Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk dere for noe fint da?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-12, 20:12   #61
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva fikk dere for noe fint da?

Vi fikk steketakke som fellesgave fra svigers. Vurderer å la mannen få kjøpe seg klær og viktige ting for brorprten av pengegaven fra pappa. Men han vil jo nyte godt av produktene fra takka da.

Også fikk jeg skylanders fra guttene, . Og handledag med barnevakt og kjærestetid med mannen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 23:01   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er strålende fornøyd. Jeg fikk bare lyst å spørre om en ting: Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre? i løpet av de siste årene har jeg lagt merke til at mange jeg kjenner får tusenvis av kroner av foreldrene sine til jul. Siden jeg nå leser om sofaer og sydenturer, så lurer jeg på om det stemmer også blant dere?

Både mine foreldre og svigerforeldre sitter godt i det, men vi får konsekvent gaver (ofte penger) til en verdi av 1000 kroner til jul. Altså til mannen og meg felles. Jeg er mer enn glad for dette, det er ikke et misunnelsesspørsmål jeg kommer med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 23:10   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke vanlig blant de jeg kjenner. Jeg og broren min får gaver av mine foreldre for mellom 500 og 1000 kroner, syns det er evig nok. Broren min og kona får nok mindre enn det fra hennes foreldre.

Gammel 25-12-12, 23:13   #64
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi får forresten aldri penger, vi får gaver. Dvs i år fikk vel broren min og kona et gavekort.

Gammel 25-12-12, 23:21   #65
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi får sporadiske kontantgaver til jul. I år fikk vi ikke, og vi vet ikke når - eller hvilket beløp vi får. Har avtatt noe etter at noen gik av med pensjon og dermed fikk litt mindre å rutte med.

Jeg fikk Samsung-telefon, smykkeskrin med perlepynt fra Junior, bøker, bakematte, konvoluttveske, sokker, skisele til barna, et par bøker, Homeland sesong 1, J. Edgar-dvd, genser og Nike Free joggesko. Også fikk jeg en nydelig julepynt fra en jeg har betydd mye for i året som har gått.

Gammel 25-12-12, 23:35   #66
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre? i løpet av de siste årene har jeg lagt merke til at mange jeg kjenner får tusenvis av kroner av foreldrene sine til jul. Siden jeg nå leser om sofaer og sydenturer, så lurer jeg på om det stemmer også blant dere?

Vi pleier få en gave (i år en panne) + en pengegave på 1000 kr av svigers, men i år fikk vi IKEA-gavekort på 2000,- Kanskje fordi vi bygger hus, men jeg mistenker at de "kjøper" oss litt.
Av mine foreldre fikk vi tidligere en gave til en verdi på ca 500 kr, men de siste årene har vi fått 1000 kr og beskjed om å kjøpe oss noe vi ønsker oss.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 23:38   #67
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fått penger til jul av noen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 23:49   #68
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er strålende fornøyd. Jeg fikk bare lyst å spørre om en ting: Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre?

Vi får ikke gaver av foreldre/svigerforeldre i det hele tatt. Det må være minst 15 år siden vi fikk noe.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 23:50   #69
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk iskremmaskin til KAen min pluss Hellstrømbrødrenes dessertkokebok "Iskremfabrikken" fra Rochermannen og Sønnemannen. Veldig glad for det! Av mine foreldre fikk jeg gryte fra Le Creuset og en emaljert gryte har jeg behov for(min Staübgryte sprakk faktisk i stykker ). I tillegg fikk jeg flere kopper og tallerkener av typen jeg samler på av dem. Også fikk jeg en haug med andre gaver pg gavekort, blandt annet en veldig fin skål fra Kähler av min gode venninne.

Jeg pleier få gaver på rundt 1500-2000 fra mine foreldre. Min bror får det samme.

Gammel 25-12-12, 23:52   #70
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er strålende fornøyd. Jeg fikk bare lyst å spørre om en ting: Hvor vanlig er det å få et høyt kontantbeløp av foreldre og svigerforeldre?

Av svigers får vi 500 kr hver og av mine foreldre for vi for ca. 800 kr hver, både barn og voksne.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:10   #71
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke vi, heller. Jeg får stort sett bøker av moren min eller noe i samme prisklasse.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:16   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Moren min "gidder ikke" å kjøpe gave, så vi får oftest penger. Nå er jeg slem, men jeg synes det er litt leit, og jeg skulle ønske vi kunne vært verdt en tur i butikken, liksom. Litt omtanke. Men jeg setter pris på pengene, det er ikke det.

Gammel 26-12-12, 00:26   #73
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min "gidder ikke" å kjøpe gave, så vi får oftest penger. Nå er jeg slem, men jeg synes det er litt leit, og jeg skulle ønske vi kunne vært verdt en tur i butikken, liksom. Litt omtanke. Men jeg setter pris på pengene, det er ikke det.

Jeg er helt enig med deg.
Moren min er syk, så hun er unnskyldt. Svigers, derimot. Vi har år etter år sagt at vi ikke ønsker oss penger, da vi er lite flink til å kjøpe oss noe, utsetter det og så går pengene i dagliglivsluket. Men det er så vanskelig å kjøpe gaver (enda vi har lang ønskeliste) og det tar så mye tid (to voksne som kun har seg selv og jobben å bry seg om ), så derfor velger de år etter år letteste utvei. Jeg hadde blitt mer glad for en bok eller lysestaker kjøpt med omtanke enn penger gitt kun for å gi noe.

Gammel 26-12-12, 00:26   #74
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Og nå høres jeg veldig utakknemlig ut, men jeg bruker mye tid på å kjøpe gaver til dem som jeg vet de ønsker seg/trenger/blir glad for.

Gammel 26-12-12, 00:29   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og nå høres jeg veldig utakknemlig ut, men jeg bruker mye tid på å kjøpe gaver til dem som jeg vet de ønsker seg/trenger/blir glad for.

Samme her! Jeg har lyst å si dette til moren min, men jeg tør ikke. Og så er det så mye annet jeg har vært nødt til å ta opp, og hun er lite flink til å lytte.

Gammel 26-12-12, 00:29   #76
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vet ikke hvor vanlig det er, men vi og barna fikk vel til sammen ca. 50.000 i penger og gavekort. Det skal sies at mine foreldre setter inn 5.000 til hvert av barna og 10.000 til oss hver jul. I tillegg fikk vi tilskudd til ny bil. Både barna og vi fikk gaver i tillegg, så det handler på ingen måte om at de ikke orker å finne gaver til oss.

Gammel 26-12-12, 00:30   #77
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Vet ikke hvor vanlig det er, men vi og barna fikk vel til sammen ca. 50.000 i penger og gavekort. Det skal sies at mine foreldre setter inn 5.000 til hvert av barna og 10.000 til oss hver jul. I tillegg fikk vi tilskudd til ny bil.

Det var... eh...gaven sin det.

Gammel 26-12-12, 00:35   #78
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det var... eh...gaven sin det.

Jeg har flere ganger sagt til dem at de ikke trenger å gi så mye. Ikke fordi vi ikke setter pris på det, for all del, men jeg vil jo ikke at de skal føle at de må gi slike summer, kun fordi de har gitt det tidligere. Men faren min svarte at det er vi har nytte av slike gaver, ikke den dagen de går bort og vi uansett arver veldig store verdier.

Gammel 26-12-12, 00:35   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, det var gaver i en helt annen liga enn hva jeg er vant til. Ferier, sofaer og femsifrede beløper!

Jeg fikk tøfler, krølltang, en ildfast form, kjøkkenklokke og noen bøker og er storfornøyd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:47   #80
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Men faren min svarte at det er vi har nytte av slike gaver, ikke den dagen de går bort og vi uansett arver veldig store verdier.

Jeg har også fått endel gaver med høy verdi av mine foreldre og det er dette som er deres begrunnelse også. Nå har ikke vi fått rene pengegaver da, men gaver som nok er over normalverdien.

Jeg har kun en bror som er singel og barnløs. Så mine barn er de eneste barnebarna. Derfor har ikke mine foreldre mange å kjøpe gaver til. Derfor gir de oss gjerne ting som vi trenger eller ting som vi ikke selv ville tatt oss råd til.

Et eksempel er at i fjor ønsket jeg meg gavekort til en elkjede fordi vi trengte ny vaskemaskin. Tanken var da at vi kunne få et beløp og betale resten selv. I stedet dro min far avgårde og kjøpte en dyr modell med 11 kg kapasitet. Som jeg jo har hatt veldig stor glede av, men som vi nok aldri hadde prioritert å kjøpe selv. Vi har også fått varmepumpe, kunst og sydenferie av dem.

Det jeg syns er fint er at de heller prioriterer ting som kommer hele familien til gode enn å kjøpe dyre ting/leker til ungene. Så når vi har bursdagsselskaper slipper vi at de kommer med ting til flere tusen kroner, mens svigerforeldrene mine kommer med ting til noen hundrelapper. ¨

Men jeg ønsker meg ikke slike dyre gaver og det varierer også fra år til år hvor store gaver vi får. De gir oss ikke bare for å gi oss, men heller dersom de ser at det er noe vi kunne hatt bruk for.

Sist redigert av zinatara : 26-12-12 kl 02:41.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.