|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteDet går an å ha varsling uten at det går ut over undervisningstiden, oslo78. På vår skole har vi fått beskjed om at fravær som ikke er meldt innen 08:30 (da går lærer fra lærerrommet, og alle skal sjekke mail som det siste de gjør) vil bli gitt beskjed om. Det kan imidlertid ta opp til 2 timer før vi får beskjed, for rutinen er at lærer sier fra til forkontoret. De fleste klasserom har intercom, og da ringer de forkontoret med én gang (det tar ærlig talt 13 sekunder, oslo78), men hvis ikke, er rutinen at de tar det i lillefri som er kl. 10ish.
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borte
Hvilket forkontor?
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJa, hos oss er det det. Heldigvis.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteDet jeg engster meg for kan skje på skoleveien, i prioritert rekkefølge:
|
|
|
#5 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJeg har egentlig ikke tenkt på problemstillinga før, men jeg syns det er en god ting, at man får beskjed om barnet ikke dukker opp. Viktig på 1.-4. trinn, men kanskje viktig på ungdomsskolen også? De fleste foreldre kjenner ikke til skulking før problemet har blitt omfattende. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJentene mine begynte på ny skole nå i høst. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteDet er ikke et system på dette. Kommer ikke barnet, antar de at det er sykt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteEn bi-gevinst med å kjøre gammeldags opprop er at man sørger for at man ser alle elevene helt fra starten av dagen. Det er nok av elever som ikke blir sett, så et opprop i starten av dagen er jeg helt for. Håvard er her, god morgen. Einar er her, god morgen til deg også. Er ikke Stine her i dag? Noen som vet hvor hun er? Blablabla. Det er verdifull tid - ikke bortkastet tid. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJeg fører ikke fravær før på slutten av dagen. Jeg har ikke med meg PC til timene, det er heller unntaket. Men ellers er det ikke noe før de har vært borte i tre dager. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJeg tar opprop og fører fravær i boka mi hver morgen, og fører over på it's learning ved leilighet. Vi starter dagen hele trinnet sammen og 2-4 lærere sammen, så det hadde ikke vært noe problem om en av oss gikk ut for å ta et par telefoner etter opprop, men vi har så langt ingen rutiner for det. Det er meg bekjent ikke rutiner for det på ungenes skole heller.
|
|
|
#11 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJeg ser at vi er bortskjemte med en skole som er helt oppdatert på det nyeste av datautstyr. Alle klasserommene er utstyrt med PCer og smartboards og er i bruk helle dagen.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteJeg fører jo fravær for meg selv i mine timer, men fører det ikke inn på Skolearena før jeg har tid. Det er ikke sikkert jeg gjør det samme dag en gang. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteSkulle ønske vi kunne melde fravær. Vår skule har ingen administrativt tilsette, så det sit ingen som tar imot epost. Der er heller ingen mobil å sende sms til. Vi kommuniserer i hovedsak via lappar og meldebok. Det er mulig å ringe rektor/pauserommet, men det er ikkje alltid folk der. Enkelte lærarar har gitt ut sitt private mobilnummer, og dit KAN vi sende melding om det skulle vere noko heilt spesielt.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteVi har fått dette skrivet fra skolen i dag. Bra at noe skjer!
Rutinen er at foreldrene skal sende mail før kl 08.15 til oppgitt mailadresse. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borteHer må vi gi beskjed om morgonen dersom barnet ikkje kjem, og får telefon om vi gløymer det. Veldig greit!
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Varsel fra skolen hvis barnet er borte
Sånn er det hos oss også. Det er et eget mob tlf nr på skolen til det som man kan sende sms på også. |
|
|
|
![]() |
|
|