|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg synes første halvdel av dagen bare er stress, mens andre halvdel er kos.
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja! Etter at vi flyttet på et mindre sted synes jeg 17. mai har fått en helt ny mening, og mye mindre stressende enn Oslofeiringen vi pleide å tråkle oss gjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja, litt iallefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Det jeg ikke kan fordra, er at de alltid synger bøgdasangen under høytideligheten på skolen. Det er en kvalmende, selvforherligende sang om stedet med kvalitet på høyde med de fleste "rosa sanger". Isj.
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg elsker 17.mai og gleder meg derfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Definitivt ikke. Mitt forhold til dagen er for lengst torpedert av alle årene i korps, etterfulgt av årene med ufrivillig barnløshet. Jeg liker ikke folkemengder, køer og stress - eller å ha på meg bunad. Selvfølgelig forsøker jeg å gi barna en så god dag som mulig, men regner med at deres forhold til nasjonaldagen først for alvor vil ta form i årene som kommer, nå når eldste har blitt skolebarn. (Og jeg skal debutere som kakebaker, kaffekoker og loddselger.)
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?I år gleder jeg meg i alle fall. Jeg skal spise frokost med 10. klassingene på skolen vår kl 9, en koselig tradisjon. Ellers drar jeg til Edinburgh med en venninne på kvelden, så det blir veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja, jeg gleder meg! Kløver skal gå i toget i byen i år, det blir kjempestas. Det som er mest stress med 17. mai, er at Kløver har bursdag 18. mai.
![]() |
#10 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Nei, egentlig ikke. Gleder meg til vi kan gå hjem fra skolen. Stress å komme hit og dit og tog her og tog der.
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg er veldig glad i 17. mai-feiringen vår. Vanligvis er det barnetog, leker og kos på barneskolen, lunsj med venner, middag med venner, osv. Men for meg kan dagen blir i lengste og slitsomste laget... Men i år reiser vi på hyttetur etter barnetoget, så det er bare å se frem til en avslappende langhelg.
![]() |
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Dette blir vår siste 17. mai-feiring her vi bor nå. Jeg er ikke glad i dagen slik den er nå. Opp i pork-otta og sette på folk og fe finstas, møte på skolen kl 08.45 for så å gå i tog, deretter skolearrangement med altfor lite stoler, fryktelig mye folk og gjerne dårlig vær. Så stopper alt bare plutselig opp og alle flyr hjem til seg og sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?I år gleder jeg meg til 17.mai. For første gang så blir det ikke så mye stress, før har vi gått i tog her, kjørt til Sandvika for å være med svigerfar, videre til Drammen på tivoli og så til svigers i Åmot og eventuell grilling med venner på kvelden. I år nekter jeg all den kjøringen , så vi går i tog her og tar muligens turen til svigerfar.Resten av dagen tilbringer vi hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?
Det hørtes ut som dere hadde et litt vel tett program før, ja. Man kan jo tross alt treffe slektninger andre anledninger enn akkurat 17. mai!
![]() |
#16 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?
Selvsagt kan man det, men de ville jo alle gjerne se poden på 17.mai, så derfor ble det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja, jeg gleder meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg hadde et anstrengt forhold til 17. mai i noen år, da jeg var singel og barnløs og alle rundt meg hadde egne planer den dagen. Det var ganske ensomt, rett og slett. Nå er det mer stas, men ungene er jo så små enda at vi ikke har skapt noen spesielle tradisjoner. I år vet jeg ikke hva vi skal, bortsett fra at vi er hos svigers og at jentene skal ha på festdraktene mor insisterte på å kjøpe selv om de egentlig ikke trengte dem..
![]() |
|
|