|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Hva tromler dere?Jeg trombler det meste, bortsett fra det som ikke tåler å tromles.
|
|
|
#3 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hva tromler dere?Vi har absolutt ikke plass til tørking andre steder enn i stua, og der er det også trangt + at det ikke er noe hyggelig eller pent med tørkestativ i vår 15 kvm stue. Derfor tromler jeg mer eller mindre alt bortsett fra ullklær. Det er vel enkelte sarte plagg, eller plagg som antakelig ville krympet så mye at det ville blitt for lite etterpå som også slipper unna tromlen. Da henger jeg det over dusjstangen på badet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva tromler dere?Vi tromler ingenting. Det er ikke plass til tørketrommel på badet. Egentlig er det ikke plass til tørkestativet noe sted heller, men vi klarer å snike oss forbi det på kjøkkenet.
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva tromler dere?Å, jeg skulle akkurat lage en spørretråd. Jeg ser at det er store avvik her.
|
|
|
#6 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tromler dere?
Det er mindre støv på badet ditt og soverommet, det som ligger i lofangeren. Det utgjør stor forskjell på støvmengden.
|
|
|
|
#7 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Hva tromler dere?Nå har vi jo nydelig uteørkevær her på østlandet, så nå er klesvasken ajour for første gang på 10 mnd... Det er en deilig følelse...
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tromler dere?Tromler det meste, med unntak av tøy jeg er redd skal krympe, tøy med trykk og mitt tøy. |
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Hva tromler dere?Vaskekluter, tøybleier hvis det ikke er noen tørre (dvs. et par ganger i måneden), håndklær hvis det er dårlig tørkeplass. Bruker den veldig lite, av enøkhensyn og pga. slitasje på tøyet. Vi har kombimaskin, så den tar ikke opp noe ekstra plass.
|
|
|
#10 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tromler dere?Trommel brukes bare om vinteren, men da tromler jeg alt! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hva tromler dere?Jeg tromler kluter, håndklær og sengetøy, samt jakker og annet yttertøy som tåler det. Tromler ikke annet tøy, da jeg er redd det skal krympe. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva tromler dere?Bruker tørketromler så enormt mye strøm da? Folk nevner jo denne strømmen hele tiden. Oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og alt annet går visst greit, men tromler, DE er strømjævler de. Vi bruker jo i perioder trommelen hver dag (før 2-3 ganger daglig) og vi merket det ikke noe særlig på strømbudsjettet etter at trommelen kom i hus. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva tromler dere?Tror de brukte mer strøm før, og at det tok lengre tid å tørke tøyet når man hadde vaskemaskiner med dårligere sentrifuge? Vi bruker tørketrommelen mye om vinteren, og nesten ikke om våren/ sommeren når vi tørker mye tøy ute - det er liten forskjell på strømregningen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Hva tromler dere?
Hvordan vet du hvilken energiklasse forskjellige elektriske apperater har?
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva tromler dere?Jeg tror vår også er B. Uansett utgjør det nesten ingenting i strømregningen, tror det der er noe som henger igjen fra gammelt av, at alle tror tørketromler tar så enormt med strøm. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tromler dere?Det henger en B-lappe på vår drøyt tre år gamle trommel iallfall...
|
|
|
#20 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tromler dere?Sjekka litt, jeg;
|
![]() |