Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-13, 12:12   #61
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg

I barnehagen hvor jeg jobber, gir vi ut bilder ved å bruke Photo Story, selvsagt, som du også er klar over, og sier du gjør, etter godkjennelse fra hvert enkelt barns foresatte.

(Til alle dere som bekymrer dere om barnehager og bildebruk, det er svært få barnehageansatte som ikke er klar over det utrolig strenge regelverket det er rundt det å ta bilder av barn og bruke disse.)

Når det kommer til musikk, finnes det jo musikk som er fritt til anvendelse, om du vil ha ditt helt på det tørre og ikke få pes om opphavsrett.

Her er noen lenker om slik musikk: http://evabra.files.wordpress.com/2009/11/musikk1.pdf

Guttungen gikk i en barnehage hvor de var totalt hysteriske på å gi ut bilder. Etter ire år i den barnehagen, satt vi igjen med tre bilder - av ham alene. Det var megatrist, syntes jeg, så jeg hadde i hvertfall satt veldig pris på en slik cd som du gir barn som slutter.

Gammel 19-01-13, 12:40   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I barnehagen vår kan vi levere minnepenn og få bilder etterhvert som vi ønsker selv, jeg setter utrolig pris på det i hvert fall. Barnet mitt er så mye av våkentiden sin i bhg, og det er litt trist å gå glipp av alt som skjer der, så jeg er veldig takkenmlig for muligheten for å få bilder. Jeg er også veldig glad alle de andre foreldre har godkjent at vi får bilder av deres barn, for sønnen min elsker å titte på bilder av bestekompisene sine.

Vet ikke om du har tenkt på det selv, men jeg håper du husker at barn med skilte foreldre, bør få to cder.

Ang. musikk, synes jeg denne er veldig nydelig, også har han en som heter Jag kan själv, men den finner jeg ikke på Youtube.

(Kilde: youtube.com)

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 19-01-13 kl 13:16.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 12:49   #63
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I barnehagen vår kan vi levere minnepenn og få bilder etterhvert som vi ønsker selv, jeg setter utrolig pris på det i hvert fall. Barnet mitt er så mye av våkentiden sin i bhg, og det er litt trist å gå glipp av alt som skjer der, så jeg er veldig takkenmlig for muligheten for å få bilder. Jeg er også veldig glad alle de andre foreldre har godkjent at vi får bilder av deres barn, for sønnen min elsker å titte på bilder av bestekompisene sine.

Vet ikke om du har tenkt på det selv, men jeg håper du husker at barn med skilte foreldre, bør få to cder.

Ang. musikk, synes jeg denne er veldig nydelig, også har han en som heter Jag kan själv, men den finner jeg ikke på Youtube. er veldig nydelig, også har han en som heter Jag kan själv, men den finner jeg ikke på Youtube.

Takk for fint svar!

Gammel 19-01-13, 12:54   #64
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig glad i å få bilder fra barnehagelivet til barna mine. Jeg setter imidlertid størst pris på å få bildefilene av mitt barn, sånn at jeg kan bruke dem selv.
Vedr. musikk, så er videoopptak av barna mine som står der og synger sammen med vennene sine mer enn nok rørende for meg.
Kanskje kommer kongen, for eksempel.

Gammel 19-01-13, 12:55   #65
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg har litt vanskelig for å tro at dette faktisk går på tvers med loven. Hvor konkret i Åndsverkloven finner dere støtte for at det er ulovlig?

Barnehager må forholde seg til opphavsretten og har derfor avtale gjennom Kopinor (som skoler/utdanningsinstitusjoner). Men den omfatter ikke musikk:

Sitat:

Avtalen omfatter ikke kopiering av lyd og levende bilder, datamaskinprogrammer og -spill, eller originaleksemplar av billedkunst og fotografi o.l.

Gammel 19-01-13, 13:48   #66
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Forøvrig synes jeg det er koseligere med en perm med laminerte bilder enn en cd. Det er mye lettere å ta frem for å se i. Vi kjører et a4-ark pr 2. Måned pr barn. Dvs ca 30 sider med bilder fra start til slutt i bhg.

Dette var lurt! Den kan barnet/vi ta fram og bla i når som helst.
Bilde-cd'n fra barnehagen.... hvor er den tro?

Forøvrig ser jeg aldri på slike bildespill, så hvilken musikk som helst hadde funket fint for meg, jeg ser bare på enkeltbildene uansett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 14:08   #67
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Det får de også
Laminerer alle ark, det blir en veldig tykk og god perm tilslutt
Jo mer jo bedre tenker jeg, og gjør vel bare for andre foreldre ting jeg ville blitt glad for selv

Gammel 19-01-13, 17:37   #68
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle som sier imot deg er respektløs har jeg funni ut.
Det er lov å være uenig med deg, og svare tilbake med samme mynt, uten og være respektløs av den grunn.

Gammel 19-01-13, 17:39   #69
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Det er da ingen som sier imot meg? En del folk skriver bare en hel masse svada uten å faktisk svare det HI spør om, hvorfor da gidde å svare i det hele tatt?

Gammel 19-01-13, 18:04   #70
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Det er da ingen som sier imot meg? En del folk skriver bare en hel masse svada uten å faktisk svare det HI spør om, hvorfor da gidde å svare i det hele tatt?

Fordi det er et diskusjonsforum.
Og da diskuterer man, og det kan innimellom være off topic, sånn er det bare. Tåler du ikke det, burde du kanskje finne ett annet forum som KUN holder seg til å være kose mose og svare det HI ønsker de skal svare.

Gammel 19-01-13, 18:21   #71
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Og da diskuterer man, og det kan innimellom være off topic, sånn er det bare. Tåler du ikke det, burde du kanskje finne ett annet forum som KUN holder seg til å være kose mose og svare det HI ønsker de skal svare.

Topicet er et relativt straight forward spørsmål da, da er det vel svar på det spørsmålet man ønsker at folk skal svare?

Gammel 19-01-13, 18:37   #72
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Topicet er et relativt straight forward spørsmål da, da er det vel svar på det spørsmålet man ønsker at folk skal svare?

Nei ikke nødvendigvis. Sånn er det bare.

Gammel 19-01-13, 18:44   #73
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Nei ikke nødvendigvis. Sånn er det bare.

Ok, men sånn er JEG bare Når jeg spør en NSB-ansatt om når toget går, forventer jeg ikke hele den norske jernbanens historie, ei heller informasjon om at toget var forsinket på dette tidspunktet ifjor

Men la oss være enige om å være uenige der da, mye hyggeligere det

Gammel 19-01-13, 18:49   #74
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hadde du spurt en NSB-konduktør om hvor man greiest setter seg om man skal snike på toget, så måtte du antagelig tålt en avsporing (pun not intended) om lovligheten i å reise uten å løse billett.

Gammel 19-01-13, 18:53   #75
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kelly Family har samme effekt på meg som "Mufasa" på hyenene.

Gammel 19-01-13, 19:04   #76
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kelly Family har samme effekt på meg som "Mufasa" på hyenene.

Gammel 19-01-13, 19:30   #77
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Barna mine synes det er så koslig med den cd'n med bilder fra bhg, og tror nesten de putter den i pc hver mnd å ser den

Vi har vår uten lyd, men tror den kan være like fin med lyd.

Hva med denne:

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 19:36   #78
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått dette i bgh. De brukte "soleplassland" av tre små kinesere. Den er veldig fin, men kanskje finest for oss som er fra byen? (Nån e fire, nån e fem og aill sammen kjæm fra Trondhjæm)

Gammel 19-01-13, 19:54   #79
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har dessverre ikke noen tips. Men jeg hadde vært veldig glad for å
få en sånn cd enten det var med musikk eller ikke.

Gammel 19-01-13, 20:29   #80
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjenner jeg er mest skeptisk til tidsbruken. Det tar mye tid å lage sånne videoer og organisere bilder, skrive ut til permer etc. Jeg bruker ikke ubundentida mi på sånt så dermed tar det tid på avdelingen og det er veldig mye som jeg kanskje syns er mer verdifullt pedagogisk sett enn å lage en individuell minnevideo til hvert enkelt barn.

For de som får det til så er det flott altså, men jeg kjenner jeg er glad for at de ikke prioriterer dette så hardt på mellomste sin avdeling. Hos oss har vi en hjemmeside og der legges det ut bilder innimellom (kreves passord). Det er veldig greit og tar mye mindre tid for personalet å gjennomføre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.