|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Sv: Apropos årlege sydenturar: OverforbrukersamfunnetJeg innrømmer glatt at en uke med en bok, sol og gode lunsjer står høyt i kurs for min del. Og hvis det er et basseng der som ungene kan kose seg i så er alle fornøyde :enkel:
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet
OK, jeg trodde det var en kommentar til mitt innlegg, og det var liksom ikke helt likt deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Apropos årlege sydenturar: OverforbrukersamfunnetJeg synes debatten burde handle mye mer om alternativ transport.
![]() |
#4 |
Borte
|
Sykkeltur til syden.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Apropos årlege sydenturar: OverforbrukersamfunnetMen for å si hvordan jeg tenker miljømessig: Jeg tenker ikke på miljø når jeg bestiller ferietur. Men jeg tenker nok miljø når jeg avgjør hvor ofte jeg reiser på ferietur og hvor hen og hvor langt i den store sammenhengen. Men det er altså ikke en faktor idet jeg faktisk bestiller.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Der er jeg også. Hvis noen fikk inntrykk av at jeg aldri reiser med fly, er det altså feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
På jobb handler alt om "upscaling of good attitues and actions" om dagen. Forslag til hvordan man får "massene" til å tenke som deg, Rine?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Apropos årlege sydenturar: OverforbrukersamfunnetJeg tenker ikke miljø når jeg velger ferie, det er lommeboka som bestemmer mest. Hadde vi hatt masse, masse penger så hadde vi rest mye og langt, flere ganger i året. Realiteten er at vi som familie flyr ca en gang i året, aldri mer. Vi tar noen ganger en kjærestetur i løpet av året, og så flyr vi kanskje en gang hver pr år utenom det. Så snittet er ca 3 flyturer pr år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Apropos årlege sydenturar: OverforbrukersamfunnetJeg kjenner litt på samvittigheten her jeg sitter. Jeg er veldig glad i å reise og flyr oftere enn jeg burde. Så kompenseres det kanksje litt med at vi bor smått og ikke har bil og er miljøbevisste i hverdagen. I det store og hele prøver jeg å unngå fly på småturer og når vi først reiser med fly hele familien så tar vi heller en lang tur enn mange korte. Neste år flyr vi nok til Italia og da blir vi der i 4-5 uker og så blir det årets tur. Jeg og eldstemann skal ha noen dager for oss selv før resten av familien tar sommerferie og da landet jeg på Gøteborg fordi vi da kan ta tog heller enn å fly. Men jeg unner meg en storbyweekend i året. Og i år er vi invitert i to bryllup hvor vi enten må fly eller velge å takke nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|