Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Det å ignorere borettslagets regler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 20:01   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å ignorere borettslagets regler

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Vel. Ja. Og nei. Det kommer jo an på om det er hold i klagene, da. Hvis klagene er av typen "jeg tror jeg hørte at noen gikk over golvet, og det forstyrret meg veldig" så blir det neppe konsekvenser av det.

Jeg må jo også si at det er svært individuelt hvor forstyrrende man syns ulike typer lyd er. F.eks. høres det rimelig ekstremt ut å bli forstyrret av at noen pusser opp leiligheten sin 3 etasjer over ens egen. Kanskje vil styret også syns at det er litt ekstremt.

Håhei, det hadde du ikke sagt om du hadde sittet her og hørt borret i murveggen eller bankingen. Mannen min trodde HELT sikkert at det var naboene rett over oss som holdt på, han nektet å tro det var i fjerde. Men det var det altså. Det er helt sykt hvordan lydene høres overalt her i blokkene.

Det deiligste er jo å høre naboene gå på do. Daglig hører jeg prompe- og tisselyder, og når de trekker ned i toalettet. Sitter jeg selv på do eller er på badet, hører jeg ALT naboene nede snakker om, om de er i "området" rett nedenfor meg. For noen dager siden satt jeg på do og hørte naboene nedenfor snakke (), og så luktet hele dassen vår kinamat. Åpner døra og roper ut til mannen min "hey, de har kinamat nede, skal vi også bestille?" og så hørte jeg naboene under "haha, hvordan visste HUN at vi har kinamat".

Takk for alle råd, folkens. Jeg skal være flinkere til å klage skriftlig når det er noe, men jeg synes bare det er litt ekstremt å sende skriftlig klage til hver eneste nyinnflyttede nabo, for da må jeg jo sitte og skrive klager hver uke omtrent ...

Gammel 27-06-08, 20:12   #62
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vår erfaring er at det slettes ikke er lett å bli kvitt plagsomme, ja direkte farlige naboer.

Det forrige huset vårt lå på et felt hvor kommunen eide en del rekkehus. Og i et par slike leiligheter bodde det noen snørrunger på 18-19 år som sov til langt på dagen og brukte ettermiddag, kveld og natt til råkjøring, fyll og fest. Det sier jo sitt at politiet etter hvert fikk som rutine å svinge nedom feltet nesten daglig. Flere av oss som bodde der holdt på å bli kjørt ned, og en gang kjørte de nesten gjennom gjerdet vårt og ned i hagen vår. Bilene hadde aldri skilt, vi visste at de ikke hadde førerkort. Jeg ringte kommunen ørten ganger pga bråk, det var flere underskiftskampanjer blant naboene osv osv. Men hjalp det? Nei da.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 20:17   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi hadde jo et rent helvete med de forrige naboene over oss (kommunal leilighet), de hadde fått flere skriftlige klager fra andre naboer men de ble aldri kastet ut. Eller jo, en vakker dag ble de heldigvis det og vi hadde det til dels fredelig, helt til de nye flyttet inn over. Der vi bodde før, eide kommunen huset oppfor oss, og der var det politi-razziaer hver helg, hele gården VÅR var full av politibiler i helgene. Nei, jeg skal virkelig ALDRI bo i nærheten av en eneste kommunal leilighet noensinne.

Gammel 28-06-08, 11:07   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå finnes det vel strengt tatt OK folk som bor i kommunale leiligheter også, da. Det er ikke alle som kan jobbe og det betyr ikke nødvendigvis at de er bråkete regelbrytere. Men joda.

Jeg bor i vestkantlavblokk og her er det så veldrevet og fredlig at det er en fryd. Vi har noen overivrige tullebukker her som er flyttet hit fra eneboliger som ble for store og tungvinte og de er en pest og en plage, for de ikke er innstilt på den kollektive tankegangen som ligger i bunnen når man bor mange tett. Det er ikke noe stort borettslag, 75 leiligheter fordelt over flere hus rundt to tun, med fellesvaskeri og sånn. De tidligere eneboligboerne er utrolig lite fleksible og irettesetter, kjefter og maser på andre så man blir sprø. Men fyllebråk , sex så alle kan høre og utagerende oppussing er vi ikke plaget med.

Vi er bare 6 leil. i oppgangen og selv om vi er flere som har pusset opp litt i de siste årene, så prøver vi å ta hensyn. Og jeg synes alle er superflinke til å ta hensyn til oss som er de eneste som har barn. Og Lille får bursdagspresang av nesten alle naboene og sånn.

Huset vi bor i er et murhus og borring forplanter seg veldig, jeg er glad for at baderomsoppussingen ble tatt oppgang for oppgang på fellesen, og ikke her og der. Vi flyttet ut de ukene det sto på, for bråket var helt ulevelig.

Gammel 28-06-08, 11:12   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, mamma bor i kommunal leilighet (jeg er oppvokst i flere kommunale leiligheter). Men problemet er at man aldri vet hvem man får som naboer (det gjør man jo ikke uansett, men det er ofte litt verre med kommunale boliger). Så jeg orker ikke å bo i nærheten av en slik når jeg har så dårlige erfaringer.

Gammel 28-06-08, 11:34   #66
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk det er verre med dem som følger for mange regler for strengt og dikter opp sine egne i tillegg, enn dem som er litt på kanten.

Gammel 28-06-08, 11:38   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, vi hadde ei kvinnelig Narvestad i blokka for en stund siden. Festlig (not).

Gammel 28-06-08, 11:38   #68
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes faktisk det er verre med dem som følger for mange regler for strengt og dikter opp sine egne i tillegg, enn dem som er litt på kanten.

Enig. Jeg bodde et år i leid leilighet i et sameie på Majorstuen (ikke noe Majorstua i det sameiet, nei ), og det var helt ekstremt. Det var regler for alt omtrent, som hvordan dørene skulle lukkes, hvor man kunne stå og snakke, hvor dørskiltene skulle kjøpes (og kjøpes skulle de; ikke lov med midlertidige løsninger eller å la være å ha navn på klokka), hva som kunne stå på dørskiltene, når vinduer kunne være åpne osv osv. Alt dette ble tett fulgt opp av den kvinnelige styrelederen. Jeg er i utgangspunktet ikke veldig opprørsk i handling, men jeg følte meg som en trassig treåring til slutt. Og da Narvestad dukka opp på TV kjente begynte jeg å lure på om Stoltenberg kanskje har bodd i samme gård.

Gammel 28-06-08, 19:34   #69
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Håhei, det hadde du ikke sagt om du hadde sittet her og hørt borret i murveggen eller bankingen. Mannen min trodde HELT sikkert at det var naboene rett over oss som holdt på, han nektet å tro det var i fjerde. Men det var det altså. Det er helt sykt hvordan lydene høres overalt her i blokkene.

Det deiligste er jo å høre naboene gå på do. Daglig hører jeg prompe- og tisselyder, og når de trekker ned i toalettet. Sitter jeg selv på do eller er på badet, hører jeg ALT naboene nede snakker om, om de er i "området" rett nedenfor meg. For noen dager siden satt jeg på do og hørte naboene nedenfor snakke (), og så luktet hele dassen vår kinamat. Åpner døra og roper ut til mannen min "hey, de har kinamat nede, skal vi også bestille?" og så hørte jeg naboene under "haha, hvordan visste HUN at vi har kinamat".

Takk for alle råd, folkens. Jeg skal være flinkere til å klage skriftlig når det er noe, men jeg synes bare det er litt ekstremt å sende skriftlig klage til hver eneste nyinnflyttede nabo, for da må jeg jo sitte og skrive klager hver uke omtrent ...

Jeg syns det høres ut som om det er ekstremt lytt der du bor. Og dermed tror jeg det blir enda vanskeligere å nå fram med klager. For når du faktisk kan høre så mye som du her beskriver, da er det nesten umulig for å folk å få gjort noe uten å forstyrre andre. Mitt beste råd da er å flytte. Jeg hadde ikke orket å høre toalettlyder fra naboene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 19:59   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg syns det høres ut som om det er ekstremt lytt der du bor. Og dermed tror jeg det blir enda vanskeligere å nå fram med klager. For når du faktisk kan høre så mye som du her beskriver, da er det nesten umulig for å folk å få gjort noe uten å forstyrre andre. Mitt beste råd da er å flytte. Jeg hadde ikke orket å høre toalettlyder fra naboene.

Nei du kan så si. Det er ikke akkurat favoritt-lydene mine. Men nettopp da bør man jo ta litt hensyn også. TV-lyder og sånt er HELT greit, det er denne bankingen og borringen som er skikkelig plagsom, og det er jo faktisk ikke engang lov etter 19, så da bør jo den saken være grei.

Flytte ja, vi drømmer om det hele tiden og har gjort det i et par år allerede. Men når man ikke er "rik" så nytter det ikke. Kan selge leiligheten for rundt 2 millioner, men vi får ikke mer lån i banken og pga. omkostninger kan vi jo maks gå opp til 1,7 - 1,8, og for det må vi jo flytte til Sauda for å få noe brukbart.

Gammel 28-06-08, 20:10   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bodde tidligere i en leilighet i et gammelt borettslag fra 30-tallet. Naboen på 95 har bodd der siden innflytningen omtrent, og kunne oppdatere oss på tidligere tiders husordensregler. Det var selvsagt inntil nylig ikke lov å tørke klær på søndager (det er sikkert vanlig fremdeles). Det var også egne tørkestativer for hver oppgang, eller, hver oppgang hadde sin anviste del av fellestørkestativet! Det var ordnung, det.

Nå bor vi i et nytt borettslag som er konstruert på betong. Alle husene er forbundet med betong, via garasjeanlegget under oss bl.a. Så når noen borrer i betongveggene, spiller det ingen rolle om det er nærmeste eller fjerneste nabo, det høres akkurat like godt. De fleste her har barn, og tar hensyn etter ca kl 20.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 20:51   #72
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

I vårt borettslag var det ved forrige generalforsamling forslag om å forby klesvask (i egen leilighet) på søndager. Barnefamiliene møtte mannssterke opp og stemte forslaget nord og ned.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:22   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Haha forby KLESVASK på søndager?? Godt de stemte forslaget ned, det går fader ikke an.

Gammel 29-06-08, 00:22   #74
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har erfaring som leietaker i kommunal leilighet. Jeg anser jo meg selv som en respektfull og grei nabo, da. Men man må jammen tåle mye rart som "kommunalt pakk" (som en nabo en gang kalte det) også. F.eks. at en nabokjerring setter i gang underskriftskampanje for å få kastet ut de to familiene med funksjonshemmet barn. Vårt barn og en nabo som har et barn med Downs syndrom.

Jaja. Hun fikk i alle fall ingen underskrifter fra naboer ved siden av, over eller under leilighetene. Og hun fikk ikke noen i nærheten med på å juge på oss unødig støy. Så da begynte hun jaggu å tråle andre oppganger bortetter blokka i håp om å få en underskrift. Jeg tror hun fikk et par stykker 2-3 oppganger bortenfor vår.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 00:25   #75
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for ordens skyld; det var ganske guffent å leve med usikkerheten mens det sto på. Vi visste jo ikke hvem kommunen eller styret ville tro på. Folk tenker jo så mye rart når de hører "kommunal leilighet". I en allerede sårbar situasjon er det ganske ekkelt å føle at man er prisgitt naboers eventuelle fordommer og motvilje mot kommunal leilighet i nabolaget generelt sett.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 00:47   #76
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Haha forby KLESVASK på søndager?? Godt de stemte forslaget ned, det går fader ikke an.

Før vi kjøpte her, bodde vi i et borettslag der det var fellesvaskeri. Der var det ikke lov å vaske på søndager. Maskinene sto.

Gammel 29-06-08, 05:46   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg har erfaring som leietaker i kommunal leilighet. Jeg anser jo meg selv som en respektfull og grei nabo, da. Men man må jammen tåle mye rart som "kommunalt pakk" (som en nabo en gang kalte det) også. F.eks. at en nabokjerring setter i gang underskriftskampanje for å få kastet ut de to familiene med funksjonshemmet barn. Vårt barn og en nabo som har et barn med Downs syndrom.

Jaja. Hun fikk i alle fall ingen underskrifter fra naboer ved siden av, over eller under leilighetene. Og hun fikk ikke noen i nærheten med på å juge på oss unødig støy. Så da begynte hun jaggu å tråle andre oppganger bortetter blokka i håp om å få en underskrift. Jeg tror hun fikk et par stykker 2-3 oppganger bortenfor vår.

Som sagt, jeg har vokst opp i FLERE kommunale leiligheter (den siste bodde jeg i fra jeg var 6 til jeg var rundt 23), og mamma bor fremdeles i kommunal leilighet. Men med den dårlige erfaringen jeg har fra andre kommunale boliger, tør jeg ikke ta sjansen på å bosette meg i så umiddelbar nærhet til en slik bolig igjen.

Gammel 29-06-08, 06:01   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Enig. Jeg bodde et år i leid leilighet i et sameie på Majorstuen (ikke noe Majorstua i det sameiet, nei ), og det var helt ekstremt. Det var regler for alt omtrent, som hvordan dørene skulle lukkes, hvor man kunne stå og snakke, hvor dørskiltene skulle kjøpes (og kjøpes skulle de; ikke lov med midlertidige løsninger eller å la være å ha navn på klokka), hva som kunne stå på dørskiltene, når vinduer kunne være åpne osv osv. Alt dette ble tett fulgt opp av den kvinnelige styrelederen. Jeg er i utgangspunktet ikke veldig opprørsk i handling, men jeg følte meg som en trassig treåring til slutt. Og da Narvestad dukka opp på TV kjente begynte jeg å lure på om Stoltenberg kanskje har bodd i samme gård.

Lurer på om du kan ha hatt min tidligere kollega som styreleder. Hun kunne sitte i kantinen mandag og klage over at naboene hadde hatt vorspiel frem til både 21 og 22 på lørdager, for det hadde hun hørt når hun gikk ut i gangen og la øret inntil døren deres.

Her er det forbudt å vaske eller tørke tøy i vaskeriet eller på det store utendørs klesstativet på søndager. Kjipern for oss som er i full jobb og og ville hatt god nytte av en dag til med store vaskemaskiner, digre tørketromler og raske tørkeskap til disp.

Vaskemaskinene kan brukes i 3,5 eller 4,5 timer hver. Da har man hhv 2 vaskemaskiner eller 1 litt raskere til disp, og jeg får unna hele ukesvasken med sengetøy, duker og alt på den tiden. Hvis jeg er ferdig før, så tørker jeg pent av vaskemaskinene, skriver ferdig, hilsen Mim på en post-it-lapp og går min vei, og lar andre bruke maskinen om de kommer tidlig. Yndlingsnaboen vår er slik at han nekter andre å bruke "hans" maskin når han har vasketid, og sitter vakt i vaskekjelleren så ingen skal ta "hans" tid.

Gammel 29-06-08, 07:29   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jøss, så det er ikke bare jeg som har sære naboer.

Huff, han som bor under oss gir tydeligvis en god faen i alt som heter regler. Har hatt problemer med ham før også, en jypling på sikkert rundt 25 år. I går hadde han tydeligvis fest, med intenst høy dunkemusikk fra 22.30 til rundt 02.00. Det var helt forferdelig, det var så høyt at jeg kunne glemme å legge meg, og vesla våknet og fikk ikke sove igjen. Heldigvis sov Luca gjennom det. Mannen var nede TO ganger og spurte om de kunne dempe seg litt, da de hylte og hoiet som noen andre galninger hele tiden. Men med en gang han kom opp var det på'an igjen, og da skrudde de musikken ENDA høyere, sikkert for å irritere "den teite naboen". I tillegg røykte jo sikkert alle sammen der nede og ALL røyken sev opp til oss. Toalettet og gangen vår luktet sånn røyk at jeg fikk tårer i øynene og hadde problemer med å puste skikkelig (nei, jeg er ikke hysterisk), og alle klærne som henger til tørk på "terrassen" (innglasset) stinket røyk i morges, så jeg måtte hive alt i maskinen igjen. Jeg mistet pusten da jeg kom ut i gangen og på do igjen i dag, fikk DEN røyklukta imot meg. Rommet til vesla stinker også.

HELDIGVIS jobber styret (visstnok) med å fikse ventilasjonen nå. Ja, det har bare tatt 10 år omtrent. Da vi flyttet inn her for 3,5 år siden var ventilasjonen skikkelig dårlig og den har enda ikke blitt fikset. Jeg synes det er helt sykt at vi skal betale 3500,- i leie i måneden når vi omtrent ikke kan være inne i vår egen leilighet enkelte dager pga. andres røykelukt. Mange av mine røykende venner og familie har selv reagert og tror folk har vært her inne og røyket, så det er ikke bare det at vi er ikke-røykende oversensitive hysterikere.

Gammel 29-06-08, 13:08   #80
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset, det høres jo helt forferdelig ut med den røyklukta.

Jeg bor også i blokk nå. Her er det felles vaskekjeller, men alle har sine egne maskiner der nede. Kjekt å slippe å vaske klær til bestemte tider. Noen har bygd om leilighetene slik at de har vaskemaskin inne hos seg selv, og jeg merker enormt godt når naboen under meg sentrifugerer.

Kanskje jeg skulle finne fram reglene (hvis jeg har fått dem) og se når tid jeg har lov å bore i veggene? Har ikke tenkt på at det skulle være forbudt å gjøre det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.