett reklamen om ikke dere hadde linket til den her inne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:13   #80
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morgentips til pappa

Oppmerksomhet? Ja.
Kommer jeg til å kjøpe produktet? Nei.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no