Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Som julebaksten på kjerringa

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du startet på årets julebakst?
Ja, jeg har startet bakingen til årets jul og er rett og slett ikke vel bevart. 22 12,72%
Nei, det skulle tatt seg ut. 151 87,28%
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 14:33   #61
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Som julebaksten på kjerringa

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, bevare deg vel!

Må passe på. Kakene er rent formelt ikke laget enda. Men jeg har tenkt så mye på dem at de nesten har materialisert seg.

Gammel 20-11-12, 14:46   #62
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Noen, du er ikke sann!

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 15:06   #63
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Jeg julebaker IKKE. *rar*

Deteneste jeg gjør er pepperkakebaking med ungene, og det foregår med ferdigkjøpt deig.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 15:14   #64
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Noen, du er ikke sann!

Nei, men jeg er svært vel bevart.

Gammel 20-11-12, 15:27   #65
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke startet med julebaksten enda..vi drøyer nok med det et par uker til.
Kransekaka har vi fått i hus for den har jeg fått av moren min.

Gammel 20-11-12, 15:29   #66
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker å si at dersom baker'n skal overleve, må han ha kunder. Ergo, i solidaritet med landets bakerstand kjøper jeg enhver julekake som måtte komme innenfor dette husets fire vegger.

For det har jo ingen ting med det faktum at jeg hater noe så dypt og inderlig å bake. Neida.

Gammel 20-11-12, 16:38   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du gal? Det blir sikkert ikke noen julekaker heller. Eller kanskje jeg skal lage noen i år. Det blir uansett ikke på mange uker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 16:55   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi feirer ikke jul hos oss selv, og baker dermed ikke så veldig mye. Det lille vi baker er mest for førjulskosen ved å bake, og gjøres aldri før desember.

Eller jo, forresten, for et par år siden foregikk faktisk den årlige felles pepperkakebakingen med Heiko og Maverick i november. Det var riktignok fordi det var eneste mulige helg for oss alle, men jeg kan på den annen side kanskje ikke påberope meg at vi alle er helt vel bevart.

Jeg skulle til å brøle av latter over alle som gjør denslags, og så outer du oss på den måten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 17:16   #69
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick!

Gammel 20-11-12, 17:18   #70
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Har småtvillinger, har ikke tid til å bake! Men julegavene har jeg begynt på. For lenge siden faktisk. Men det er fordi jeg hater å stresse omkring i desember på gavejakt.

Gammel 20-11-12, 17:22   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Maverick!

Det var Skilpadda som maste og maste om at vi måtte komme i gang med juleforberedelsene. Hun maste helt fra september. Kjempestressa, var hun. Sto og truet med kjevle og greier.

Lover.

Gammel 20-11-12, 17:22   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ah, det var sikkert det samme Toffskij ble utsatt for.

Gammel 20-11-12, 17:28   #73
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Julebakst? Nei, det skulle tatt seg ut.
(Men pinnekjøttet henger til tørk, da.)

Gammel 20-11-12, 17:46   #74
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det var Skilpadda som maste og maste om at vi måtte komme i gang med juleforberedelsene. Hun maste helt fra september. Kjempestressa, var hun. Sto og truet med kjevle og greier.

Skilpadda er jo en skikkelig julebaketorpedo! Jeg reagerer med sjokk, vantro og forundring.

Gammel 20-11-12, 17:51   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå liker jeg, om mulig, Skilpadda enda bedre.

Gammel 20-11-12, 18:01   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ah, det var sikkert det samme Toffskij ble utsatt for.

Neida, hun ble lokket med konjakk.

Gammel 20-11-12, 18:07   #77
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte nei - og så kom jeg på at jeg laget pepperkaker med minstemann for to dager siden.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 18:11   #78
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Neida, hun ble lokket med konjakk.

Dobbelsnurt!

Gammel 20-11-12, 18:21   #79
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Næsj. Jeg tror de sikter seg inn på kaviar og gåselever. Eller noe.

Grenser ikke det til kanibalisme?

Vi har ikke bakt en tøddel, ei heller pyntet eller noe enda. First er det Thanksgiving her i hus, om vi ferirer det aktivt eller ei så vet jeg at den siste torsdagen i November er Thanksgiving og da pleier jeg å mimre om hvordan det var den gang jeg bodde "over there". Jeg begynner å bli litt eldre så minnene begynner å bli noe vage *kremt* Men anywho...

I år har jeg faktisk brutt to julelover allerede (ifølge mannen min): jeg har drukket julebrus og spist ribbe.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 19:04   #80
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn egentlig tror jeg ikke jeg trenger å bake i år. Etter en liten tur i diverse kjellerhyller fant jeg kakeboksene jeg ikke fant i fjor fulle av julekaker vi antagelig ikke spiste julen før der igjen. Kan de serveres i år tro? De er jo tørre åkke som, og noen av de er det til og med konjakk i.

Emneord
julegalskap, perversiteter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.