Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Regler om fri utenom ferier

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-13, 14:38   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regler om fri utenom ferier

Jeg er enig med Røverdatter.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 14:56   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns det er noe grunnleggende galt i tanken om at skolen skal tilpasses folks feriebudsjett. Argumentet om at man ikke får kommet på ferie ellers er rett og slett ikke godt nok.

Jeg er enig og uenig på samme tid. Jeg er enig i det som en hovedregel som bør gjelde det meste av tiden. Samtidig har jeg sett og hørt min far behandle søknader om fri, og jeg merker at jeg har arvet noen av holdningene hans. Det er noen elever som får slike muligheter så sjelden at det er godt å kunne gi dem fri hvis de får en mulighet til å bli med på en tur.

Gammel 19-06-13, 15:21   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Samtidig har jeg sett og hørt min far behandle søknader om fri, og jeg merker at jeg har arvet noen av holdningene hans. Det er noen elever som får slike muligheter så sjelden at det er godt å kunne gi dem fri hvis de får en mulighet til å bli med på en tur.

Det skjønner jeg godt. Og så vidt jeg kan se eksisterer denne muligheten fortsatt.

Men jeg er fremdeles uenig i tanken om at det omtrent er en menneskerett å reise til syden. Jeg kjenner svært mange familier som ikke reiser på ferier ut av landet, uten at det betyr at de er fattige.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 18:56   #64
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange familier har kanskje store deler av familiemedlemmene bosatt i andre land. Det vi ser i vårt distrikt er at disse reiser i skoleferien +/- 3-4 uker i forbindelse med sommerferien, slik at de kan tilbringe 3 måneder hos familien som bor langt unna. Dette er gjerne familier med annen etisk bakgrunn og deres eneste mulighet til å treffe familien iløpet av året. Denne muligheten vil jo også nå falle bort.

Gammel 19-06-13, 19:03   #65
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mange familier har kanskje store deler av familiemedlemmene bosatt i andre land. Det vi ser i vårt distrikt er at disse reiser i skoleferien +/- 3-4 uker i forbindelse med sommerferien, slik at de kan tilbringe 3 måneder hos familien som bor langt unna. Dette er gjerne familier med annen etisk bakgrunn og deres eneste mulighet til å treffe familien iløpet av året. Denne muligheten vil jo også nå falle bort.

Men hvorfor må de ha 3 mnd? Forklar meg det? 2 mnd er jo også en hel del tid?

Gammel 19-06-13, 19:05   #66
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hvorfor må de ha 3 mnd? Forklar meg det? 2 mnd er jo også en hel del tid?

Jeg har ingen krystallklar forklaring, men i mange tilfeller er det lang reisevei.

Gammel 19-06-13, 19:09   #67
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg har ingen krystallklar forklaring, men i mange tilfeller er det lang reisevei.

Til fots? *sorry*

Jeg har problemer med å forstå prioritereingen her egentlig. Hadde det vært slik at det var snakk om 3-4 uker som måtte skje i skoleåret og at det var eneste mulighet hadde det vært en ting, men når det gjelder skoleferien + de 3-4 ukene er det uforståelig.

Gammel 19-06-13, 19:39   #68
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo begrenset hvor langt man kan reise, jorda er ikke mer enn så stor, liksom. Nå går det jo også direktefly til mange av disse hjemlandene, så jeg klarer virkelig ikke å se a man må være borte i tre mndr hvis man skal til Pakistan, Kurdistan, Somalia eller Chile for den del.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 23:43   #69
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

jeg syns signalene man sender elevene om at det er greit å skulke bare grunnen er god nok (billig ferie man ikke hadde fått ellers) er problematiske når det gjelder så mange.

Men lærer de ikke reelt sett at hvis det er åpning for det og man søker og får godkjent, så kan man dra på ferie. På samme måter som i de fleste yrker. Lærer man å skulke? Jeg ser det er dratt fram hyppig, men er det det de gjør? Følger de fleste ikke bare regelverket pr. i dag?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 23:48   #70
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Kan bidra med at min andreklassing har brukt 1,5 time av totalt 3 skoletimer i dag på å se animasjonsfilmen Rio!

Ikke på engelsk for å få inn noe faglig, ei heller kan jeg se at det er noe læring i denne filmen (som hun for øvrig har sett før når hun gikk på SFO også). Altså ikke mye faglig utbytte i dag, for før filmen hadde de ryddet hylla og gangen (og tatt med hjem regntøyet de sannsynligvis kan komme til å trenge i morgen eller fredag).

Gammel 20-06-13, 00:14   #71
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Kan bidra med at min andreklassing har brukt 1,5 time av totalt 3 skoletimer i dag på å se animasjonsfilmen Rio!

Ikke på engelsk for å få inn noe faglig, ei heller kan jeg se at det er noe læring i denne filmen (som hun for øvrig har sett før når hun gikk på SFO også). Altså ikke mye faglig utbytte i dag, for før filmen hadde de ryddet hylla og gangen (og tatt med hjem regntøyet de sannsynligvis kan komme til å trenge i morgen eller fredag).

Gjør det egentlig noe at de ser en film nå?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 00:22   #72
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Gjør det egentlig noe at de ser en film nå?

Nei barna synes jo det er strålende. Men spørsmålet var vel:

Opprinnelig lagt inn av Dronningen

Men hva skjer på skolene f.eks. denne siste uka hos dere? Noe faglig viktig?

Og mitt svar til det var altså at det ikke hadde skjedd noe faglig viktig i dag. Ei heller de siste dagene forrige uke for den del, men de har fått mye utetid da, noe det har vært dårlig med ellers i år, så det er jo positivt.

Gammel 20-06-13, 08:57   #73
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mine auge er det sjølvsagt at skulane har elt ansvar for å følgje opp med læringstrykk saman med innstrammingar av reglar. Er synest det er viktig at det opplevest meininsfullt å vere på skulen veka før og etter ferien. Eg høyrde om ein skule som nå hadde omdisponert timar, slik at VG2-elevar begynte å jobbe med særemnet i norsk, etter eksamen. Dei hadde mange timar til å forme og få godkjend prosjekt, slik at dei kan bruke første veke i VG3 tilsvarande effektiv, stille seg i bibliotekkø i løpet av sommaren og vere klar. Det bør jo vere mogleg å starte på prosjektarbeid for lågare trinn og, på same måte, slik at ein føregrip oppstarten av store arbeid til neste skuleår.

Skulane må følgje opp denne innstramminga, med å fylle dagane med innhold.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 09:22   #74
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men lærer de ikke reelt sett at hvis det er åpning for det og man søker og får godkjent, så kan man dra på ferie. På samme måter som i de fleste yrker. Lærer man å skulke? Jeg ser det er dratt fram hyppig, men er det det de gjør? Følger de fleste ikke bare regelverket pr. i dag?

Nei, skulke var kanskje feil ord. Forskjell på skoleelev og andre yrker er jo at skolen har faste ferietider (som forsåvidt også gjelder ganske mange yrker) og jeg syns det gir feil signal om man år etter år bruker skoletiden på ferie, spesielt når det er såpass mange feriedager i skolen - over dobbelt så mange som for vanlige arbeidstakere. I en jobb så får det jo konsekvenser (mindre lønn) om man tar ut masse ferie utenom de lovfestede ukene. Jeg syns ikke det kan sammenlignes med arbeidslivet i det hele tatt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 09:24   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser fortsatt ikke at det er et problem å gjøre noen hyggelige ting på skolen de siste dagene før ferien trukket opp mot strengere regler for skolefri. Den typen argumentasjon blir for tabloid og useriøs.

Gammel 20-06-13, 09:42   #76
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er et helt reellt problem at foreldre tar ut ungene en uke om gangen for å få billigere ferie også. Når det er skoler i Stavanger og Oslo (som jeg har sett tall fra) der over halvparten av elevmassen har minst en ukes feriefravær i året så er det på tide å gjøre noe. Skoleåret har nok av feriedager og jeg syns signalene man sender elevene om at det er greit å skulke bare grunnen er god nok (billig ferie man ikke hadde fått ellers) er problematiske når det gjelder så mange.

Jeg jobber på en sånn skole og det er et problem med feriefravær gjennom hele året. Et stort problem. Og når det er så vanlig å ta ferie får vi også stadig vekk elever som er hjemme fra skolen fordi de har fått besøk fra utlandet. For det er jo ikke så viktig med skole...

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 09:45   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, skulke var kanskje feil ord. Forskjell på skoleelev og andre yrker er jo at skolen har faste ferietider (som forsåvidt også gjelder ganske mange yrker) og jeg syns det gir feil signal om man år etter år bruker skoletiden på ferie, spesielt når det er såpass mange feriedager i skolen - over dobbelt så mange som for vanlige arbeidstakere. I en jobb så får det jo konsekvenser (mindre lønn) om man tar ut masse ferie utenom de lovfestede ukene. Jeg syns ikke det kan sammenlignes med arbeidslivet i det hele tatt.

Enig. I arbeidslivet har man i tillegg oftest mulighet til å søke velferdspermisjon dersom det er spesielle sosiale eller andre behov, og det synes jeg det er helt greit om man gjør i skolen også. Bryllup, begravelser og ekstrabehov på grunn av familie i land langt vekk er greit, og sikkert også en sjelden mulighet for feriereise, som Katta var inne på, men ikke bare det at man ønsker mulighet for en kulere ferie enn man ellers ville hatt råd til.

Gammel 20-06-13, 09:46   #78
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss skjer det forresten mye læring disse dagene selv om det også er mye kos. I går var et av mine trinn på stranda for å lete etter fossiler (noe de har hatt om i naturfag). Da de kom over en åskant og så ut over Oslofjorden fikk læreren kommentarer som: "Er det havet?", "Så stort!" osv. Mange av våre elever har faktisk ikke sett hav tidligere.

Eller elevene på 8. trinn som var på opptur og som aldri tidligere hadde stått på en av høydene rundt Oslo og sett utover. En stor opplevelse. Men også mye kos.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 09:46   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg jobber på en sånn skole og det er et problem med feriefravær gjennom hele året. Et stort problem. Og når det er så vanlig å ta ferie får vi også stadig vekk elever som er hjemme fra skolen fordi de har fått besøk fra utlandet. For det er jo ikke så viktig med skole...

Jeg tror dette lett blir holdningen, ja. For elevene altså, når de stadig opplever at det er greit å ta fri fra skolen og når det stadig mangler elever i klasserommet fordi de har fri.

Gammel 20-06-13, 09:46   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Skulane må følgje opp denne innstramminga, med å fylle dagane med innhold.

Dette argumentet skjønner jeg ikke. Fordi foreldre har misbrukt en ordning så må skolen skjerpe seg?

Hva som oppfattes som relevant på skolen har jeg etterhvert skjønt at oppfattes veldig forskjellig fra forelder til forelder. Noen ser ikke vitsen med noe annet enn realfag, noen syns de for guds skyld ikke må kose seg med en urelevant film i ny og ne, og noen ser ikke poenget med å være med på opprydding.

Disse siste to ukene på skolen til min sønn er det sikkert mange som ikke syns har vært særlig relevante. Jeg er uenig. Jeg syns leirskole i skogen er viktig for bybarn som knapt setter sine føtter utenfor Ring 2 er viktig. Noen foreldre er uenig og holdt ungene hjemme. Jeg syns småskolecup i fotball er greit nok, selv om sønnen min ikke syns fotball er toppers i verden. Jeg syns tegnekonkurranser om Verdens Beste Pappa er fint å kunne være med på. Jeg syns nærmiljøuke med gammeldagsskole er både relevant for at ungene skal lære historien sin å kjenne, og for å innse at det er hverdagen til barn i andre land, i nåtid. Andre ser sikkert ikke poenget med det. Forberedelser i fellesskap til å synge og danse for foreldrene på skoleavslutningen. Få lov til å velge seg en film, totalt urelevant ift. annen undervisning, rett og slett fordi det er hyggelig. Jeg ser mye læring i disse tingene, og syns absolutt ikke en skole med full undervisning til siste dag er Målet.

Om skolen ikke greier å oppnå læringsmålene sine, så er problemet noe helt annet enn anderledes undervisning de siste to ukene før sommerferien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.