|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets regler
Håhei, det hadde du ikke sagt om du hadde sittet her og hørt borret i murveggen eller bankingen. Mannen min trodde HELT sikkert at det var naboene rett over oss som holdt på, han nektet å tro det var i fjerde. Men det var det altså. Det er helt sykt hvordan lydene høres overalt her i blokkene.
![]() |
#62 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerVår erfaring er at det slettes ikke er lett å bli kvitt plagsomme, ja direkte farlige naboer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerNei, vi hadde jo et rent helvete med de forrige naboene over oss (kommunal leilighet), de hadde fått flere skriftlige klager fra andre naboer men de ble aldri kastet ut. Eller jo, en vakker dag ble de heldigvis det og vi hadde det til dels fredelig, helt til de nye flyttet inn over. Der vi bodde før, eide kommunen huset oppfor oss, og der var det politi-razziaer hver helg, hele gården VÅR var full av politibiler i helgene. Nei, jeg skal virkelig ALDRI bo i nærheten av en eneste kommunal leilighet noensinne.
![]() |
#64 |
Epikur
|
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerNå finnes det vel strengt tatt OK folk som bor i kommunale leiligheter også, da. Det er ikke alle som kan jobbe og det betyr ikke nødvendigvis at de er bråkete regelbrytere. Men joda.
![]() |
#65 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerJa, mamma bor i kommunal leilighet (jeg er oppvokst i flere kommunale leiligheter). Men problemet er at man aldri vet hvem man får som naboer (det gjør man jo ikke uansett, men det er ofte litt verre med kommunale boliger). Så jeg orker ikke å bo i nærheten av en slik når jeg har så dårlige erfaringer.
![]() |
#66 |
Epikur
|
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerJeg synes faktisk det er verre med dem som følger for mange regler for strengt og dikter opp sine egne i tillegg, enn dem som er litt på kanten.
![]() |
#67 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerJa, vi hadde ei kvinnelig Narvestad i blokka for en stund siden. Festlig (not).
![]() |
#68 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Enig. Jeg bodde et år i leid leilighet i et sameie på Majorstuen (ikke noe Majorstua i det sameiet, nei
![]() |
#69 |
Ustabil
|
Jeg syns det høres ut som om det er ekstremt lytt der du bor. Og dermed tror jeg det blir enda vanskeligere å nå fram med klager. For når du faktisk kan høre så mye som du her beskriver, da er det nesten umulig for å folk å få gjort noe uten å forstyrre andre. Mitt beste råd da er å flytte. Jeg hadde ikke orket å høre toalettlyder fra naboene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Nymotens gammeldags
Nei du kan så si. Det er ikke akkurat favoritt-lydene mine.
![]() |
#71 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerVi bodde tidligere i en leilighet i et gammelt borettslag fra 30-tallet. Naboen på 95 har bodd der siden innflytningen omtrent, og kunne oppdatere oss på tidligere tiders husordensregler. Det var selvsagt inntil nylig ikke lov å tørke klær på søndager (det er sikkert vanlig fremdeles). Det var også egne tørkestativer for hver oppgang, eller, hver oppgang hadde sin anviste del av fellestørkestativet! Det var ordnung, det.
![]() |
#72 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerI vårt borettslag var det ved forrige generalforsamling forslag om å forby klesvask (i egen leilighet) på søndager. Barnefamiliene møtte mannssterke opp og stemte forslaget nord og ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerHaha forby KLESVASK på søndager??
![]() |
#74 |
weird
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerJeg har erfaring som leietaker i kommunal leilighet. Jeg anser jo meg selv som en respektfull og grei nabo, da. Men man må jammen tåle mye rart som "kommunalt pakk" (som en nabo en gang kalte det) også. F.eks. at en nabokjerring setter i gang underskriftskampanje for å få kastet ut de to familiene med funksjonshemmet barn. Vårt barn og en nabo som har et barn med Downs syndrom.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
weird
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerOg for ordens skyld; det var ganske guffent å leve med usikkerheten mens det sto på. Vi visste jo ikke hvem kommunen eller styret ville tro på. Folk tenker jo så mye rart når de hører "kommunal leilighet". I en allerede sårbar situasjon er det ganske ekkelt å føle at man er prisgitt naboers eventuelle fordommer og motvilje mot kommunal leilighet i nabolaget generelt sett.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
frakoblet
|
Før vi kjøpte her, bodde vi i et borettslag der det var fellesvaskeri. Der var det ikke lov å vaske på søndager. Maskinene sto.
![]() |
#77 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#78 |
Epikur
|
Lurer på om du kan ha hatt min tidligere kollega som styreleder. Hun kunne sitte i kantinen mandag og klage over at naboene hadde hatt vorspiel frem til både 21 og 22 på lørdager, for det hadde hun hørt når hun gikk ut i gangen og la øret inntil døren deres.
![]() |
#79 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerJøss, så det er ikke bare jeg som har sære naboer.
![]() |
#80 |
heimføing
|
![]() Sv: Det å ignorere borettslagets reglerIset, det høres jo helt forferdelig ut med den røyklukta. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|