|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Audacious
|
Sv: Suspendert kaffe?Men den hjemløse ville neppe kjøpt en dobbel moccha med hasselnøttsirup dersom han ikke ble påspandert den, så dermed øker kaféens omsetning og overskudd når de innfører denne ordningen. Det er jo bare en måte å få flere kunder, uten å yte noe selv overhodet.
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Suspendert kaffe?Jeg ser at det er en fin måte å gjøre det på, men jeg ser likevel ikke noe galt i at en bedrift slår flere fluer i en smekk på akkurat denne måten.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Suspendert kaffe?
Men de (som i kafeen) hjelper jo ikke overhodet, bortsett fra å administrere et glass med kuler eller en oppslagstavle. Det er kundene som gjør hele jobben, tar hele utgiften og kafeen tar hele markedsføringsfordelen.
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Suspendert kaffe?Nei, de gir oss mulighet til å spandere en kaffe på noen.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Men jeg kan jo gi en kaffe til hvem jeg vil. Kafeen trenger ikke gi meg tillatelse. Som sagt, jeg syns ikke administrasjonen av en oppslagstavle eller en kopp med kuler rettferdiggjør full fortjeneste, når publikum faktisk spanderer hele kjøpsprisen. Det er som sagt enorm fortjeneste på kaffe.
|
|
|
#7 |
|
etterpåklokest
|
Hva er fortjenesten på designerkaffe? Kaffebøndene får jo heller lite, men havner fortjenesten hos grossistene/traderene eller kaffekjedene? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Dette viser at du slett ikke har forstått.
Jeg blir sur når jeg blir tillagt meninger jeg ikke har. Særlig når det føyses vekk med tull.
Kaffekjede og grossist.
|
|
|
#9 |
|
Rockesøster
|
Sv: Suspendert kaffe?Jeg er veldig på linje med Kirsebær her, god tanke og en verdig måte å gjøre det på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Enorm? Kaffebrenneriet har vel en margin på vel 10% på bunnlinjen, så det er jo fin butikk, men ikke akkurat noen gullgruve, selv om de variable kostnadene ikke er så enorme.
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg tror ikke det er noe fare for det.
|
|
|
#12 |
|
|
Det synes jeg var en snipete kommentar. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Så du syns det er greit at kunder skal være gavmilde, mens kafeer kan være så griske de vil? Jeg syns din holdning er merkelig. Og menneskeheten er faktisk ganske gavmilde. Mulig du syns det er morsomt med å enorm fortjeneste på fattige, jeg syns ikke det. Så treffende var kommentaren din.
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det var ikke ment som en snipete kommentar. Så jeg håper ikke alle ser det sånn. Jeg var ganske morsom og hadde en treffende kommentar, rett og slett.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ja, du kan jo det. Og hvis du syns det er bedre så håper jeg du gjør det. Kjøp med deg en ekstra kaffe "to go", og gi den til noen.
|
|
|
#16 |
|
Guardian of the galaxy
|
Beklager, Tallulah.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 10-04-13 kl 17:15. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Suspendert kaffe?Jeg syns kafeene kan selge ventekaffen til en billigere penge enn en ordinær kaffe jeg. :enkel:
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Suspendert kaffe?Jeg syns det er en god ide, og det er kult at noe gir oss et ekstra puff for å være gavmilde. Og jeg er enig med Kirsebæret i det hun skriver.
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Sv: Suspendert kaffe?Leste denne artikkelen i adressa nå, om ordningen (i Trondheim). Interessant å se hvordan det har fungert (frem til nå, det kan jo endre seg).
|
![]() |
|
|