|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine tre har fått lego starwarskalender på deling. Da åpenr de hver tredje dag, og var superfornøyde med det alle sammen (6-14 år)
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Han fikk brodert kalender til å henge pakker på for et par år siden. Hun får i år. Mamma (altså deres mormor) broderer.
|
|
|
#3 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vesla her har ikke hatt kalender før, men jeg tror hun skal få i år. Har et par dager til å bestemme meg på. Neida, vi skal ut å finne en i morgen, tenkte jeg. Hun skal få velge selv, men sjokoladekalender får hun ikke. Hun fikk en flax-kalender av oldefaren sin, vi skal skrape den også selvfølgelig, men den er nok ikke så spennende for henne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Tidligere år har de hatt pakkekalender. I år slår vi til med legokalender i pakke nummer en så jeg regner med at de i årene som kommer fra har to kalendere hver. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine barn får kombinert pakke- og aktivitetskalender. Pakke hver sin dag på hverdagene, felles aktivitet i helgene. Hadde de fått velge, hadde det vært bare aktiviteter, men når logistikken skal gå opp ift fritidsaktiviteter, blir det mer stress enn kos, derfor pakker i uka. Akkurat det var enklere da de var mindre.
|
|
|
#6 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Ingen julekalender, nissen kommer med julestrømpe og så elsker jeg å lage variert matpakke og ja, det hender det er agurk med stjernemønster, fiskekaker, egg og andre godsaker.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får forresten flaxkalender fra bestefar også.
|
|
|
|
#8 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får tre kalendere.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg har kjøpt kalenderen som hører til årets barne-tv, får se om den faller i smak. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en kalender med gammeldagse bilder også, men svigerfar har visst kjøpt legokalender i Danmark. Jeg har ikke startet med pakkekalender, ennå. Med bursdag rett før advent synes jeg ikke det er behov for det (og hvis/når jeg først begynner må jeg vel fortsette fram til hun er nærmere 25), det får komme hvis det blir sterke ønsker.
|
|
|
#10 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Pakkekalender hvor ett- og toåring må bytte på å åpne annenhver dag, men med hvert sitt innhold (de er ikke i stand til å dele f.eks en Schleich-kalv..).
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?De har fått henholdsvis lego friend og lego city adventskalender.
|
|
|
#12 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får pakkekalender. Men siden jeg uansett hadde tenkt å kjøpe en del lego, og det ble billigere sånn, har jeg kjøpt to legokalendere som de får innholdet av, sammen med noen andre pakker. Snuppa er litt misunnelig på en venninne som får Lego Friends-kalender, så jeg gleder meg til å se ansiktet hennes når hun åpner første pakke på lørdag!
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
Det blir stas da, ja! Min gleder seg enormt til lego friends kalenderen. Den står allerede klar.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Ja, og de fikk velge selv. Pakkekalender har vi ikke, vil spare pakkeåpningen til julaften
|
|
|
#16 |
|
Peppy!
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Sønnen min ville ha legokalender, og det får han. Min far har brodert en julekalender til ham, som jeg sliter med å ikke bruke. Han har brukt den kalenderen hvert år, og det kostet min far mange timer å sy den. Så han får den i tillegg til legokalenderen. Jeg henger på slike papirposer med plass til en liten gave. Og i stedet for gave får han et kort med en tekst jeg har skrevet på. Om alt fra julehistorier, bibelhistorie, vitenskap osv. Det begynte som en søt, ikke-materialistisk ide. Det viste seg å være fullstendig galskap, det er jo pokkernmeg et halvt årsverk å lage og pynte de hersens kortene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine har kalender med små pakker som inneholder alt fra snoop ( i små dagsporsjoner som for eksempel en drops eller sjokoladebit) til små leker eller andre små gaver som for eksempel hårspenner eller blyant.
|
|
|
#18 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Kjøpte tidlig en 25pk småbiler på BR jeg tenkte bruke til pakkekalender. Så den blir det bilkalender av.
|
|
|
#19 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
-Nj-
|
|
|
#20 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Åja
|
![]() |
|
|