Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 01:36   #61
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?

Konkluderte med at jeg var gravid og når termindato var, og deretter «you do the math». Jeg har heller aldri kunne svare på når jeg ble gravid, det har vært sånn ca. Jeg visste knapt når siste mens var. Er det normalt å huske slike datoer?? *dårlig på tid og sted*.

Når jordmor på UL i uke 17 spurte hun om jeg kunne ha bommet på en mnd, for fosteret var på størrelse med uke 21, så måtte jeg si som sant var at det slettes ikke var noen umulighet.

Sist redigert av Fløyel : 14-10-12 kl 01:53.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 01:41   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Konkluderte med at jeg var gravid og når termindato var, og deretter «you do the math». Jeg har heller aldri kunne svare på når jeg ble gravid, det har vært sånn ca. Jeg visste knapt når siste mens var. Er det normalt å huske slike datoer??

Som prøver er det nok gjerne større sjans for at man husker slike datoer enn om man blir uventet gravid, i hvert fall om man prøver en stund.
Det å ha kontroll på både uke og dag er vel like normalt som å ikke ha det. Det kommer jo an på hvor mye man "går opp i svangerskapet". Jeg var en av disse som stortrivdes som gravid og savner det skikkelig, jeg koser meg som gravid og synes alt med fødsel, nedtelling og sånt er kjempegøy. Nå som ikke-gravid er det ikke like spennende, men når jeg er gravid elsker jeg alt sånt.

Gammel 14-10-12, 01:47   #63
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Du og jeg burde virkelig delt på oppgaven, Dixie.
Altså, det er koselig med sparkingen og alt det der, men jeg hater intenst å ikke virke. Og så tar det jo en liten evighet, og jeg er utålmodig. Jeg går gjennom det fordi jeg vil ha "premien" etterpå.

Gammel 14-10-12, 01:50   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe. Hadde jeg klart å gi fra meg barnet etterpå, hadde jeg vært den perfekte surrogatmor.

Gammel 14-10-12, 01:51   #65
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Som prøver har jeg veldig forståelse for det altså, de som har mistet og slitt. Og de med trøblete svangerskap. Men vi har vært litt heldige, jeg sluttet på piller når vi bestemte oss for at det var på tide å få barn, så gikk det som det gikk. Så jeg vet vi har vært svært svært heldige.

Gammel 14-10-12, 01:52   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, det var jo vi også med minstemann. Vi hadde hubbalubba én gang den syklusen vi begynte å prøve, og vips. Jeg og mannen min fikk hysterisk latterkrampe da vi så den positive testen, trodde det var en spøk.

Gammel 14-10-12, 04:18   #67
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har hatt kontroll på veka, men måtte telle på dagane. Eg har imidlertid aldri skjønt om "Veke 18" er 18. veke, altså 17+1-18+0, eller veka ein har runda, altså 18+0-18+6. Så når folk har spurd, har eg enten svart med termindato eller tald meg fram til veke+dag.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 08:22   #68
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Full kontroll med de to første. Såder med tredjemann, og ikke kontroll med sistefrøkna. Den siste gangen ble jeg stadig korrigert av femåringen, siden han hele tiden hadde oversikt over både hvor langt jeg var kommet og hvor lenge det var igjen. Litt flaut...

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 09:56   #69
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde hyperemesis hele svangerskapet gjennom med alle tre, så jeg visste ned til minuttet hvor langt jeg var på vei til enhver tid. Jeg husker legen min pleide å spørre hvor langt jeg var kommet istedetfor å dra frem snurra på svangerrskapskontrollene "for du har vel full kontroll!!"

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 10:23   #70
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde full koll i det første, og da hang jeg også på SM. Ved det andre var jeg ca. 4 mnd.

Samme her, minus det med SM da. (Jeg var kanskje registrert, men ikke aktiv. )

Med 3&4 hadde jeg stålkontroll igjen, men det var helst fordi jeg var på kontroll på sykehuset annenhver uke fra uke 9, og der telte de uker, dager, timer, millimetre og gram.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:28   #71
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Full koll i begge svangerskap.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:11   #72
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Full koll i begge svangerskap.

Samme her, og vi slet ikke.

Gammel 14-10-12, 15:11   #73
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg hadde full kontroll på i begge svangerskapene.

Gammel 14-10-12, 15:46   #74
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ticker på et annet forum jeg er da, så når jeg blir i tvil kan jeg alltids sjekke der.

Gammel 14-10-12, 16:13   #75
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svangerskap #1 og 2 var jeg fullstendig uvitende og svarte "tja, h*n kommer en gang til sommeren". I #3 og 4 kunne jeg hele tiden antall uker og dager.

Gjett hvilke svangerskap jeg tilbragte på nett.
(alder er muligens en faktor også, første og andre gang var jeg 20 og 22 ...)

Gammel 14-10-12, 16:18   #76
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn delvis kontroll med første, full kontroll med nr 2.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 17:23   #77
Left
Passiv

Standard

Jepp. Omtrent på timen.

Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 17:25   #78
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Full kontroll fra før befruktning, endelig gravid etter mange forsøk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.