|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff - Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerEtter å ha hørt eldre mennesker som først i godt voksen alder finner ut at de har lærevansker, beskrive sin skolehverdag, er jeg ikke så sikker på om alt var så bra før i tiden heller, altså.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: En slags spinoff - Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
Det kan jeg skrive under på. MEN i min naivitet trodde jeg verden hadde gått fremover. Min mor sloss for meg, men utredningen ble "fikset". Fikk diagnose som 18 åring. Jeg er ikke fagperson men jeg ser datteren min sliter på samme måte som meg. Etter å ha fått undersøkt syn av samsynsekspert har jeg fått høre at hun er utrolig som klarer å lese. At hun sliter med øye håndkordinasjon, dvs skriving er ikke vanskelig å forklare. Men skolen er ikke enig i at hun sliter. Er det bar syn og dinmotorikk av den grunn, vet jeg ikke. Men nå har jenta ventet nok og jeg hørt på skolens forsikringer lenge nok. Når briller er tilvent blir det full utredning. Det er verd noen sydenturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: En slags spinoff - Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
Men så lenge hun scorer bedre enn snittet.... Jeg har jo en tilsvarende (ikke helt, men dog) sak gående angående toern som i mine øyne sliter med matematikk. Skolen er ikke bekymret, for han er "på den rette siden av gjennomsnittet" som de sier. Mens jeg ser at det er hele områder han ikke skjønner inn og ut på og at han ikke får med seg noe på skolen i mange timer. Jeg tetter hull og tetter hull, men det er litt frustrerende å bli sett på som en forelder som ikke takler at ungen ikke er best når man ser at ungen sliter på et mer grunnleggende plan og ber om hjelp. Hos oss er problemet hørsel kombinert med en lærer som har senket stemmeleie som pedagogisk virkemiddel. Jaja, det blir bedre, han blir større.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Med dysleksi vil du ikke score over snitt over tid, selv om du er intelligent nok, og får nok stimulans til å kompensere. Om skolen ikke vil bruke ressurser på det så kan de i det minste hjelpe med hvor en kan få hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: En slags spinoff - Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerDe som sitter på samme øy som meg i landskapet er VELDIG klar over hvor håpløse enkelte av kundene mine er. Jeg bare skriver ikke så mye om det på nett.
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: En slags spinoff - Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerJeg har ikke lest hele tråden. |
![]() |
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
Du treffer nok spikeren på hodet er jeg redd.
![]() |
#8 |
superbruker
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
Det må de jo det! I hjemmetjenesten er det ikke uvanlig ha brukere i mange år. Noen har behov for hjemmetjenesten i flere tiår, noen til og med hele livet. Det samme gjelder jo forskjellige typer instutisjoner. Likevel kunne jeg aldri tenkt meg å henge ut pårørende eller brukere på facebook, gjennom leserinnlegg eller på andre offentlige måter. Man kan være frustrert over vanskelige pårørende og brukere/pasienter men det tar man på vaktrommet og ingen andre steder. Absolutt ingen andre steder!
![]() |
#9 |
Er frisk!
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerJeg klager så godt som aldri over brukerne mine (altså elevene). Jeg klager over pårørende til brukerne mine (foreldrene) som gruppe fordi de som gruppe blir stadig mer krevende og selvsentrerte. Med mange, mange unntak. Jeg vil heller klage på foreldrene som gruppe enn å klage på enkeltindivider og lager alltid eksempler som ikke er direkte hentet fra hverdagen (men i samme sjanger) slik at ikke man skal kunne kjenne seg igjen. Jeg regner med Kadra (som ikke er lærer tror jeg?) gjør det samme.
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 14-10-12 kl 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
Det er ikke nødvendigvis sant. Jeg er helsesekretær og har mildt sagt mange utfordringer i arbeidshverdagen som innebærer å forholde meg til pasienters og pårørendes krav, frustrasjoner og ofte frustrerte ytringer. Jeg jobber i rusomsorgen, og vi har pasienter som har vært hos oss mer eller mindre fast siden 2006. Jeg vil si at det er ganske lenge. Føler likevel ikke særlig behov for å "ase meg opp" over evt "urimelige" krav fra brukergruppen.
![]() |
|
|