|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg er også lei av en del interiørblogger, det er spesielt de som endrer stil etter trender. Trender varer kort, men så lenge de varer ser det likt ut hjemme hos alle følgerne og det blir kjedelig. Plutselig har alle neonrosa tape på veggen, liksom. Og den greia med at man skal ha en eller annen unik dings man har kjøpt på en reise må jeg le litt av. For når alle skal ha en unik dings så blir det ikke så unikt, liksom. |
![]() |
![]() |
#2 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Blanding av minimalisme og shabby chic.
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har et gammelt hus som er dyrt å pusse opp og det går veldig langsomt fremover. Vi har en skandinavia møter England-stil, blyglassvinduer, smal gang med trapp, lyse furugulv og lyse vegger. Jeg liker best skandinavisk design i kombinasjon med teglstein, eik og en litt rufsete "slitt, men kvalitet" som preger gamle hus i England. Jeg liker kontraster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg er veldig sikker på hva jeg liker. Jeg vil ha det enkelt,lyst, minimalistisk. Klarer ikke mye stæsj og ting rundt meg, skal lite til før jeg føler at det er rotete.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?... |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har ikke en rendyrket stil akkurat. Noe gammelt og noe nytt. Vi har noen rom med hvite vegger, men stue og soverom har farger. Møbler og gjenstander er en salig blanding av gammel arv, bruktkjøp og nytt. Mannen er nok den som er mest opptatt av interiør, men jeg har absolutt en mening om hva jeg liker og ikke liker så vi innreder sammen. Vi har nokså sammenfallende meninger om hva vi liker så det går alltid greit. Vi liker at det er ikke er for stramt og tomt, men har ikke fylt opp leiligheten med nips. Vi har gamle malerier og nyere kunst, en og annen pyntegjenstand og en del grønne planter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Det er vel ikke så rart om flertallet av dem som virkelig har en mening i en lysestaketråd gir inntrykk av å ha et bevisst forhold til interiørstil.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 15-03-13 kl 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Det er så morsomt med skandinaviske designklassikere som *alle* liker nå. For 10 år siden måtte jeg tåle ganske mange ÆSJ! da jeg trakk fram det som noe jeg likte. Lyst treverk var stygt, rette linjer var fælt. Gjett hvordan hjemmene til de samme ser ut nå?
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. I fjor på loppis fikk vi inn to orange Luxo-lamper som i dag er helt typisk "klassisk design som alle liker". For ti år siden skydde folk dem som pesten. Vi solgte dem forøvrig i løpet av første 5 minuttene. Vi har fått inn en i år også og jeg teller på knappene om jeg skal benytte meg av forkjøpsretten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har sikkert rett, men har lyst treverk vært ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
Det var jo en periode for ikke så lenge siden hvor "alle" hadde mørkebrue møbler. Slik:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Det finnes en del retninger innen arkitektur og design som ikke nødvendigvis er "ut", men som ikke digges av massene. Massene digget ikke skandinavisk design fra sekstitallet for 10-15 år siden. Da var det bombay, kos og mørke skipsgulv som var greia. Massene ville ikke bo på Hotel Royal Copenhagen som er tegnet og gjennomdesignet av Arne Jacobsen. Etterhvert har man strukket seg til å like sjuern, men langt færre liker den mer avantgardistiske mauren. Funkishusene var de billigste på markedet, og mange av dem var preget av at eierne hadde gjort sitt for å skjule tidsepoken huset ble bygget i så godt de kunne.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jojo, men jeg har ikke inntrykk av at flertallet har hatt mørke møbler og Bombay. Men ja, noen hadde det. Lyst tre har vel vært tilstede hele tiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bare sær
Jeg har et firkantet, dansk spisestuebord i lyst tre. Det er kjøpt i 1991. Jeg vet ikke hvor mange butikker jeg var i før jeg utbrøt "finnes det ikke noe annet enn bondemøbler og syrelutet furu?". Da fant selgeren frem en brosjyre innerst i en skuff, og der var bordet mitt. Jeg liker det like godt i dag.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
For ti år siden siklet jeg etter dem, elsket dem og hadde ikke penger til å kjøpe dem. De siste årene har økonomien nådd en annen klasse og jeg nyter å kjøpe dem. Og jeg irriterer meg over at det er mote. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har også lett blanding av noe vi har kjøpt nytt, noe arvet og noe vi har hatt lenge. Stor grå hjørnesofa, moderne hvitt sturbord i høyglans, ellers mye eik. Flosstepper i grått, gardiner og puter i lillatoner. Elsker telysestaker, og andre saker for å ha lys i. Må ha noen grønnplanter og blomster, sukkulenter og gjerne friske blomster for å trives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg har nok en litt gammeldagsstil på noen områder, og er langt fra minimalistisk. Vi vil etter hvert ha kirsebærfarget gulv overalt, og hvite vegger de fleste steder. Jeg liker blonder, sølv, glass, lysekroner, smijern, blomstrete tapeter enkelte steder, og klare kontraster. I tillegg til hvitt brukes sort og koksgrått. Sist redigert av Dronningen : 15-03-13 kl 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|