|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi drikker vann til middag i hverdagene. Ungene drikker melk eller vann til frokost, og får ekstra lettmelk på skolen. Søt drikke er kos og ekstraordinært her i huset, og jeg synes generelt at sukkertilsatt saft og juice som kilde til antioksidanter, kalorier, fiber og vitaminer er dårlige valg. Med to skoletannleger i nær familie, så utgår også alle varianter av saft/juice/brus på drikkeflaske.
|
|
|
#63 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Saft til hverdags
Samme her, i grunnen.
|
|
|
#64 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Saft til hverdagsJeg syns saft er skikkelig, skikkelig vondt, så jeg drikker det aldri. Ungene får det en sjelden gang, aldri til måltider.
|
|
|
#65 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Saft til hverdagsDattera mi liker ikke saft. Det går i vann både hverdag og helg. Ja altså, hun bare elsker vann. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsHer får de saft til fiskemiddager og grøt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Saft til hverdagsSvært sjelden, vi drikker som oftest vann til middagene. I helgene og spesielle anledninger får de saft til middag.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 13-06-13 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsJeg tror aldri at vi har hatt saft i huset. Men når det er sagt drikker ungene både biola og juice, hver dag til og med, til frokost og kveldsmat.
|
|
|
#69 |
|
By the Sea
|
Sv: Saft til hverdagsSjokkert?
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Saft til hverdagsHvis vi kun snakker om drikke til middagen her, så må jeg korrigere til at vi drikker vann.
|
|
|
#71 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
Sv: Saft til hverdagsUngene drikker som regel saft en gang i uka, til grauten på lørdag.
|
|
|
#72 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Saft til hverdags
Og jeg brukte ikke bilbelte, pappa røykte i bilen og vi syklet uten hjelm. Gikk bra det.
|
|
|
#73 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Saft til hverdagsMuligens et par ganger i året og da til grøten. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
maler
|
Sv: Saft til hverdagsVi drikker saft av og til, vi er nok ikke så strenge på hvilken ukedag det står på kalenderen. Vi holder fast på at det er vann til de fleste måltider, men hvis de spør om vi ikke kan ha saft og vi faktisk har det i skapet og det for eksempel er varmt og fint ute hender det at vi svarer ja. Det hender de får is på en helg vanlig mandag også hvis det er varmt ute. Eller kakao hvis det er kaldt ute og de har lekt i snøen.
|
|
|
#75 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Saft til hverdagsHender det drikkes saft til middagene, men da er det fun light. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Saft til hverdagsDe får saft kanskje en eller to ganger i uka, type lørdag eller søndag eller en hverdag om de ber om det. Den er ganske tynn og kjip, men de synes det er stas. De får nesten aldri brus da, ikke fordi jeg har så mye meninger om det, men jeg er ikke vant til å kjøpe det.
|
|
|
#77 |
|
By the Sea
|
Sv: Saft til hverdagsDe får saftis ganske ofte på denne tiden av året også. :informerer.
|
|
|
#78 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Saft til hverdagsNå svarer jeg kun for hvordan det er hjemme hos meg. Har ikke hatt saft i huset siden hun ble født så her får hun aldri. Hjem til faren får hun, det er annenhver helg. Jeg har forøvrig vurdert å kjøpe inn ei flaske å ha stående, men usikker på om jeg noen gang kommer så langt. Hun vil stort sett ha melk til middagen. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Shake it out!
|
Sv: Saft til hverdagsJeg kjøpte for første gang i verdenshistorien saft (sukkerfri) forrige uke. Forsdi jeg i eksamensperioden har fått dilla på lettbrus og fant ut at det gikl for mye penger på det.Ungene får kun vann til måltidene her. Minus i helgene, da hender det at vi har juice til frokost og brus til middagen.
|
|
|
#80 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Saft til hverdagsStemte annet, det er saft bare til grøt. Og på ute i skogen-dager på skolen.
|
|
![]() |
|
|