|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er "babe" et positiv eller negativt ladet uttrykk? | |||
Positivt, det er en kompliment |
![]() ![]() ![]() ![]() |
74 | 56,92% |
Negativt, det er nedlatende |
41 | 31,54% |
Babe? Kaller du meg en GRIS, lissom? ![]() |
4 | 3,08% |
Maverick, det er på tide å jobbe nå! |
11 | 8,46% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?
![]() |
#62 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?
Jeg syntes settingen det sies i har mye å si. Om kollegaer jeg kjenner godt kaller meg en babe så er det helt ok. Hadde ikke satt pris på at feks mannfolk fra leverandører hadde sagt det, rett og slett fordi jeg er opptatt av å ha en faglig integritet, og det føler jeg ikke helt har noe med at jeg ser ut som det ene eller det andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Kjernesnill
|
Linuxbabe?
![]() |
#64 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?"Babe" er vel et ord som kan vippe i begge retninger, men de gangene jeg blir kalt babe så er det gjerne med en humoristisk undertone (hallo: småbarnsmor i 30-årene
![]() |
![]() |
#65 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg tror vitterlig aldri at jeg har blitt kalt babe - men jeg tror det er ment postitiv, eller: Det vites vel bare ut fra konteksten. Har noen kalt meg bimbo har jeg dog blitt irritert.
![]() |
#66 |
En som trener
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg er såpass sikker på at ingen ville mente "dum og deilig" med å si det, for det er jeg jo ikke, så jeg ville tatt det som et kompliment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Det skjer ikke så ofte, men en god venn av mannen pleier hilse meg med "halla, babe", det er bare koselig. Men det ligger ikke noe i det, liksom.
![]() |
#68 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg hadde et par - tre elever et år som kalte meg babe. De fikk beskjed om å slutte med det, for å si det sånn.
![]() |
![]() |
#69 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg skiller mellom bimbo og babe. Sistnevnte kan være smart, førstnevnte ikke. Jeg hadde ikke likt å bli kalt bimbo.
![]() |
![]() |
#70 |
heimføing
|
Acsa sa det!
Hups. Hva hvis man blir kalt gestapo på jobb? Det veldig motsatte av babe, føler jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Promobabe har jo et visst... ehh... blondine-preg over det føler jeg. Så jeg er også rimelig overrasket over at en markedsfører er fornøyd med å bli kalt det.
![]() |
#72 |
Helt konge
|
Her er jeg også. Det er skjeldent frodige sosialarbeidertanter i førtiårene havner i babekategorien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
#75 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Kjerringbabe kan jeg tåle og nesten like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Positivt sjølvsagt. Eg har blitt kalla det fleire gongar, og då må det jo vera positivt.
![]() |
#78 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Hadde noen kallt meg babe i dag hadde jeg ledd rått og lenge(og tenkt mitt).
Min kjekt-å-ha-elsker kallte meg for babe, og jeg oppfattet det bare som positivt. Et billig sjekketriks overfor en nyskilt dame på 34-35 år, helt greit.
![]() |
#79 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Babe betyr for meg i utgangspunktet "en sexy dame" eller noe sånt, og ja, det kan man like å bli kalt. Jeg tror ikke det skjer plagsomt ofte, men har heller ikke avskrevet det såpass at jeg ville fått latterkrampe eller trodd folk var sarkastiske om de sa det.
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
Tuller du? Du ER jo hot!
![]() |
|
|