|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Ja, de får sove så lenge de vil, men det er fordi de våkner før 11. Hadde de sovet lengre hadde jeg vekket dem.
![]() |
#64 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?
Jeg har vel sånne barn som er for store til å legges kl.19.00 og for små (heldigvis!) til at de reker ute om kvelden. I kveld er den ene hos en kompis mens den andre spiller FIFA13 med venner i kjelleren. Jeg har det som Stompa og må nesten tvinge meg til tid med ungene nå om dagen. De er rett og slett ikke så interessert i å henge med meg lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Vi har per i dag to ganske intense oppmerksomhetskrevende barn, noe som øker behovet for voksentid. Hver dag de går og legger seg føles herlig. Når de er eldre regner jeg med at a) de er mer borte i våken tilstand og b) de sitter ikke fysisk oppå oss på kveldstid selv om de er lenger oppe. Kanskje vi tilogmed kan gjøre noen av vokentingene sammen med dem? (NOEN!) I tillegg har vi kjellerstue og de sine ok store rom der de kan være hvis de vil.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 30-12-12 kl 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
både her og der
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Avsporing: Datteren min på 13 år vil heldigvis være med meg på treningssenteret i helgene, så på den måten får vi litt tid sammen. Ellers er det ikke mye vi ser til henne.
![]() |
#68 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg vekker senest kl 10, de siste dagene har jeg vekket senest kl 9. Det er for å tilvenne til hverdagen som kommer snart og også for å gjøre leggingen enklere. De eldste har problemer med å sovne om kvelden hvis hun sover for lenge om morgenen. Noe som resulterer i grinete unger.
![]() |
#69 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Mannen og jeg gikk til og med på kino her en kveld uten å ha barnevakt. Første gang vi har vært så "dristige", men det gikk veldig bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gal kattedame
|
Her er det trening tidlig i helgene og i ferier, så alle må opp uansett.
![]() |
#71 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg tror med "voksentid" så mener de fleste av oss "stilletid" eller "tid uten mas". Med små unger så er tiden de er våkne fin, altså, men veldig mye mer intens enn når de er større. Det er veldig annerledes med en stor som pusler puslespill med den lille, mens en selv holder på med sitt med sitt i nærheten, enn at det er en selv som "må" pusle. Med eldste så kan jeg jo til og med kose meg med "big expectations" på kvelden, dels med stillhet, dels med faktisk interessante kommentarer. Og mannen har en faktisk interessert person å se fotball med på kveldene. Det er ikke "Mamma?! Mamma?! Mamma?!", liksom.
![]() |
#72 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Det er stor forskjell på å ha små barn våkne på kvelden i forhold til store barn. Jeg kan fint ha voksentid selv om 11 åringen er våken. Dette er ikke like lett med en 2 åring og en 8 åring våken.
![]() |
#73 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?En stor forskjell i overgangen fra små til store barn er at jeg faktisk kan lese bok, drikke en hel kaffekopp, surfe |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg vekker ikke, men burde kanskje ha gjort det. Dvs jeg kunne kanskje vurdert det om jeg ikke sov så dårlig selv. Kosegrisen har pluss/minus 12 timer på og 12 timer av, og når hun da våkner 9:30 blir det lovlig seint. Vi får ta det inn igjen gradvis, jeg har permisjon uansett så det har vi tid til.
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Vi behøver stort sett aldri vekke unger. Nå som det er ferie har de sovet til max ti, eldste sover aldri så lenge. Vi voksne sover egentlig så lenge vi vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg vekker ikke. Nå har de ikke sovet lengre enn til 10, og minstemann har vært syk, så da får han sove som han vil. Det har aldri vært noe stort problem å snu dem etter feriene. Jeg sitter gjerne opp lengre på kveldene i feriene, og får voskentid da.
![]() |
#78 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg hadde ikke latt dem sove til 12. Tiåringen må nesten alltid vekkes i ferier, og jeg lar ham stort sett ikke ligge lenger enn til halv ti eller ti. Gidder ikke la halve dagen gå og døgnet bli helt snudd. Voksentid på kvelden har vi uansett ikke mye av, så det er ikke der det ligger. Vanskeligere når de er femten, men en femåring og en sjuåring går an å få opp før 12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Vekke. Haha. Vi er storfornøyde når de tre små står opp i ro og fred rundt syv, tusler ned, spiser frokost, ser på TV og lar oss sove til halv ni!
![]() |
|
|