|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Saft til hverdagsNei, ikke saft til hverdags. Ikke ellers heller, egentlig. Ungene får velge mellom varm saft og kakao på (skole)tur, men vil så og si bestandig kakao. Vil ikke akkurat definere kostholdet vårt som spesielt sunt, men det er som sagt ikke saften som utgjør det usunne.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsTror forresten dette var mye vanligere da vi var små enn det er nå. Hjemme hos oss hadde vi nesten aldri saft da jeg vokste opp, mine foreldre var strenge på sukkerholdig drikke. Brus kun til bursdager, jul og 17.mai. Og på besøk hos gamle tanter.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-06-13 kl 01:32. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Saft til hverdagsNei, vi drikker ikke sukker til hverdags. Ikke juice eller Biola, heller. Det er et stort folkehelseproblem at barn og unge drikker for mye sukker, og for meg er de vanene med melk og vann gull verdt.
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Saft til hverdags
Jeg også. Jeg elsker vann, for all del, men kjenner alltid på suget etter noe søtt å drikke.
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Saft til hverdagsHer har vi stort sett saft kun til grøt.
Mjau maler videre... Sist redigert av Mjau : 13-06-13 kl 20:11. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsOm jeg finner drikke, så er det vann. Om mannen finner drikke så blir det av og til saft, til ungenes store glede. Så saft til middagen 2-3 ganger i mnd kansje.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdagsHer er det vann med isbiter til middag. Ingen i huset drikker melk (med unntak av sjokolademelk noen ganger i året), men det har hendt jeg har tilbudt storebror saft for å få opp blodsukkeret og humøret.
|
|
|
#9 |
|
Curlingkone
|
Sv: Saft til hverdagsEnig i sukkerproblematikken ja. Men råsaftet blåbærsaft vil jeg hardnakket påstå er sunt selv om det også er søtt. Det er også forskjell på hvor mye sukker man faktisk bruker i saftlaging. De gamle oppskriftene har altfor mye sukker i seg. Det er som regel nok med halvparten. Men det gjelder jo stort sett kaker også.
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Sv: Saft til hverdagsSjokkert?
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Saft til hverdags
Samme her, i grunnen.
|
|
|
#15 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi driker aldri saft hos oss lengre, og spesielt ikke til grøt (!). Har aldri skjønt den greia med å drikke saft til grøt, jeg har nemlg vokst opp med iskald skummet melk til grøt.
|
|
|
#16 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Saft til hverdagsAller mest vann, et glass juice eller biola til frokost er er vanligere uvane her i huset. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Saft til hverdagsVi drikker vann til middag i hverdagene. Ungene drikker melk eller vann til frokost, og får ekstra lettmelk på skolen. Søt drikke er kos og ekstraordinært her i huset, og jeg synes generelt at sukkertilsatt saft og juice som kilde til antioksidanter, kalorier, fiber og vitaminer er dårlige valg. Med to skoletannleger i nær familie, så utgår også alle varianter av saft/juice/brus på drikkeflaske.
|
|
|
#19 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Saft til hverdagsJeg syns saft er skikkelig, skikkelig vondt, så jeg drikker det aldri. Ungene får det en sjelden gang, aldri til måltider.
|
|
|
#20 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Saft til hverdagsDattera mi liker ikke saft. Det går i vann både hverdag og helg. Ja altså, hun bare elsker vann. |
|
|
|
![]() |
|
|