|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos kulturarvHer er et godt lesverdig svar til, fra lederen i unge venstre: http://www.aftenposten.no/meninger/A...n-7082013.html. Han skriver blant annet:
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Apropos kulturarv
Hun ble jo spurt, da. Og hun må jo svare, i og med at hun er kulturminister og spørsmålet ble stilt til henne av representanten Tybring-Gjedde fra Frp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Apropos kulturarvHvor var det jeg leste eller så noe om at politikere burde bli flinkere til å si "dette gidder jeg faktisk ikke bry meg med" det var nå ganske nylig, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Fordi hun er pliktig til å svare på spørsmål som stilles av prepresentanter på stortinget.
Det var et hjertesukk fra Stoltenberg nevnt i kronikken til Rotevatn.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Apropos kulturarvJamen, det er jo en annen debatt, Rine. Og jeg er forøvrig enig med deg i at vi må ta tak i det du skisserer - poenget mitt er at det virker helt fjernt for meg at en stortingsrepresentant skal koble dette opp mot kulturdepartementet og lederen av det. Og jeg Tenker derfor Mitt når det attpåtil er en mørkeblå åpenrasistisk type som stiller dette "kritiske" spørsmålet. Og når han synes det er på sin plass å gjøre det tre år ut i en stortingsperiode, men tilfeldigvis samtidig med at vi får en kulturminister med pakistanske foreldre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Yes!
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Apropos kulturarvDet er sant, Lisa. Når Hustad og Tybring-Gjedde kommer på banen, så er det en rekke andre som ikke gidder eller orker å engasjere seg. At de lokker frem bermen av nettdebattanter, er en annen grunn til at kommentarfeltene i avisene får være i fred for meg og mange med meg, tror jeg.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Apropos kulturarvEg har ikkje fått sett meg ned og lese oppfølgingsinnlegga, med eg ser at Tajik og Tybring-Gjedde skal møtast i Dagsrevyen, seinare i sendinga.
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Apropos kulturarvGjedda greide jo ikke å nevne ett eneste ynkelig lite eksempel på "norsk kultur". Jeg syns Hajik greide seg godt, særlig tatt i betraktning at sette er en av de første livedebattene hennes.
|
|
|
#10 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Apropos kulturarvHihi! "Det er litt underlig at eg som kulturminister blir invitert hit for å diskutere integreringspolitikk." Eg liker den dama!
|
|
|
|
#11 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Apropos kulturarvTullebukk! Han kunne jo ikke gi noen eksempler på norsk kultur selv, bare at den er overført fra generasjon til generasjon. Tenker han på hudfargen?
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Apropos kulturarvJeg er klar over at jeg hopper midt inn i tråden her så beklager om det blir repetisjon.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
I Know! I debatten gjorde han et stort poeng ut av å forklare forskjellen først for å vise at han visste det. Nå ja, etter at kulturministeren måtte stave det for både han og Hustad.
|
|
|
#14 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det var artig.
|
|
|
#17 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
De må jo ha noen halmstrå å bygge stråmannsargumentasjonen sin med, stakkarene.
|
|
|
#18 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Apropos kulturarvDet er jo Tybring-Gjedde som ikkje forstår kva kultur er. Og det er kanskje heller ikkje noko nytt frå den fronten.
|
|
|
|
#19 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Apropos kulturarvMen han har jo bedt om å få ein definisjon på norsk kultur - så han må jo ha visst at han ikkje kan dette her.... Det skal han ha!
|
|
|
#20 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Apropos kulturarvSiden jeg nå først har begynt å legge inn lenker til bidrag i debatten, får jeg vel ta med denne og, fra DN av Kjetil Wiedswang: http://www.dn.no/forsiden/kommentare...cle2536091.ece. Han avslutter med følgende, som jeg humret litt av:
Og så fant jeg denne: http://m.theforeigner.no/pages/colum...efending-then/ av alltid lesverdige Ben McPherson (han som gjorde narr av Oslos vestkant på kostelig vis en tid tilbake).
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 04-01-13 kl 12:38. |
|
|
|
![]() |
|
|