Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor sent får barna dine ringe til venner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 07:59   #61
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor sent får barna dine ringe til venner?

Jeg ringer ikke andre så seint selv, og hadde blitt overrasket om en 8-åring gjorde det. Nå kan det ha vært unntakstilstand og engangstilfelle, men da hadde vel heller de voksne spurt om barnevakten framfor å la 8-åringen gjøre det?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 09:37   #62
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det er sent om de ringer på hustelefon. Det verste er at det andre barnet ligger og sover og ikke kan komme i telefonen. Foreldre er jo oppe i den tiden, så det gjør vel ingenting å ringe?

Jeg var ikke oppe til 22 da jeg var åtte bare så det er sagt, og ingen av brødrene mine heller.
Men av og til så skjer det uforutsette ting og barn kan ha behov for å prate, samme når tid på døgnet det er

Gammel 22-04-07, 11:11   #63
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

smurfine - når du sier hustelefon så mener du kanskje interntelefon?

Gammel 22-04-07, 11:30   #64
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Madam Mim;357718]Jeg har etterhvert skjønt at ikke alle gjør som meg. :innsikt: Men jeg undrer meg allikevel, om den snerpa jeg er, over unger som er bittesmå og på handletur etter 20, over foreldre som lar unger ringe på hos andre kl. 0700 en lørdag morgen og over unger som får ringe til andre leeeenge etter leggetid.

......................................quote]
Her i huset er ungene i seng i god tid før klokkenn åtte, og det er godt for oss alle.
W trenger mindre søvn, men legger seg og hører på musikk, ligger og leker i sengen eller leser. Å legge seg i sengen betyr at han hviler, selv om han ikke sover, og jeg tror at han trenger det.

At små barn selv må ringe for å ordne barnepike, er foruroligende, at barnet ringer klokken 22, med den voksne i bakgrunnen er skremmende.

Har man barn burde dagene være planlagt før klokken 22 om kvelden og uansett er det de voksne som må ordne opp.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:21   #65
muslimah
Nybegynner

muslimah sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
muslimah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei.
De fleste reagerer på at denne jenta på 8 år, ringer kl. 22.00. Og det gjør jeg også.
Selv min sønn på 16 år, gjør ikke det.Det gjør jeg ikke selv heller. Skvetter opp, hvis noen ringer meg på dette tidspunktet.

Men jeg reagerer enda sterkere på at den stakkars jenta selv spør om dere kan være barnevakt...også på dette tidspunktet.

Hvis dette hadde vært meg...(og som du sier; at dette er ikke det eneste...), så hadde jeg tatt en telefon til barnevernet. Man kan være anonym...og man kan lufte sine tanker

muslimah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:09   #66
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av muslimah, her.

.

Hvis dette hadde vært meg...(og som du sier; at dette er ikke det eneste...), så hadde jeg tatt en telefon til barnevernet. Man kan være anonym...og man kan lufte sine tanker

Eh. bekymringsmelding til barnevernet på bakgrunn av noe sånt?? Tror jammen de har annet å bruke tiden sin på....

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 16:24   #67
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Eh. bekymringsmelding til barnevernet på bakgrunn av noe sånt?? Tror jammen de har annet å bruke tiden sin på....

Nå oppfordret hun jo bare til å ringe og snakke med barnevernet, ikke melde moren. Dessuten skriver hun jo også at det jo ikke gjelder bare denne saken, men at det er flere episoder. Det er alltid fint å lese et innlegg før man svarer.

Gammel 22-04-07, 16:32   #68
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Min åtteåring får ikke ringe etter 1930, hun legger seg vanligvis ca 20.00.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 15:10   #69
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min (snart) 8-åring legger seg kl 19.30, så jeg hadde mistet munn og mæle hvis noen av hennes venner hadde ringt så sent.
Jeg synes egentlig det er en uting at de ringer og avtaler ting uten at de voksne er involvert også, jeg har mer enn en gang fått åtte-åringer på døra som jeg ikke visste at jeg skulle se etter.

Gammel 23-04-07, 15:18   #70
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår snart 8 åring legger seg mellom 19.30 og 20.00 alle dager også helg.
6 åringen også.
Kunne ikke falt meg inn at de skulle ringe så sent.
Her ringes det ikke etter kl 19.00

Men egentlig, hva er normalt at 8 åringer legger seg egentlig?
Våres må i seng såpass, ellers får vi dem ikke opp om morgenen og de blir utrolig vanskelige å ha med å gjøre.

Eldste har jo Ad/hd også, så han bruker tid på å sovne, lenger vi drøyer det jo senere sovner han.
Her kan voksne ringe frem til 24.00 men det er kun familie og nære venner som gjør da de vet at vi er oppe.
Men telefoner etter midnatt, det liker jeg ikke. Da kvekker jeg og tror det har skjedd noe.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 15:19   #71
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine får ikke ringe til andre enn familie etter kl. 19.00.

Emma blir ni til sommeren og legger seg ca 20.00.

Gammel 23-04-07, 15:45   #72
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes det er for sent å ringe en voksen kl 22 også jeg da :trøtt: .

Slik er det hos oss også. Jeg skal være sikker på at vedkommende er oppe, før jeg ringer så seint. At en 8 åring ringer på den tida, synes jeg er fryktelig rart.

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Nå er det andre gang siden påske ei skolevenninne av min nest eldste ringer så sent.
Begge gangene har det dreid seg om "barnevakt".
Jeg er mildt sagt litt sjokkert, og måtte høre om dette var vanlig.
Dette er ei jente min datter leker lite med, så det er ikke noe nær venninne av henne.
Mamma`n sitter i bakgrunn og dikterer, så jenta har ikke snokringt heller.

Og når jeg leser dette blir det enda rarere. At foreldrene får datteren sin til å ringe venninner for å kunne være der, i stedet for å ordne barnevakt slik at jenta kan få lagt seg til rimelig tid.

At hun ikke er veldig nær din datter, synes jeg det gjør det hele enda skumlere. Da tenker jeg at det er andre som blir oppringt også, og at dette er noe som skjer på jevnlig basis.

Jeg synes hele greia stinker.

Gammel 30-04-07, 18:47   #73
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

smurfine - når du sier hustelefon så mener du kanskje interntelefon?

?? Jeg mente hustelefon....

Gammel 30-04-07, 19:00   #74
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

?? Jeg mente hustelefon....

Og ikke interntelefon? Snakker du om å ringe internt i samme hus?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.