|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenGodt å høre at andre også teller. Og partall er best!
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenKommer faktisk bare på en.
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenDet med kumlokk hadde jeg glemt, men jeg forstuet ankelen kraftig ved å tråkke på et løst kumlokk i Oslo en gang, så det er ikke en tvangstanke, det er skikkerhet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vaklende
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har ingen. Det er jeg for distré til. Jeg skyller glass, minst to ganger, og har sikkert andre vaner også. Men de er vaner - jeg mister ikke nattesøvnen om de ikke gjennomføres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenFryktelig usunt og sylharry, men jeg må altså alltid ha Lucky Strike-merket på sigaretten vendende oppover, (altså riktig vei), før jeg tenner den. Så hvis det er mørkt må jeg sjekke og snu riktig først mens jeg lyser med lighteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg måtte tenke lenge og vel på om jeg har noen tvangshandlinger, men jeg har visst noen jeg også. Jeg liker for eksempel ikke å drikke av kopper og glass med skår og hakk. Jeg kan finne på å be om ny kopp hvis jeg er på kafé og får kopp med skår.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagen
Hjemme hos meg selv er det jo ikke uhygiensk, akkurat. Men alle kopper og glass med selv det minste skår, går rett i søpla.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagen
Det setter seg jo bakterier fra matrester i skår uten lakk som ikke forsvinner ved vask. Jeg kaster alt med skår eller krakkelert lakk. Så sant ikke lakken skal være krakkelert da, og er forseglet oppå.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenDet visste jeg ikke. Men nå er jeg ekskremt sjuskete av meg, da, så det er likevel ikke bakterier som bekymrer meg, men selve skåret.
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg må henge opp undertøy samlet for hvert familiemedlem. Jeg kan ikke henge opp mitt, ungenes og eksens undertøy hulter til bulter.
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenNår jeg handler, pakker jeg alltid ting sortert i posene. F.eks går alt av frossenvarer sammen, det gjør også andre kjølevarer, grønnsaker for seg, drikker for seg osv. Der er jeg ganske koko vet jeg.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg tror ikke jeg har noen. Jeg går alltid på do før jeg legger meg, men det er jo fordi at jeg av erfaring vet at dersom jeg ikke går, så må jeg stå opp ganske fort etter at jeg har lagt meg.
![]() |
#15 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg må tilføye en ting til, men litt usikker om det defineres som en tvangshandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg mener selv at jeg ikke har tvangstanker og tvangshandlinger, men det ble påstått i lunjsen io dag at jeg skærer ting så "nøye" at det må være et snev av tvangshandlinger der. Altså, at jeg kutter tomaten i små, tynne siver, bananen når jeg har det som pålegg på samme vis.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har, etter å ha lest i denne tråden, begynt å ta eggene helt vilkårlig ut av pakken. Deilig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenJeg har ingen tvangstanker, men heller ingen vaner. Og det kan være slitsomt i seg selv. Alt jeg gjør er et aktivt valg, fra å børste tennene om kvelden til å hente ungene på skolen. Jeg kan kjøre flere forskjellige veier til jobb, og vet aldri hvilken vei jeg tar før jeg bestemmer meg for å svinge eller ikke i krysset.
![]() |
#19 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenDet er jo flere her som virkelig har tvangstanker, mens mange bare har vaner/uvaner. At man MÅ gjøre en handling hvis man gjør det i feil rekkefølge eller noe sånt, kan ikke være bra. Alle disse småtingene stjeler mental energi i hverdagen. Rot i eggekartongen, tell feil i trappene, tramp på streker. Ikke la handlingsmønster styre over deg. Bestem selv.
![]() |
#20 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Små tvangshandlinger i hverdagenMÅ vri pepperkverna et partalls antall ganger. Får helt vondt av å vri syv ganger. Det gjelder flere ting. Men øver på å tillate meg selv oddetall.
![]() |
|
|