Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[interiør] Hvordan er din stil?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 12:29   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: [interiør] Hvordan er din stil?

Jeg er også lei av en del interiørblogger, det er spesielt de som endrer stil etter trender. Trender varer kort, men så lenge de varer ser det likt ut hjemme hos alle følgerne og det blir kjedelig. Plutselig har alle neonrosa tape på veggen, liksom. Og den greia med at man skal ha en eller annen unik dings man har kjøpt på en reise må jeg le litt av. For når alle skal ha en unik dings så blir det ikke så unikt, liksom. Men jeg synes det finnes interessante blogger der ute, det er noen som skiller seg ut.

Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:11   #2
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blanding av minimalisme og shabby chic. Mye IKEA og rene linjer på møblene, mens pynt og stæsj kan være både stramme linjer og shabby. Jeg har vel det de kaller "nordisk stil" med lyse farger i hvitt/beige/grå/lyst og hvitt treverk.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:21   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et gammelt hus som er dyrt å pusse opp og det går veldig langsomt fremover. Vi har en skandinavia møter England-stil, blyglassvinduer, smal gang med trapp, lyse furugulv og lyse vegger. Jeg liker best skandinavisk design i kombinasjon med teglstein, eik og en litt rufsete "slitt, men kvalitet" som preger gamle hus i England. Jeg liker kontraster.

Vi har det hyggelig, selv om ingenting ser ut som det kommer fra en katalog.

Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:29   #4
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Jeg er veldig sikker på hva jeg liker. Jeg vil ha det enkelt,lyst, minimalistisk. Klarer ikke mye stæsj og ting rundt meg, skal lite til før jeg føler at det er rotete.
Har dessverre entendens til å falle for design og dyre ting, men erogså glad i Ikea.

Gammel 21-03-14, 11:19   #5
konsulenten
Passiv

Standard

...

Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:34   #6
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke en rendyrket stil akkurat. Noe gammelt og noe nytt. Vi har noen rom med hvite vegger, men stue og soverom har farger. Møbler og gjenstander er en salig blanding av gammel arv, bruktkjøp og nytt. Mannen er nok den som er mest opptatt av interiør, men jeg har absolutt en mening om hva jeg liker og ikke liker så vi innreder sammen. Vi har nokså sammenfallende meninger om hva vi liker så det går alltid greit. Vi liker at det er ikke er for stramt og tomt, men har ikke fylt opp leiligheten med nips. Vi har gamle malerier og nyere kunst, en og annen pyntegjenstand og en del grønne planter.

Vi flyttet inn i leiligheten for fem år siden, og da malte vi vegger. Ellers er det mye i leiligheten jeg ikke ville ha valgt selv om vi skulle ha pusset opp det hele, men en lett blanding av latskap, økonomiske prioriteringer og miljøhensyn (i den rekkefølgen ) gjør at vi beholder det som det er. Jeg digger ikke akkurat kjøkkentet vårt f.eks, men jeg synes det ville vært forferdelig å bare rive ut et kjøkken i god stand. Det er jo mulig jeg hadde tenkt annerledes på det om jeg var særs opptatt av interiør. Jeg synes ikke det er helt horribelt, og det er praktisk nok, så det får duge en del år til tror jeg. Jeg ble derimot veldig lettet da vi bestemte oss for at vi ville ha badekar, og etter mye tankevirksomhet kom til at det mest fornuftige var å pusse opp hele badet. Det var så ufattelig grelt, og jeg tenkte på det hver gang jeg var på badet. Det var ikke så gammelt, og ikke nedslitt med inngrodd møkk. Da hadde jeg ikke nølt, men jeg klarte bare ikke å venne meg til det sånn det var. Jeg forsøkte et par år da.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:34   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke så rart om flertallet av dem som virkelig har en mening i en lysestaketråd gir inntrykk av å ha et bevisst forhold til interiørstil.

Vi har en stil som helst kan kalles "veldig overfylt og ganske ofte rotete". Egentlig liker vi kule møbler og kunst og "ting" begge to, særlig mannen min har ganske klar (og ganske streng) sans for stil, men det er bare ikke plass hos oss. Kanskje når vi vinner nok i Lotto til å ha en egen leilighet bare til å innrede.

Gammel 15-03-13, 12:42   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel ikke så rart om flertallet av dem som virkelig har en mening i en lysestaketråd gir inntrykk av å ha et bevisst forhold til interiørstil.

Nei, for all del, men jeg syns det er imponerende likevel siden jeg har et så lemfeldig og litt impulsivt forhold til min egen. OG har virkelige meninger om lysestaker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 15-03-13 kl 12:48.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:54   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så morsomt med skandinaviske designklassikere som *alle* liker nå. For 10 år siden måtte jeg tåle ganske mange ÆSJ! da jeg trakk fram det som noe jeg likte. Lyst treverk var stygt, rette linjer var fælt. Gjett hvordan hjemmene til de samme ser ut nå? Og de er selvsagt individualister alle sammen, som ikke blir påvirket av moten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:08   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er så morsomt med skandinaviske designklassikere som *alle* liker nå. For 10 år siden måtte jeg tåle ganske mange ÆSJ! da jeg trakk fram det som noe jeg likte. Lyst treverk var stygt, rette linjer var fælt. Gjett hvordan hjemmene til de samme ser ut nå? Og de er selvsagt individualister alle sammen, som ikke blir påvirket av moten.

Jepp. I fjor på loppis fikk vi inn to orange Luxo-lamper som i dag er helt typisk "klassisk design som alle liker". For ti år siden skydde folk dem som pesten. Vi solgte dem forøvrig i løpet av første 5 minuttene. Vi har fått inn en i år også og jeg teller på knappene om jeg skal benytte meg av forkjøpsretten.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:21   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har sikkert rett, men har lyst treverk vært ut? Og rette linjer, det er et prinsipp i innredning som moren min har tøtet meg ørene fulle av siden jeg ble født, og jeg synes ikke akkurat folk flest er så flinke til sånt. Nå tenker jeg ikke på møbler, altså, men f.eks. på bildeoppheng og generell dekor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:24   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du har sikkert rett, men har lyst treverk vært ut? Og rette linjer, det er et prinsipp i innredning som moren min har tøtet meg ørene fulle av siden jeg ble født, og jeg synes ikke akkurat folk flest er så flinke til sånt. Nå tenker jeg ikke på møbler, altså, men f.eks. på bildeoppheng og generell dekor.

Det var jo en periode for ikke så lenge siden hvor "alle" hadde mørkebrue møbler. Slik:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:25   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det finnes en del retninger innen arkitektur og design som ikke nødvendigvis er "ut", men som ikke digges av massene. Massene digget ikke skandinavisk design fra sekstitallet for 10-15 år siden. Da var det bombay, kos og mørke skipsgulv som var greia. Massene ville ikke bo på Hotel Royal Copenhagen som er tegnet og gjennomdesignet av Arne Jacobsen. Etterhvert har man strukket seg til å like sjuern, men langt færre liker den mer avantgardistiske mauren. Funkishusene var de billigste på markedet, og mange av dem var preget av at eierne hadde gjort sitt for å skjule tidsepoken huset ble bygget i så godt de kunne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:30   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en del retninger innen arkitektur og design som ikke nødvendigvis er "ut", men som ikke digges av massene. Massene digget ikke skandinavisk design fra sekstitallet for 10-15 år siden. Da var det bombay, kos og mørke skipsgulv som var greia. Massene ville ikke bo på Hotel Royal Copenhagen som er tegnet og gjennomdesignet av Arne Jacobsen. Etterhvert har man strukket seg til å like sjuern, men langt færre liker den mer avantgardistiske mauren. Funkishusene var de billigste på markedet, og mange av dem var preget av at eierne hadde gjort sitt for å skjule tidsepoken huset ble bygget i så godt de kunne.

Jojo, men jeg har ikke inntrykk av at flertallet har hatt mørke møbler og Bombay. Men ja, noen hadde det. Lyst tre har vel vært tilstede hele tiden?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:16   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et firkantet, dansk spisestuebord i lyst tre. Det er kjøpt i 1991. Jeg vet ikke hvor mange butikker jeg var i før jeg utbrøt "finnes det ikke noe annet enn bondemøbler og syrelutet furu?". Da fant selgeren frem en brosjyre innerst i en skuff, og der var bordet mitt. Jeg liker det like godt i dag.

Det er sånn jeg vil ha det, og sånne ting jeg kjøper. Men jeg kjøper bare når jeg trenger noe, så stilen er ikke gjennomført. Jeg ser at det jeg liker er moderne i dag, men jeg likte det på nittitallet også, da alle hadde syrelutet furu og vegger malt i rødt, grønt og oker.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 17:08   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

For ti år siden siklet jeg etter dem, elsket dem og hadde ikke penger til å kjøpe dem. De siste årene har økonomien nådd en annen klasse og jeg nyter å kjøpe dem. Og jeg irriterer meg over at det er mote.

Vår stil er forøvrig IKEA møter teak og bruktkjøp ispedd de nyvinning klassikerene som jeg endelig har råd til. Og jeg har forvilla meg inn i Finland og Sverige når det gjelder interiørblogger og er forelsket. Guri så mye fint!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 18:07   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er dødelig nyskjerrig på Missehuset!

Gammel 16-03-13, 18:50   #18
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemmer for befaring hos Missa!

Gammel 16-03-13, 18:57   #19
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har også lett blanding av noe vi har kjøpt nytt, noe arvet og noe vi har hatt lenge. Stor grå hjørnesofa, moderne hvitt sturbord i høyglans, ellers mye eik. Flosstepper i grått, gardiner og puter i lillatoner. Elsker telysestaker, og andre saker for å ha lys i. Må ha noen grønnplanter og blomster, sukkulenter og gjerne friske blomster for å trives.
Det jeg IKKE kunne hatt i mitt hus er mye av det som er moderne nå, slik som puter med ett digert hode av en hjort på (), fuglebur for å ha alt annet enn fugler i og lignende. Jeg vil ha ett koselig hjem, ikke ett trendy hjem. Men kan selvfølgelig like noe av det som er trendy, ønske meg det og kjøpe det, om det er småtterier. Kjøper ikke noe nytt bare for å følge trendene.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:35   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nok en litt gammeldagsstil på noen områder, og er langt fra minimalistisk. Vi vil etter hvert ha kirsebærfarget gulv overalt, og hvite vegger de fleste steder. Jeg liker blonder, sølv, glass, lysekroner, smijern, blomstrete tapeter enkelte steder, og klare kontraster. I tillegg til hvitt brukes sort og koksgrått.

Jeg har en gammel ørelappstol i vinrød velour i stua, og samler litt på gammelt glass, skåler, karafler, et.c. Så litt gammeldags, men ikke chabby chick. Ikke noe hvitmalt treverk her, annet enn badet pr. i dag, men det var for å skjule panelingen som en nødløsning.

Drømmeboligen ville hatt 3,5 meter under taket, sånne store gipsrosetter i taket, lysekroner, veldig brede hvite profilerte gulvlister, snirklete detaljer, himmelseng, søyler utenfor huset, et sildrende lite fuglebad og smijernsport som knirket litt.

Sist redigert av Dronningen : 15-03-13 kl 14:42.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.