Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l.?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du blitt glad?
Ville blitt glad for rødvin, men ikke vodka 92 35,38%
Ville blitt glad for vodka, men ikke rødvin 5 1,92%
Ville blitt glad for begge deler 47 18,08%
Mest glad for rødvin 48 18,46%
Mest glad for vodka 5 1,92%
Ville ikke blitt glad for noen av delene 63 24,23%
Deltakere: 260. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 11:40   #61
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jo, klart det sikkert finnes mer anvendelige gaver. Men det vil jo være veldig variabelt hva folk trenger. Vi har feks det vi behøver av vannkarafler og vannglass. Ser ikke helt den store forskjellen.

Gammel 19-12-12, 11:42   #62
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jo, klart det sikkert finnes mer anvendelige gaver. Men det vil jo være veldig variabelt hva folk trenger. Vi har feks det vi behøver av vannkarafler og vannglass. Ser ikke helt den store forskjellen.

Så derfor burde alle få flaxlodd og sjokolade.

Også er det teknisk sett forskjell på whiskeyglass og vannglass. De fleste drikker jo vann. Dessuten har jeg inntrykk av at de som har pene glass (til alkohol) gjerne har "Pene" glass i en bestemt serie ol og har bestemte meninger om hvordan de skal være.

Gammel 19-12-12, 11:46   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødvin: ja (vi får seks flasker) - vodka not so much. Faren min, derimot, ville blitt glad om jeg fikk vodka (og et av mine store julegaveproblemer ville gått mot sin løsning).

Gammel 19-12-12, 11:51   #64
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Jeg går utifra at det er tråden min om hva man kan lage med vodka det refereres til her. Drikker lite alkohol selv så lite visste jeg at Grey Goose er såkalt ekslusiv, men etter å ha googlet litt fant jeg ut at den koster jo over 500 kr for 70 cl!
Nå bor jo jeg i England hvor de nok har en litt annen drikkekultur enn i Norge så det å få alkohol i julegave fra jobben syns de fleste er helt topp.
Det var forøvrig også hvitvin, rødvin, sjampis og Baileys i julekurven min.

Men for å svare på spørsmålet så blir jeg glad for alt jeg får jeg. Men jeg må jo innrømme at det hadde vært kjekkere å få noe som var litt mer brukende siden jeg drikker fint lite selv.

Gammel 19-12-12, 11:52   #65
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg hadde blitt glad for en god rødvin. Vodka, takksom men den hadde ikke blitt drukket opp sideen vi ikke drikker starksprit. Hadde nok gitt den videre til min bror, HAN hadde blitt superglad.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:55   #66
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Rødvin nei, vodka ja. Ja til hvitvin også.

Gammel 19-12-12, 11:58   #67
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke jublet over vodka, men om den var kjøpt på polet, så kunne jeg jo bare byttet den inn i en god rødvin.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:00   #68
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt glad for rødvin. Vodka drikker jeg ikke, og siden jeg ikke kjenner noen som gjør det heller, så hadde jeg vel ikke blitt hoppende glad. En god cognac eller whisky hadde vært kjekkere, for det kunne jeg gitt videre.

Gammel 19-12-12, 12:03   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg hadde ikke jublet over vodka, men om den var kjøpt på polet, så kunne jeg jo bare byttet den inn i en god rødvin.

Jeg trodde ikke man får byttet sprit lenger? Jeg har ikke fulgt med på om de har endret praksis igjen, men for noen år siden (etter en større metanolsak) innførte de i alle fall at man ikke får byttet sprit, bare vin.

Gammel 19-12-12, 12:06   #70
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir ikke spesielt glad for noen av delene.
I år har vi fått et ostetine og en flaske rødvin av jobben til jul. Greit nok.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:12   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville blitt glad for en julegave, nesten uansett hva det var.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:18   #72
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Eksklusiv vodka?

Det er jo forskjell på vodka og vodka også, som det er forskjell på rødvin og rødvin.

Jeg hadde satt pris på ei flaske god russisk vodka, men jeg synes vel strengt tatt arbeidsgivere bør tenke seg om før de gir alkohol som gaver.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:21   #73
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg trodde ikke man får byttet sprit lenger? Jeg har ikke fulgt med på om de har endret praksis igjen, men for noen år siden (etter en større metanolsak) innførte de i alle fall at man ikke får byttet sprit, bare vin.

For å få byttet sprit må man ha avtalt det på forhånd, f eks ved innkjøp til større tilstelninger o.l.
Ellers byttes ikke sprit, bare vin.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:41   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde blitt glad for begge deler, men hadde tatt en prat med sjefen min i etterkant om at jeg er i mot å gi alkohol som gave i yrkessammenheng.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville personlig satt pris på både dyr vodka og dyr vin, men syntes det var en veldig uventet ting å få fra Staten til jul. (Og jeg synes også det på prinsipiell basis ville være høyst upassende å gi bort vin og sprit som jobbjulegave - både med tanke på avholdsfolk og folk med alkoholproblemer - med mindre man er ganske få og vet at ingen har problemer med det.)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:18   #75
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mest glad for rødvin. Mye sprit jeg foretrekker fremfor vodka. - jeg har dog fått martini Asti i gave ett år. Det var nedtur

Gammel 19-12-12, 13:18   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja nei, verken jeg eller min mann drikker, så den gaven hadde jo bare blitt gitt videre til noen andre, så hoppende glad hadde jeg jo ikke blitt, men den som gikk gaven av OSS igjen hadde nok blitt det.

Gammel 19-12-12, 13:25   #77
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får hvert år en kurv godsaker til jul, kjøtt og fisk og hva har du til masse penger Og det blir bare ikke spist opp, så faller det ikke i smak, eller så er det rett og slett for mye, eller... ja. Jeg ender alltid med å gi det bort. Det ville jeg også gjort med vodka eller dyr rødvin, det ville vært perler for svin om jeg skulle drukket det opp

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:34   #78
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

For meg ville rødvin og vodka vært omtrent like ubrukelig. Jeg drikker et glass rødvin en veldig sjelden gang og vodka drikker jeg ikke i hele tatt.

Vi er sent ute med våre julegaver der jeg jobber, så vi har diskutert dette i dag. Vi endte med at hver ansatt får et gavekort på en massasjetime hos en dyktig fysioterapeut/idrettsmassør (med fri fra jobb), en liten kurv med lokalprodusert mat og et eksklusivt julekort med bilder fra årets julebord. Sistnevnte er kanskje det som gjør størst lykke. Vi vurderte også alkohol, men droppet det da vi har en ansatt som godt kunne funnet på å være full en uke etter å ha fått en slik fristelse.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:39   #79
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte "ville ikke blitt glad for noen av delene". Jeg liker rødvin, jeg gjør det, men jeg får meget lett migrene av det og har eksperimentert meg frem til typer jeg tåler. Men selv om jeg ikke tåler den kunne jeg i likhet med andre over her gitt den videre eller servert gjester.

Det at jeg tåler lite rødvin er altså ikke hovedgrunnen til at ikke synes at verken vodka eller rødvin er noen passende jobbjulegave. Hovedgrunnen er så snerpete som at det ikke er alle som kan drikke det. Hva om Kari på regnskap er "skapdranker", eller om mannen hennes har et alkoholproblem? Og hva med Ali på lageret som er muslim og ikke drikker alkohol i det hele tatt?

Jeg kan gi vin og sprit som gave til venner og familie, men om jeg som leder skulle gitt det til alle i en bedrift måtte jeg vært 110 % sikker på at det ikke skapte problemer på noe vis. ...og det tror jeg ikke at en leder kan være, med mindre det er snakk om en veldig liten bedrift. En del større bedrifter og f.eks. kommuner har så vidt meg har fått med meg regler på dette; alkohol er ikke ok som gave. (Jeg har en gang hatt en kollega med alkoholproblemer, det var veldig lite ok.)

På sidene til AKAN finner man diverse om arbeidsliv og rusproblematikk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:43   #80
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Ja, og særlig den eksklusive spriten er veldig bra til sånt.

Eksklusiv vodka er ekstra ren og smakløs, så da blir vinduene ekstra rene også.

Så da er vi kommet opp i
-vinduspussemiddel
-sårrens/desinfeksjon
-munnskyll
-flekkfjerning
-tennvæske

Og inspirert av et program om folk som forbereder seg på armageddon:
-byttemiddel når økonomien har gått i dass
-molotovcocktails

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.