|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NAV-Foreldrepermisjon
Ja, det er søren meg helt håpløst. Har en venninne som er det og søker nå, det er det rene kaos.
![]() |
#62 |
maler
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonDet er ikke vanskelig å fylle ut. Det tar bare tid. Og så må man ikke glemme at det er veldig mange ulike skjemaer. Ingen forteller deg om man har glemt ett.
![]() |
#63 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonHer føler jeg at arbeidsgiver har hjulpet mye med beregning og slike ting, men så har vi en enormt stor HR avdeling også, da, har nok litt å si.
![]() |
#64 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonHer er det jeg har funnet ut om tidspunkt for innsending av søknadsskjemaer til NAV ved situasjon mammaperm, etterfulgt av ferie + ulønna perm, etterfulgt av pappaperm på mer enn 12 uker:
'08, '12 Sist redigert av Moia : 24-05-13 kl 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Ad astra
|
Signerer HV og dette - samt føyer til at vi er begge jurister, jobber begge i staten/offentlig sektor, sambo har doktorgrad i juss og seminar i forvaltningsrett - og det tok oss tre runder med innsending av skjema før det ble riktig. Til slutt jukset vi det til i samråd med en NAV-person som innrømte litt forsiktig at "Joda, skjemaene kunne være litt vanskelig å skjønne for enkelte ja...". Tidenes understatement.
![]() |
#66 |
maler
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonJeg lurer på om vi bare må klage mange nok ganger til at de treffer rett sluttdato ved en tilfeldighet. I øyebliikket har vi et vedtak på en måned for lenge. Helt greit for oss, men vi vil jo helst ikke tilbakebetale noe i ettertid, så vi får vel klage igjen.
![]() |
#68 |
maler
|
Det greier du vet du. Poenget mitt er at det er ikke sikkert det hjelper.
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonJeg kan berolige deg jeg, Lilletrille. Jeg fylte ut hele greien i dag, og det tok ikke lange stunden. Vi har en ganske enkel løsning da: 37 uker permisjon+ 21 dager ferie (lagt inni permisjonen) til mor, 20 uker til far, ferdig. Ingen gradering eller noe. Jeg tror det ble rett, så får de heller rette på meg om det ikke ble det. Har søkt til jobben også, så de korrigerer meg sikkert også hvis jeg har regnet feil. Det var ikke så vondt da jeg først fikk det gjort, altså. Må vel sende det der feriegreiene etterhvert, men det burde være levelig det også.
![]() |
#71 |
Whatever, never mind
|
Det er ikke datateknisk mulig pr i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: NAV-Foreldrepermisjoningeling, så lenge ingen av disse feriedagene dine ligger på røde dager, så bør de gå greit, men husk at det egentlig ikke er 21 feriedager nav opererer med, de er 4 uker og 1 dag. Uansett om dette bare blir 18 feriedager siden det inkluderer pinse. Da ender du nemlig opp med å ha brukt noen av de dagene dere tror far har til rådighet, og hans permisjon er plutselig over noen dager før forventet. Men, vip så har du tre feriedager tilovers da.
![]() |
#73 |
Kakemonster
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonJa, far må søke om utsettelse dersom han ikke skal starte uttaket med en gang mor er ferdig med sitt, men så lenge mor er 100% ferdig stilles det ingen spørsmål eller krav til hva hun skal.
![]() |
#74 |
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonNja, nei, det er ikke rett. Det er bare så lenge mor tar ut absolutt alt av fellespermisjonen det, isola.
![]() |
#75 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonVG har en sak om foreldrepermisjon og vansklige regler i dag. NAV bruker enormt mye ressurser på å behandle sitt eget kronglete regelverk og gjør feil i 21% av sakene som Riksrevisjonen kontrollerte i forbindelse med en stikkprøvekontroll. Det er lov til å håpe på endringer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonJeg har ikke lagt ferien til røde dager, har satt opp alt i juli. Regner med at HR finner feilene hvis jeg har gjort noen, det gjorde de sist. Så lenge det er snakk om noen få dager som evt. går tapt er det ingen krise for oss, vi er dekt opp med permisjon til minsten er 13 måneder, og barnehagedekningen er såpass god her at jeg tenker hun har plass til da. Ellers får vi ta ulønnet. Det ordner seg. zen:
![]() |
#78 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonBare sørg for ikke å bli gravid 2 måneder etter den første aborten, sånn at vikariatet man er i går ut så tidlig at man blir arbeidsledig de siste månedene før fødsel. Og dersom man faktisk klarer å få litt jobbing, så blir det bare kluss med dagpengegrunnlag, sykepengesøknad og foreldrepenger.
![]() |
#79 |
kamerat
|
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonPrevensjon, ja.
![]() |
#80 |
![]() Sv: NAV-ForeldrepermisjonDetajler som ikke er heeeeeeelt a4-løsnigenn hvor mor tar ut "så mye som hun absolutt kan" og far tar ut bare fedrekvoten straks mor er ferdig med felles-delen, er ofte det som tipper lasset.
![]() |
|
|