Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vekker du ungene dine om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 20:14   #61
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?

Ja, vi vekker dem senest ti, ellers snur de døgnet helt.

Gammel 30-12-12, 20:15   #62
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja, de får sove så lenge de vil, men det er fordi de våkner før 11. Hadde de sovet lengre hadde jeg vekket dem.

Gammel 30-12-12, 20:17   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På hverdager vekkes snuppa på 80 % av dagene og knerten på 99 %.

Gammel 30-12-12, 20:17   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror nok at større barn, for små til å være ute til sent på kveld, men for store til å legges klokka sju, er mye hjemme på kveldstid. Tror ikke cup-reising og venneovernatting utgjør så mye, for å si det sånn.

Jeg har vel sånne barn som er for store til å legges kl.19.00 og for små (heldigvis!) til at de reker ute om kvelden. I kveld er den ene hos en kompis mens den andre spiller FIFA13 med venner i kjelleren. Jeg har det som Stompa og må nesten tvinge meg til tid med ungene nå om dagen. De er rett og slett ikke så interessert i å henge med meg lenger. (M.a.o: nok voksentid er ikke et problem. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:19   #65
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Dere som er avhengige av voksentid på kvelden, hvordan tenker dere å løse dette når barna blir større?

Vi har per i dag to ganske intense oppmerksomhetskrevende barn, noe som øker behovet for voksentid. Hver dag de går og legger seg føles herlig. Når de er eldre regner jeg med at a) de er mer borte i våken tilstand og b) de sitter ikke fysisk oppå oss på kveldstid selv om de er lenger oppe. Kanskje vi tilogmed kan gjøre noen av vokentingene sammen med dem? (NOEN!) I tillegg har vi kjellerstue og de sine ok store rom der de kan være hvis de vil.

Sist redigert av Pelle : 30-12-12 kl 20:24.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:20   #66
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Avsporing: Datteren min på 13 år vil heldigvis være med meg på treningssenteret i helgene, så på den måten får vi litt tid sammen. Ellers er det ikke mye vi ser til henne. Hun er ikke mye ute om kveldene, men foretrekker fb, venner og fotball.

Gammel 30-12-12, 20:21   #67
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Nei, men de våkner stort sett mellom åtte og ni. De er mellom tre og sju år. Jeg hadde aldri latt de sove til tolv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:23   #68
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vekker senest kl 10, de siste dagene har jeg vekket senest kl 9. Det er for å tilvenne til hverdagen som kommer snart og også for å gjøre leggingen enklere. De eldste har problemer med å sovne om kvelden hvis hun sover for lenge om morgenen. Noe som resulterer i grinete unger.

Egentid om kvelden får vi uansett. De får ikke bestemme selv når de får legge seg.

Gammel 30-12-12, 20:24   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen og jeg gikk til og med på kino her en kveld uten å ha barnevakt. Første gang vi har vært så "dristige", men det gikk veldig bra!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:28   #70
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det hadde IKKE vært lov hjemme hos oss. Selv ikke når de var så små. Når vi måtte stå opp med ungene, så tok vi en dag hver i helgene. Og den andre skulle ikke vekkes før senere på dagen.

Her er det trening tidlig i helgene og i ferier, så alle må opp uansett.

Gammel 30-12-12, 20:30   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror med "voksentid" så mener de fleste av oss "stilletid" eller "tid uten mas". Med små unger så er tiden de er våkne fin, altså, men veldig mye mer intens enn når de er større. Det er veldig annerledes med en stor som pusler puslespill med den lille, mens en selv holder på med sitt med sitt i nærheten, enn at det er en selv som "må" pusle. Med eldste så kan jeg jo til og med kose meg med "big expectations" på kvelden, dels med stillhet, dels med faktisk interessante kommentarer. Og mannen har en faktisk interessert person å se fotball med på kveldene. Det er ikke "Mamma?! Mamma?! Mamma?!", liksom.

Gammel 30-12-12, 20:31   #72
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Dere som er avhengige av voksentid på kvelden, hvordan tenker dere å løse dette når barna blir større?

Det er stor forskjell på å ha små barn våkne på kvelden i forhold til store barn. Jeg kan fint ha voksentid selv om 11 åringen er våken. Dette er ikke like lett med en 2 åring og en 8 åring våken.

Gammel 30-12-12, 20:33   #73
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En stor forskjell i overgangen fra små til store barn er at jeg faktisk kan lese bok, drikke en hel kaffekopp, surfe eller rett og slett stikke på butikken alene. Jeg liker dog godt alenetid uten barn på kvelden likevel. Men eldste forsvinner mer og mer på rommet sitt på kveldstid uansett, og om få år er hun vel ute på andre ting tenker jeg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:35   #74
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg vekker ikke, men burde kanskje ha gjort det. Dvs jeg kunne kanskje vurdert det om jeg ikke sov så dårlig selv. Kosegrisen har pluss/minus 12 timer på og 12 timer av, og når hun da våkner 9:30 blir det lovlig seint. Vi får ta det inn igjen gradvis, jeg har permisjon uansett så det har vi tid til.

Gammel 30-12-12, 20:35   #75
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi behøver stort sett aldri vekke unger. Nå som det er ferie har de sovet til max ti, eldste sover aldri så lenge. Vi voksne sover egentlig så lenge vi vil.

Alenetid for meg er at det er rolig, uten kranglingog mas. Nå som vi har innviet soverommet til eldste nede i sokkelen tror jeg vi knapt kommer til å høre de her oppe i stua.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:39   #76
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

På hverdager gjør jeg det, ellers ikke. De har vel sovet til 10 på det lengste nå i jula.

Gammel 30-12-12, 20:42   #77
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vekker ikke. Nå har de ikke sovet lengre enn til 10, og minstemann har vært syk, så da får han sove som han vil. Det har aldri vært noe stort problem å snu dem etter feriene. Jeg sitter gjerne opp lengre på kveldene i feriene, og får voskentid da.

Gammel 30-12-12, 20:43   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke latt dem sove til 12. Tiåringen må nesten alltid vekkes i ferier, og jeg lar ham stort sett ikke ligge lenger enn til halv ti eller ti. Gidder ikke la halve dagen gå og døgnet bli helt snudd. Voksentid på kvelden har vi uansett ikke mye av, så det er ikke der det ligger. Vanskeligere når de er femten, men en femåring og en sjuåring går an å få opp før 12.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 20:46   #79
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Ja, men de våkner alltid før 9, så det blir ikke et problem her (2 og 7).
Ville nok vekket dem etter 10.

Gammel 30-12-12, 20:48   #80
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vekke. Haha. Vi er storfornøyde når de tre små står opp i ro og fred rundt syv, tusler ned, spiser frokost, ser på TV og lar oss sove til halv ni!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.