|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Vi fikk steketakke som fellesgave fra svigers. Vurderer å la mannen få kjøpe seg klær og viktige ting for brorprten av pengegaven fra pappa. Men han vil jo nyte godt av produktene fra takka da.
![]() |
#62 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg er strålende fornøyd. Jeg fikk bare lyst å spørre om en ting: Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre? i løpet av de siste årene har jeg lagt merke til at mange jeg kjenner får tusenvis av kroner av foreldrene sine til jul. Siden jeg nå leser om sofaer og sydenturer, så lurer jeg på om det stemmer også blant dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Det er ikke vanlig blant de jeg kjenner. Jeg og broren min får gaver av mine foreldre for mellom 500 og 1000 kroner, syns det er evig nok. Broren min og kona får nok mindre enn det fra hennes foreldre.
![]() |
#65 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Vi får sporadiske kontantgaver til jul. I år fikk vi ikke, og vi vet ikke når - eller hvilket beløp vi får. Har avtatt noe etter at noen gik av med pensjon og dermed fikk litt mindre å rutte med.
![]() |
#66 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?
Vi pleier få en gave (i år en panne) + en pengegave på 1000 kr av svigers, men i år fikk vi IKEA-gavekort på 2000,- Kanskje fordi vi bygger hus, men jeg mistenker at de "kjøper" oss litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Introvert optimist
|
Vi får ikke gaver av foreldre/svigerforeldre i det hele tatt. Det må være minst 15 år siden vi fikk noe.
![]() |
#69 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk iskremmaskin til KAen min pluss Hellstrømbrødrenes dessertkokebok "Iskremfabrikken" fra Rochermannen og Sønnemannen. Veldig glad for det! Av mine foreldre fikk jeg gryte fra Le Creuset og en emaljert gryte har jeg behov for(min Staübgryte sprakk faktisk i stykker
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Av svigers får vi 500 kr hver og av mine foreldre for vi for ca. 800 kr hver, både barn og voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ikke vi, heller. Jeg får stort sett bøker av moren min eller noe i samme prisklasse.
![]() |
#72 |
Kontrollfrik
Moren min "gidder ikke" å kjøpe gave, så vi får oftest penger. Nå er jeg slem, men jeg synes det er litt leit, og jeg skulle ønske vi kunne vært verdt en tur i butikken, liksom. Litt omtanke. Men jeg setter pris på pengene, det er ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
© All rights reserved
|
Jeg er helt enig med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Kontrollfrik
Samme her! Jeg har lyst å si dette til moren min, men jeg tør ikke. Og så er det så mye annet jeg har vært nødt til å ta opp, og hun er lite flink til å lytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet ikke hvor vanlig det er, men vi og barna fikk vel til sammen ca. 50.000 i penger og gavekort. Det skal sies at mine foreldre setter inn 5.000 til hvert av barna og 10.000 til oss hver jul. I tillegg fikk vi tilskudd til ny bil. Både barna og vi fikk gaver i tillegg, så det handler på ingen måte om at de ikke orker å finne gaver til oss.
![]() |
#77 |
© All rights reserved
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har flere ganger sagt til dem at de ikke trenger å gi så mye. Ikke fordi vi ikke setter pris på det, for all del, men jeg vil jo ikke at de skal føle at de må gi slike summer, kun fordi de har gitt det tidligere. Men faren min svarte at det er nå vi har nytte av slike gaver, ikke den dagen de går bort og vi uansett arver veldig store verdier.
![]() |
#79 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Oj, det var gaver i en helt annen liga enn hva jeg er vant til. Ferier, sofaer og femsifrede beløper!
![]() |
#80 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg har også fått endel gaver med høy verdi av mine foreldre og det er dette som er deres begrunnelse også. Nå har ikke vi fått rene pengegaver da, men gaver som nok er over normalverdien. Sist redigert av zinatara : 26-12-12 kl 02:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|