Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Heikki Holmås sin tweet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-13, 10:48   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Heikki Holmås sin tweet

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Damn, det føles surrealistisk å forsvare et parti som jeg overhodet ikke identifiserer meg med, men here it goes:

Jeg tror ikke det er mulig å opprettholde det velferdssamfunnet mange av FrPs velgere nyter godt av hvis deres partiprogram realiseres. Men det vil igjen føre til velgerflukt, altså SV-effekten. Det vi vil kunne se de neste årene er konsekvensene av at et parti må ta skrittet fra den populismen de har kunnet bedrive i oposisjon, til å måtte vise ansvar som regjeringsparti.

Men hvorfor må du forsvare det? Det er det jeg syns er så snodig, hvorfor må man forsvare et parti man ikke liker? Jeg har aldri forsvart SP selv om jeg er for en sosialistisk regjering.

Og jeg tror dessverre ikke det vil føre til velgerflukt slik det har gjort med SV: Grunnen til det er at de to partienes retorikk er forskjellig. Frp har en sytekultur hvor de legger skylde på alle andre. De kommer selvsagt ikke til å slutte med det i regjering. Så hver gang de ikke får gjennom noe er det de andres feil. Og velgerne kommer til se det, og støtte Siv som arbeider så hardt. Frp er deres sutrestemme, og de kommer ikke til å slutte å ønske å sutre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 10:50   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man skal si det veldig populistisk vil jeg si at FrP er Amerikansk: Hver mann, sin rett, sin hagle, sin jord, sin helseforsikring etc[/size][/font]

Det har du rett i. Men selv ikke en republikansk regjering hadde dratt en Morna, Jens. Teaparty hadde muligens gjort det, men så er de også hakke gale.

Gammel 13-09-13, 10:50   #63
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er hysterisk morsomt at Erna offentlig omtaler Heikki som en "liten friskus" i samme åndedrag som hun preker om hvordan man kan og ikke kan omtale politiske meningsmotstandere!

Gammel 13-09-13, 10:52   #64
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man skal si det veldig populistisk vil jeg si at FrP er Amerikansk: Hver mann, sin rett, sin hagle, sin jord, sin helseforsikring etc

Det tror jeg du har helt rett i, him. Og det er nok en del av de som stemmer FrP som nettopp mener dette er idealet. Noe jeg altså ikke gjør. Jeg tror det amerikanske systemet er alt for lite ivaretakende av de svakeste gruppene i samfunnet. Det interessante er jo at en del av de som stemmer FrP ikke skjønner at det er helt i strid med deres egne interesser. Men det vil de jo kanskje oppdage. Og slutte å stemme FrP.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 10:53   #65
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sosialist så for meg føles det mer som at fanden er på veggen allerede og at å vente og se er noe jeg er tvunget til og ikke noe jeg akkurat kan velge.

Jeg tror velferdsstaten ville overlevd lenge ennå uten å lempe på bestemmelsene i arbeidslivet, arbeidernes rettigheter, sykelønnsordningen osv. Jeg tror at vi har ekstremt mye å gå på i forhold til fordeling og at det overordnede målet bør være å få bukt med et forbruk ute av kontroll fremfor å sørge for at vi skal kunne kjøpe like mye i årene fremover. Jeg er også ganske overbevist om at mye av verdiskapingen den borgerlige regjeringen eventuelt vil stå for kommer til å lage nye arbeidsplasser som ikke fysisk er i Norge, men som er i utlandet. Det betyr økt inntjening for bedriftene, men null arbeid til nordmenn og lite innvirkning på Norges innovative arbeidsmarked. Oljen er svaret på norsk økonomi i uoverskuelig fremtid.

Jeg tror også at de kuttene som kommer i diverse velferdsordninger er noe jeg og de aller fleste av oss lever veldig godt med, men at de som allerede ligger nede blir ytterligere trykket ned i gjørma. Klasseskillene kommer til å mer tydelige.

Og til slutt tror jeg at Frps regjeringssmell blir langt mindre enn SV sin all den tid de er eksperter på å få alt til å være alle andres skyld og å peke ut syndebukker. Alt gjort på en så sleip måte at det appelerer sterkt til gruppen av kjernevelgere.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 10:54   #66
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg liker ikke lynsjing eller lysjestemning. Jeg liker opplyste diskusjoner hvor fanden ikke er invitert til å delta, på veggen eller i resten av rommet.

Gammel 13-09-13, 10:56   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det interessante er jo at en del av de som stemmer FrP ikke skjønner at det er helt i strid med deres egne interesser. Men det vil de jo kanskje oppdage. Og slutte å stemme FrP.

Tja, hvis man skal se på mine amerikanske republikanske venner skal du ikke ta det for gitt. De syns det høres helt fantastisk ut med ett års barselperm, perm for pappa, gratis sykehus og what not. men blir frådende av raseri når man snakker om Obamacare eller sosialstønad til narkomane.

Gammel 13-09-13, 10:58   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg liker ikke lynsjing eller lysjestemning. Jeg liker opplyste diskusjoner hvor fanden ikke er invitert til å delta, på veggen eller i resten av rommet.

Det er det som er så rart. At å påpeke at Frp er et høyrepopulistisk, innvandringsfiendtlig parti oppfattes som lynsjing.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 10:59   #69
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner fortsatt ikke denne debatten jeg. Hvordan kan man mene at FrP ikke er et Høyrepopulistisk parti. Jeg får litt Mor Nille er en sten-følelse av dette. Det har ingenting med fanden på veggen å gjøre i mine øyne.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 10:59   #70
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og jeg tror dessverre ikke det vil føre til velgerflukt slik det har gjort med SV: Grunnen til det er at de to partienes retorikk er forskjellig. Frp har en sytekultur hvor de legger skylde på alle andre. De kommer selvsagt ikke til å slutte med det i regjering. Så hver gang de ikke får gjennom noe er det de andres feil. Og velgerne kommer til se det, og støtte Siv som arbeider så hardt. Frp er deres sutrestemme, og de kommer ikke til å slutte å ønske å sutre.

Dette har jeg også tenkt mange ganger. SV har snakket om gi og ta, og forsøkt å få frem at de tross alt har fått gjennomslag for en del ting. Frp kommer til å måtte svelge kameler, og de kommer til å møte harme fra mange velgere og ulike fraksjoner av partiet, akkurat som Sp og SV, men jeg tror at de kommer til å takle det annerledes enn det småpartiene i denne regjeringen har gjort. Det kommer til å være noen andres feil, og alle er slemme med Frp.

Gammel 13-09-13, 11:05   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Mener du det er lynsjestemning i denne tråden eller i debatten rundt Frp generelt?

For jeg mener det kan likne svært på hersketeknikk å påstå slike ting bare noen får motbør.

Gammel 13-09-13, 11:06   #72
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er litt skremmende at Erna Solberg (angivelig) ikke vet forskjellen på høyrepopulistisk og høyreekstrem.

Men hun ble vel rådet til å gå ut i media og si at Holmås må be om unnskylding. Hadde hun vært enig kunne det jo ha ødelagt for de nye regjeringen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 11:13   #73
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Hvis dere leser det første innlegget mitt i denne tråden, så mener jeg det er en tone i sosiale medier (og innimellom her inne også) som tenderer til "lysjestemning" og svartmaling av fremtiden. Noe man tror kommer til å skje, ikke noe man vet kommer til å skje

Hvordan FrP og FrPs velgere kommer til å takle eventuell regjeringsmakt og den ansvarlighet det innebærer vil tiden vise. Det er jo ingen tvil om at media kommer til å følge dem med argusøyne. Og har man fulgt det politiske spillet på innsiden en del år, så vet man at det ikke bare er å skylde på regjeringspartnere hvis man ikke får det som man vil - det krever evne til samlet front og samarbeid. Og det er nok det Ap regner med FrP ikke vil klare. Om de klarer det, ja det kan bare tiden vise. Går de ut av regjering på grunn av en sak som synliggjør hvor langt fra hverandre de står ideologisk sett vil det også kunne føre til at de mer rasjonelle FrP-velgerne forlater skuta.

Gammel 13-09-13, 11:24   #74
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har KrF-veteranane gått ut og advart Hareide mot FrP-samarbeid. http://www.vl.no/samfunn/topplag-adv...reide-mot-frp/ Så nå er det i det minste nokon som seier det høgt. Eg skjønner ikkje at sentrum trur at deira interesser og politikk skal bli ivaretatt av FrP/Høyre.

Gaia, eg skjønner ikkje heilt argumentasjonen din. Er det å seie høyrepopulistisk å male fanden på veggen?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 11:26   #75
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg skjønner fortsatt ikke denne debatten jeg. Hvordan kan man mene at FrP ikke er et Høyrepopulistisk parti. Jeg får litt Mor Nille er en sten-følelse av dette. Det har ingenting med fanden på veggen å gjøre i mine øyne.

Enig med deg. Merkelappen er brukt av forskere, bør de også be om unnskyldning? Dette blir for dumt!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 11:32   #76
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje de ikke blir enige?
Kanskje vi får fire år uten regjering

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 11:47   #77
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må Jonas Gahr Støre og be om unnskyldning. http://www.dagsavisen.no/samfunn/frp...listisk-parti/

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 11:51   #78
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, jo, det er i aller høyeste grad ambassadenes jobb å sikre at det inntrykket man har av Norge, herunder Norges politiske partier faktisk stemmer med virkeligheten (og et part som tross alt har fått over 16 % av stemmene, om man liker det eller ikke).

Jeg skjønner godt at FrPs partiaparat har behov for å ta avstand fra ABB. Og selv om de er høyrepopulistiske, så er de ikke høyreekstremistiske. Og selv om det nok er en del av de som stemmer FrP som har et fremmedsyn og et fremmedhat som ikke er helt stuerent hos en god andel av resten av befolkningen (meg inkludert), så er de også et parti som har vel så mange likhetstrekk med Republikanerne i USA.

Jeg stemte ikke FrP, jeg kommer aldri til å stemme FrP. Men jeg kommer heller aldri til å stemme Rødt, KrF, Sp eller SV, for den saks skyld. Til det har jeg ikke spesielt sansen for partier som fronter veldig ekstreme og enkle løsninger i den ene eller den andre retningen. Men jeg tenker at man nå må puste med magen og heller se hva som skjer før man maler fanden på veggen. Noe jeg opplever skjer i alt for stor grad på sosiale medier i disse dager.

Godt sagt. Jeg er veldig enig. Jeg ble en gang her inne rødprikket fordi jeg sa at FrP og Sv (i ettertid kan Rødt føyes på) er like ille i hver sin retning. Jeg hadde en småamper diskusjon om det senest i går i RL. FrP svartmaler og generaliserer innvandring, mens den røde siden er så opptatt av å ta avstand fra FrP at de blir helt handlingslammet mht å gruppe fatt i de problemene som faktisk er med innvandring og manglende integrering. Det være lov til å gripe fatt i ukultur uten å bli kalt rasist! Rasisme er om man mener at folk er født late, kriminelle osv. Ikke om man sier at det blant enkelte grupper finnes en utbredt ukultur som ikke er ønskelig. Når 100 somaliske kvinner er under etterforskning for å ha fått barn med eksmann sin (samtidig som de hever stønad som alenemor) så er det faktiske og man må gripe fatt i. Ikke ved å hyle "kast alle somaliere ut av landet", eller ved å si at det er rasistisk å påstå at det er et samfunnsproblem at veldig mange somaliere går på trygd og ikke er i jobb.

Jeg ønsker meg en innvandringspolitikk hvor man ansvarliggjør asylsøkere og får dem ut av mottak og inn i samfunnsnyttige jobber vesentlig raskere enn i dag. Å ha folk på mottak i bortimot et tiår er uholdbart! Og nordmenn månedlige å hyle om integrering samtidig som de ikke snakker til eller med, og i alle fall ikke ansetter en utlending. Vi kan ikke ta i mot flere en vi klarer å sysselsette. Det er mulig det er sosial dumping å la asylsøkere arbeide for trygd, men jeg tror pigede det kan være verd det mht integrering, norskopplæring og selvfølelse likevel. Still krav til de som kommer til Norge! Og still krav til Norge og måten vi tar i mot folk på.

Forøvrig er jeg dypt uenig med FrP og lukkede mottak. Jeg vil ha folk UT av mottakene jeg. Og jeg er for innvandring. Så sant vi klarer å ta vare på de som kommer.

Gammel 13-09-13, 12:08   #79
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi trenger mer fokus på miljø - det har vi ikke hatt i de siste åtte årene, med en flertallsregjering som har forhandlet internt fra sak til sak, hvor det i tilstrekkelig grad ikke har vært synliggjort i mediene hvilke kompromisser som er inngått og hvorfor.

Vi trenger en dreining fra den oljedopede økonomien vi lever i nå.

Og vi trenger et helt annet fokus på høyere utdanning og forskning enn det har vært de siste åtte årene.

Og ikke minst trenger vi kanskje en regjering som tør å ta beslutninger som gjør litt vondt med en gang, men vil gavne hele befolkningen på sikt. Hvor både arbeidsgiver og arbeidstakersiden blir hørt.

Jeg skjønner at mange lurer på hvorfor i alle dager man skal bytte regjering når man har det så godt. Men faktum er at det som skjer i Europa allerede påvirker oss, og det vil fortsette å gjøre det. Og vi kan velge å stikke fingrene i ørene og satse på at det går bra, eller så kan vi brette opp ermene og ta i et tak nå, sånn at vi slipper unna de verste krisene.

Her kjenner jeg bare at jeg tror det motsatte. Jeg tror ikke det blir mer fokus på miljø. Til det står Frp og Høyre for sterkt. En av Frps kjernesaker er jo bedre kår for bilisten blant annet

Jeg tror også at de kommer til å gjøre en del grep kjapt uten å tenke langsiktig fordi de skal vise endring for endringenes del. Jeg tror dessuten at forholdene mellom arbeidsgivere, arbeidstakere og staten i Norge er et av våre sterkeste kort når det kommer utjevning og bremse utviklingen mot økte forskjeller. Endringer i arbeidsmiljøloven og sykepengerettigheter tror jeg bare vil ramme de som har minst fra før.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 12:13   #80
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomgangskjøring i kø er virkelig ikke særlig miljøvennlig. Bedre kår for bilister, as on mindre køer trenger ikke å bety dårligere miljøpolitikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.