|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweet
Men hvorfor må du forsvare det? Det er det jeg syns er så snodig, hvorfor må man forsvare et parti man ikke liker? Jeg har aldri forsvart SP selv om jeg er for en sosialistisk regjering.
![]() |
#62 |
Glamorøs
|
Det har du rett i. Men selv ikke en republikansk regjering hadde dratt en Morna, Jens. Teaparty hadde muligens gjort det, men så er de også hakke gale.
![]() |
#63 |
Audacious
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg synes det er hysterisk morsomt at Erna offentlig omtaler Heikki som en "liten friskus" i samme åndedrag som hun preker om hvordan man kan og ikke kan omtale politiske meningsmotstandere!
![]() |
#64 |
villende
|
Det tror jeg du har helt rett i, him. Og det er nok en del av de som stemmer FrP som nettopp mener dette er idealet. Noe jeg altså ikke gjør. Jeg tror det amerikanske systemet er alt for lite ivaretakende av de svakeste gruppene i samfunnet. Det interessante er jo at en del av de som stemmer FrP ikke skjønner at det er helt i strid med deres egne interesser. Men det vil de jo kanskje oppdage. Og slutte å stemme FrP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Borte
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg er sosialist så for meg føles det mer som at fanden er på veggen allerede og at å vente og se er noe jeg er tvunget til og ikke noe jeg akkurat kan velge.
![]() |
#67 |
Glamorøs
|
Tja, hvis man skal se på mine amerikanske republikanske venner skal du ikke ta det for gitt. De syns det høres helt fantastisk ut med ett års barselperm, perm for pappa, gratis sykehus og what not. men blir frådende av raseri når man snakker om Obamacare eller sosialstønad til narkomane.
![]() |
#68 |
Borte
|
Det er det som er så rart. At å påpeke at Frp er et høyrepopulistisk, innvandringsfiendtlig parti oppfattes som lynsjing.
![]() |
#69 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg skjønner fortsatt ikke denne debatten jeg. Hvordan kan man mene at FrP ikke er et Høyrepopulistisk parti. Jeg får litt Mor Nille er en sten-følelse av dette. Det har ingenting med fanden på veggen å gjøre i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Fola Blakken
|
Dette har jeg også tenkt mange ganger. SV har snakket om gi og ta, og forsøkt å få frem at de tross alt har fått gjennomslag for en del ting. Frp kommer til å måtte svelge kameler, og de kommer til å møte harme fra mange velgere og ulike fraksjoner av partiet, akkurat som Sp og SV, men jeg tror at de kommer til å takle det annerledes enn det småpartiene i denne regjeringen har gjort. Det kommer til å være noen andres feil, og alle er slemme med Frp.
![]() |
![]() |
#71 |
Glamorøs
|
Mener du det er lynsjestemning i denne tråden eller i debatten rundt Frp generelt?
![]() |
#72 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg synes det er litt skremmende at Erna Solberg (angivelig) ikke vet forskjellen på høyrepopulistisk og høyreekstrem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
villende
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetHvis dere leser det første innlegget mitt i denne tråden, så mener jeg det er en tone i sosiale medier (og innimellom her inne også) som tenderer til "lysjestemning" og svartmaling av fremtiden. Noe man tror kommer til å skje, ikke noe man vet kommer til å skje |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetNå har KrF-veteranane gått ut og advart Hareide mot FrP-samarbeid. http://www.vl.no/samfunn/topplag-adv...reide-mot-frp/ Så nå er det i det minste nokon som seier det høgt. Eg skjønner ikkje at sentrum trur at deira interesser og politikk skal bli ivaretatt av FrP/Høyre.
![]() |
![]() |
#75 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg. Merkelappen er brukt av forskere, bør de også be om unnskyldning? Dette blir for dumt!
![]() |
#76 |
can-jur
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetKanskje de ikke blir enige?
![]() |
![]() |
#77 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetNå må Jonas Gahr Støre og be om unnskyldning. http://www.dagsavisen.no/samfunn/frp...listisk-parti/
![]() |
![]() |
#78 |
Shake it out!
|
Godt sagt. Jeg er veldig enig. Jeg ble en gang her inne rødprikket fordi jeg sa at FrP og Sv (i ettertid kan Rødt føyes på) er like ille i hver sin retning. Jeg hadde en småamper diskusjon om det senest i går i RL. FrP svartmaler og generaliserer innvandring, mens den røde siden er så opptatt av å ta avstand fra FrP at de blir helt handlingslammet mht å gruppe fatt i de problemene som faktisk er med innvandring og manglende integrering. Det må være lov til å gripe fatt i ukultur uten å bli kalt rasist! Rasisme er om man mener at folk er født late, kriminelle osv. Ikke om man sier at det blant enkelte grupper finnes en utbredt ukultur som ikke er ønskelig. Når 100 somaliske kvinner er under etterforskning for å ha fått barn med eksmann sin (samtidig som de hever stønad som alenemor) så er det faktiske og man må gripe fatt i. Ikke ved å hyle "kast alle somaliere ut av landet", eller ved å si at det er rasistisk å påstå at det er et samfunnsproblem at veldig mange somaliere går på trygd og ikke er i jobb.
![]() |
#79 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Her kjenner jeg bare at jeg tror det motsatte. Jeg tror ikke det blir mer fokus på miljø. Til det står Frp og Høyre for sterkt. En av Frps kjernesaker er jo bedre kår for bilisten blant annet |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Heikki Holmås sin tweetTomgangskjøring i kø er virkelig ikke særlig miljøvennlig. Bedre kår for bilister, as on mindre køer trenger ikke å bety dårligere miljøpolitikk.
![]() |
|
|