|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bytting av julegaverDet med bøker er eg og litt oppgitt over. Eg ønsker meg alltid konkrete titlar til jul og bursdag, men får alltid ein slik "Det går ikkje an å kjøpe bøker til deg, for du har jo alle", når eg seier at eg ønsker meg det. Men eg blir jo glad for å få nye bøker av forfattarar som Cecilia Samartin, Kate Morton og Paoulo Cohelo, sjølv om eg ikkje les dei. For eg kan jo bytte dei i bøker eg har lyst til å lese! Eg synest det er ein fin ting, eg.
![]() |
![]() |
#62 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg mener ikke at man skal bestille gaver, men jeg har aldri helt forstått hvorfor noen spør meg om hva jeg ønsker meg til jul, og når jeg da ramser opp x antall ting, ender opp med å få noe helt annet? Altså bare for diskusjonens del, dette altså, jeg blir glad og er takknemlig for alt jeg får. Jeg ramset hvert fall opp fire boktitler, flere filmtitler, navnet på flere porselenskniver og fleeceteppe, men endte opp med å få kjøkkenvekt. Og det er jo greit.
![]() |
#63 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg synes og at om man er interessert i å høre hva noen ønsker seg - så kan man faktisk kjøpe noe av det de ønsker seg - ellers kan man bare la være å spørre. (dog vil jeg tro at man kjøper noe annet for at du ikke skal vite hva du får
![]() |
#64 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg spør de jeg ikke aner hva liker eller vil ha, som jeg ikke kjenner smaken til godt nok, resten vil jeg overraske.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaverI min familie har vi alltid ønskelister. Jeg og brødrene mine har også bursdag i slutten av november alle tre, så vi lager på en måte bursdag- og julegaveønskeliste i ett. Andre vi ikke vet hva vi skal kjøpe til spør vi. Jeg vil gjerne gi noe jeg vet at de ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
![]() Sv: Bytting av julegaverDen ene broren min lager forøvrig så dyre ønskelister at man faktisk ikke har råd til å kjøpe noe fra den omtrent. Litt som en bryllupsønskeliste der ingeting koster mindre enn 1000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg trenger ikke å få alt jeg ønsker meg, er ikke meningen heller, det, så jeg lager ikke ønskelister, men svarer den som spør, naturligvis. De jeg kjenner smaken til, handler jeg til uten å spørre, og jeg er ekstra oppmerksom på ønsker, av det tilfeldige slaget, året gjennom. Som venninna mi nå i høst, vi bedreiv vindusshopping, og hun kommenterte noen øredobber hun likte. Disse kjøpte jeg dagen etter til henne, og en julegave var i boks!
![]() |
#68 |
![]() Sv: Bytting av julegaverDet er bare innad i min familie vi lager ønskelister. Men det er fordi de ber om det både brødrene mine og mamma. Mannen vil forresten også ha en liste. Så da får de det. Mannen har forvring missforstått hva en ønskeliste betyr, og kjøper nesten alt på den i løpet av bursdag og jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg synes bytting er helt greit, og her er der spesielt klær til unger som blir byttet. Når oldemor ikke helt har fått med seg at det er sosialt selvmord for niåringen å gå med ByggmesterBob-genser (OK, tenkt eksempel, men det er gjerne slike plagg som blir byttet |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Textrovert
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter lite. Jeg bytter for ungene hvis de får dobbelt eller noe de virkelig ikke liker, men for egen del er jeg restriktiv. I år må jeg bytte en cardigan mamma ga meg, for den har en fasong som er bare helt, totalt feil for meg. Jeg har prøvd og prøvd å få den til å se på ut på meg, men det går ikke. Jeg synes det er trist å måtte bytte den, for mamma likte den så godt, men den vil virkelig ikke bli brukt.
![]() |
#71 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter to gaver i år. Den ene pga feil str, bytter i riktig str, og den andre var en bok som jeg hadde lest.
![]() |
#72 |
maler
|
![]() Sv: Bytting av julegaverDet er vanskelig det der. På den ene siden vil jeg jo ikke bytte gaver som noen har tenkt ut til meg. På den andre siden er det veldig materialistisk og sløsete å ikke bytte gaver man ikke kommer til å bruke. Så jeg bytter ting som ikke blir brukt fordi det er dobbelt opp eller feil på noe vis og fullt byttbart. Det som er problemet er når ting er kjøpt på salg for lenge siden eller på messer eller andre tilsvarende steder og ikke er mulig for meg å bruke. Da sliter jeg litt.
![]() |
#73 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bytting av julegaverOm jeg får en ønskeliste så kjøper jeg som regel noe fra den, som i år, da ønsket tanteskatten seg noen bøker, noen dvdserier osv. Så da fikk hun sesong 1 av en av seriene, og en av bøkene. Heldigvis fikk hun ikke det samme fra noen andre.
![]() |
#74 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter ting som enten bare blir liggende i et skap, ting vi får flere av eller ting som er feil størrelse ol. Var på en bytterunde i dag faktisk. Da byttet jeg en leke vi hadde fra før, noen håndklær som var feil farge for badet og noen klær som var i feil størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Bytting av julegaverVi bytter vanligvis bare ting vi har fra før eller klesplagg som ikke passer.
![]() |
#76 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bytting av julegaverDet er fleire som har nemnd at ting kan ha affeksjonsverdi og slike gaver bytter eg sjølvsagt ikkje. Eg fekk for eksempel ei keramikkløve ein gong, frå ein liten gut eg hadde sitte barnevakt hos. Eg hadde lese Løven, heksen og klesskapet høgt for han, så derfor fekk eg ei løve. Det er ein type gave som har ei historie, og eg ville aldri funne på å bytta løva, i og med at det var noko han hadde kjøpt fordi det minna han om det vi gjorde saman. Slike gaver stiller i ei klasse for seg sjølv, tenker eg.
![]() |
![]() |
#77 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bytting av julegaverAv en eller annen grunn får som regel eldstejenta altfor korte klær til tross for at alle kommenterer hvor lang hun er. Hun er omtrent som meg, nesten 1,60, og likevel får hun strømpebukser i str 134. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Bytting av julegaver
Er det ikke greit å si at buksa var kjempefin, men det er ikke min stil eller min modell?
![]() |
#79 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bytting av julegaver
Er det ikkje vanleg å spørre kva storleik barn skal ha, før ein kjøper klede? Eg har ofte denne samtalen med svigerinna mi:
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg sier i fra "ulltøy str. 98" og likevel fikk vi en del ulltøy str. 110, så det ikke skulle være for smått. Jadda.
![]() |
![]() |
|
|