Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Små tvangshandlinger i hverdagen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-13, 22:47   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Små tvangshandlinger i hverdagen

Godt å høre at andre også teller. Og partall er best!

Gammel 10-06-13, 01:56   #2
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kommer faktisk bare på en.
Når jeg går. Om jeg da subber i bakken med høyre fot, så MÅ jeg subbe en gang med venstre også, vist ikke føler jeg at jeg går skeivt. O.o

Gammel 10-06-13, 09:01   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med kumlokk hadde jeg glemt, men jeg forstuet ankelen kraftig ved å tråkke på et løst kumlokk i Oslo en gang, så det er ikke en tvangstanke, det er skikkerhet! Fy så vondt det var.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 09:20   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen. Det er jeg for distré til. Jeg skyller glass, minst to ganger, og har sikkert andre vaner også. Men de er vaner - jeg mister ikke nattesøvnen om de ikke gjennomføres.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 10:55   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryktelig usunt og sylharry, men jeg må altså alltid ha Lucky Strike-merket på sigaretten vendende oppover, (altså riktig vei), før jeg tenner den. Så hvis det er mørkt må jeg sjekke og snu riktig først mens jeg lyser med lighteren.

Men jeg har sluttet å snu rundt på andres sigaretter før jeg tenner for de, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:20   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte tenke lenge og vel på om jeg har noen tvangshandlinger, men jeg har visst noen jeg også. Jeg liker for eksempel ikke å drikke av kopper og glass med skår og hakk. Jeg kan finne på å be om ny kopp hvis jeg er på kafé og får kopp med skår.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:28   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser jeg ikke på som en tvangshandling, det er jo uhygienisk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:34   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det ser jeg ikke på som en tvangshandling, det er jo uhygienisk.

Hjemme hos meg selv er det jo ikke uhygiensk, akkurat. Men alle kopper og glass med selv det minste skår, går rett i søpla.

Gammel 10-06-13, 12:12   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hjemme hos meg selv er det jo ikke uhygiensk, akkurat. Men alle kopper og glass med selv det minste skår, går rett i søpla.

Det setter seg jo bakterier fra matrester i skår uten lakk som ikke forsvinner ved vask. Jeg kaster alt med skår eller krakkelert lakk. Så sant ikke lakken skal være krakkelert da, og er forseglet oppå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 12:43   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det visste jeg ikke. Men nå er jeg ekskremt sjuskete av meg, da, så det er likevel ikke bakterier som bekymrer meg, men selve skåret.

Gammel 10-06-13, 13:33   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må henge opp undertøy samlet for hvert familiemedlem. Jeg kan ikke henge opp mitt, ungenes og eksens undertøy hulter til bulter.

Jeg skyller også glass før jeg tar vann, men ikke før jeg tar annen drikke.

Gammel 11-06-13, 17:34   #12
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg lager kaffe så tar jeg x antall skjeer + litt til. Jeg må alltid ta litt til!! Uansett om det er vaskepulver, sukker, kaffe etc

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 17:54   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Når jeg handler, pakker jeg alltid ting sortert i posene. F.eks går alt av frossenvarer sammen, det gjør også andre kjølevarer, grønnsaker for seg, drikker for seg osv. Der er jeg ganske koko vet jeg.

Ellers teller jeg en del og tenker i farger, og er rimelig sprø når det går på å rette opp i ting som ikke står helt slik jeg vil i vinduskarmer etc. Dorullen bør henge riktig vei, med papirsiden ut. Liker ikke å legge meg hvis ikke alle pynteputene i sofaen er satt pent på plass og tepper brettet, eller det ligger oppvask i kummen på kjøkkenet. Det må liksom være ryddig, så er det så mye hyggeligere å stå opp.

Jeg pleier helst å kikke inn og se på lysbryteren i rom der bryteren er på innsiden av døren, før jeg evt. skrur av/på lys, fordi det KAN jo hende det sitter en edderkopp el. der som jeg evt. ender opp med å ta på. True story.

Men jeg har ingenting jeg MÅ gjøre i den forstand at jeg mister nattesøvnen etc. hvis det ikke blir gjort.

Gammel 11-06-13, 20:54   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg har noen. Jeg går alltid på do før jeg legger meg, men det er jo fordi at jeg av erfaring vet at dersom jeg ikke går, så må jeg stå opp ganske fort etter at jeg har lagt meg.

Gammel 11-06-13, 21:56   #15
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg må tilføye en ting til, men litt usikker om det defineres som en tvangshandling.

Fra vesla kom til verden har jeg alltid gått inn til henne og sjekket at hun faktisk puster, opptil flere ganger om kvelden. Da hun var bare noen måneder gikk meg trolig inn på rommet til henne hvert femte, tiende minutt igjennom hele kvelden. Jeg greide ikke å få ro om jeg ikke gikk inn og sjekket jevnlig. Hysterisk jevnlig. Det er først nå det siste året eller så at jeg faktisk er inne bare 1-2 ganger og ser til henne. Jeg gjorde det samme på trilletur. Var nedi vogna flere ganger og la hånda på magen hennes for å være sikker på at hun pustet. Dere kan vel da forestille dere reaksjonen min da hun sov over natta for første gang da hun var 2 mnd gammel. Jeg bråvåkner, ser på klokka og kaster meg opp i senga og dytter til henne skikkelig med begge hendene. Stakkar jenta skvatt jo nesten ut av senga si, stakkar.

Kanskje ikke så rart jeg sliter med stram muskulatur og anspenthet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 22:01   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener selv at jeg ikke har tvangstanker og tvangshandlinger, men det ble påstått i lunjsen io dag at jeg skærer ting så "nøye" at det må være et snev av tvangshandlinger der. Altså, at jeg kutter tomaten i små, tynne siver, bananen når jeg har det som pålegg på samme vis.

Vel, ha, jeg kutter tynt og legger utover, men tvangshandlinger er det etter min mening fortsatt ikke... Jeg KAN for all del gjøre det annerledes.

Gammel 11-06-13, 23:01   #17
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har, etter å ha lest i denne tråden, begynt å ta eggene helt vilkårlig ut av pakken. Deilig!

Jeg må ikke så veldig mye annet enn å sjekke at døren er låst før jeg legger meg. Gjerne to-tre-fire ganger.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 23:57   #18
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ingen tvangstanker, men heller ingen vaner. Og det kan være slitsomt i seg selv. Alt jeg gjør er et aktivt valg, fra å børste tennene om kvelden til å hente ungene på skolen. Jeg kan kjøre flere forskjellige veier til jobb, og vet aldri hvilken vei jeg tar før jeg bestemmer meg for å svinge eller ikke i krysset.

Gammel 12-06-13, 08:24   #19
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo flere her som virkelig har tvangstanker, mens mange bare har vaner/uvaner. At man MÅ gjøre en handling hvis man gjør det i feil rekkefølge eller noe sånt, kan ikke være bra. Alle disse småtingene stjeler mental energi i hverdagen. Rot i eggekartongen, tell feil i trappene, tramp på streker. Ikke la handlingsmønster styre over deg. Bestem selv.

Gammel 12-06-13, 09:56   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

MÅ vri pepperkverna et partalls antall ganger. Får helt vondt av å vri syv ganger. Det gjelder flere ting. Men øver på å tillate meg selv oddetall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.