Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har dere vaskehjelp?
Ja 37 27,82%
Nei, og vi har ingen planer om å skaffe det 41 30,83%
Nei, men vi vurderer å skaffe det 55 41,35%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-07, 10:14   #61
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har hatt vaskehjelp siden jeg gikk gravid med lillemor. Det er et ektepar som kommer annenhver mandag. De vasker gulv, bad, do og tørker støv. Innimellom tar de også vinduene. De tørker ikke støv over skulderhøyde og flytter heller ikke frem sofaen når de vasker, men det er vi enige om (da hadde det blitt dyrere). De er superhyggelige og har egne nøkler. Har hatt de samme i over 2,5 år nå og stoler fullt og fast på dem. Aldri har de avlyst eller kommet sent.

Er så godt å slippe gulvvasken - rydding og støvsuging deler jeg og mannen på.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:35   #62
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Ja

Beste investeringen vi har gjort for å få litt bukt med tidsklemma.

Gammel 18-04-07, 10:37   #63
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Fasinerende mange som har . Flere enn jeg trodde.
Vi fikk vår etter at svigermor hadde mast på oss i evigheter. Og vi angrer ikke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:40   #64
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei vi har ikke det. Jeg jobber heller litt redusert, og får bådet vasket og gjordt masse andre ting på fridagen min. Men hadde jeg hatt en haug med penger så skulle jeg nok både hatt fri og vaskehjelp.

Gammel 18-04-07, 12:02   #65
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nei. Det vil vi ikke ha heller.

Gammel 18-04-07, 12:52   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har vi ikke. Har ikke planer om å skaffe det heller.

Gammel 18-04-07, 12:55   #67
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Nei, absolutt ikke. Jeg kan da vaske selv. Tid til å vaske har jeg også. Selv om jeg jobber fullstilling ++ og har 2 små barn. Husarbeid er en avslappende ting for meg. Ville ikke vært foruten. :rar:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 13:08   #68
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Blush er litt kul
Standard

Ja, vi har og det er noe av det beste jeg har investert i. Er på vår andre nå (første fikk baby og måtte ha pause). Begge har vi kjent til (ikke fremmede) og har kunnet stole helt på.
Nå er det bare herlig å ta den lille runden med støvsugern når behovet er der, og ikke hele tiden tenke på alt som burde vært gjort - det har noen andre faktisk gjort!

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 13:09   #69
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Nei, men jeg drømmer om det. Men vaskehjelpa jeg drømmer om finnes ikke - vi har hvertfall ikke råd til å ha henne. Før i tiden, da dette huset ble bygget, var det vanlig å ha tjenestepiker her - vi lever nok i feil tid sånn sett.

Gammel 18-04-07, 13:24   #70
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har ikke vaskehjelp. Men jeg drømmer veldig om det. Selv om mannen har hjemmekontor, er jeg ikke det som ett problem. Han sitter i eget rom, så om det vaskes i resten av huset vil jo ikke det berøre han noe særlig.

Men vi har litt problemer med å finne noen som kommer til oss. Vi bor litt grisgrendt til, til at vi kan benytte ett firma.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:44   #71
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Har ikke, men kunne ofte tenkt meg

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:20   #72
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke, men det vurderes fortløpende.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:24   #73
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke vaskehjelp, men jeg vil ha! Mannen er ikke helt enig enda, men krysset av på alt 3.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:29   #74
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ånei! Noen nevnte tidsklemma.

Gammel 18-04-07, 21:48   #75
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil ha, men bor langt på landet, så jeg vet ikke helt hvordan jeg kan få tak i noen som vil bruke minst 1 time på kjøring (tur/retur).

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:38   #76
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ho er her kvar fredag. O lykke.

Gammel 19-04-07, 12:00   #77
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Nei, ikke akkurat nå. Har hatt (en nederlandsk au-pair til en veninne) men hun var litt slurvete, og når jeg skulle være helt ærlig syntes jeg ikke, at jeg sparede så mye tid med det.

Men nå må jeg bare ta meg sammen og finne noen igjen. Overveier faktisk et byrå, for å unngå alle disse oppringninger samt for sikkerhetens skyld.

Vores problem er vel også mere rydding en vasking...

Gammel 19-04-07, 12:01   #78
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke vaskehjelp, men jeg vil gjerne ha det når jeg begynner i jobb igjen. Problemet er bare hvordan man kan finne en som man kan stole på.. Mulig jeg er paranoid, men jeg liker ikke tanken på å ha en fremmed inn i huset mitt mens vi er borte. Dere som har vaskehjelp, hvordan fant dere den vaskehjelpen dere har?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:07   #79
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noba, eg satte inn annonse i avisa. Mange ringte. Eg gjorde avtale med den av dei som snakka norsk/engelsk og som ikkje hadde adresse der dei kommunal boligane ligge. Ikkje heilt PK, men slik vart det.

Gammel 19-04-07, 12:38   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vaskehjelp. Det blir greit nok rent; ikke mer. Jeg var mer fornøyd i begynnelsen. Badet og kjøkkenet er skinnende rent, men gulvene kunne vært bedre. Men siden badet og kjøkkenet er det jeg synes er kjipest å gjøre selv, så bytter vi ikke med det første.

Men allikevel; dette er den beste investeringen vi noen gang har gjort. Det gjør underverker for husfreden, og jeg blir i utrolig godt humør av å komme hjem til rent hus.

Jeg beundrer dere som liker å vaske. Jeg virkelig hater det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.