|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Gulost eller hvitost? | |||
| Jeg sier gulost |
|
81 | 40,91% |
| Jeg sier hvitost |
|
100 | 50,51% |
| Jeg spiser stort sett Norvegia |
|
92 | 46,46% |
| Jeg spiser stort sett Synnøve Gulost |
|
29 | 14,65% |
| Jeg spiser andre gule/hvite oster |
|
51 | 25,76% |
| Jeg spiser ikke gule/hvite oster |
|
2 | 1,01% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Vi kjøper osten vår i Sverige i sånne kjempestykker. Så vi kaller det gulost, men jeg husker ikke hvilket merke vi kjøper (og det varierer sikkert fra gang til gang).
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Jeg spiser gulost, og varierer mye. Det går en del i Jarlsberg, ridderost, nøkkelost, edamer, gräddost og port salut. Synnøve gulost liker jeg ikke. Den har en merkelig ettersmak. |
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Jeg sier hvitost - og svarte jeg spiste norvegia, men det er baaare tull! - Her i huset er det Jarlsberg som teller. Ellers er jeg glad i ost med smak. "fisost" (Port Salut) er kjempegodt, men lukta er litt slitsom...
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Jeg spiser hvitost og brunost. Rhett spiser gulost og geitost. Merkelige greier.
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Sier gulost og spiser helst Norwegia. Av og til Jarlsberg. Synes Synnøve sin er så myk å skjære skiver av..
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Jeg kan ikke for alt i verden huske om jeg sier gulost eller hvitost
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Jeg sier hvitost, og foretrekker Norvegia, men Jarlsberg er også ok.
|
|
|
#9 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Her i huset kaller vi det for Kaas og vi foretrekker Noord-Hollands Belegen
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Hvitost og Jarlsberg.
|
|
|
#11 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?"Kvitost" og det er Norvegia.
|
|
|
#15 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Norvegia kvidost.
|
|
|
|
#16 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Vi har ett enormt forbruk av ost her i huset, så vi prøvde å gjøre det litt rimligere, og synes First Price osten er minst like god som Norvegia sin
|
|
|
|
#17 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Gulost eller hvitost, og hvilken foretrekker du?Osten er gul, så det er det jeg sier. Kjøper synnøve sin, prøver alltid å kjøpe synnøve der produktene er like gode som Tine sine. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
*elsker ENGA*
|
Samme her. Kjøper bare Q-produkter, de har alternativer til Tine sine... Også prøver jeg å finne andre oster ol...
|
|
|
|
#20 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Nåja, det skal vel prøvast i retten den saka den, så den er nok ikkje avgjort endå. Og eg foretrekker at bøndene får pengane mine når eg handlar meieriprodukt, enn at rike aksjeeigarar får dei. Men det er då fint at vi har ulike sortar å velje i! |
|
|
|
![]() |
|
|