Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vet folk ikke henger på FP når ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 12:06   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vet folk ikke henger på FP når ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

500 meter i 30-sone var fra tidligere tråder. :Presiserer:

Har ikke lest hele tråden :ynsjyll::, men har du tatt Trygg trafikk sin bilbeltetest, den i 10 km/t? Tror mange hadde fått seg en overraskelse over energien, gitt. Jeg er helt med på at hysteriske skingremeldinger a la "er du gal, mann????" hvis barnet ikke er optimalt sikret er en uting, men sånne meldinger med store bokstaver og masse utropstegn er vel en uting uansett sak og budskap?

Gammel 09-10-13, 13:58   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og kanskje en ørliten overdrivelse også. :innrømmer:

Gammel 09-10-13, 13:58   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kjøre uten bilbelte (og 4 i baksetet?) er selvsagt helt utenkelig. Mine får ikke sitte foran heller. :kjipemamma:

Det vil si, nå er Sneipen over 135, så nå har han fått gjøre det i lavhastighetsveier på pute.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Ah. Gøyal tråd ble til tråd om bilsikring på årntli! ¨

Da vet du at i alle fall er på FP!

Jeg er med på å ødelegge den helt selv. Og jeg burde visst at det kom til å skje. Vi er tross alt på FP.

Gammel 09-10-13, 14:01   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, også er jeg redd for at når diskusjonen blir så binær og JEG VILLE ALDRI og DET ER EN SKANDALE, så går man glipp av de viktigste kampene.

Jeg beskylder ingen for det nå, altså, men jeg synes det har skjedd her inne. Det blir et ekkokammer her også. Og det er viktig å huske på når man kommer ut i den virkelige verden og møter både folk som dropper puten på 8-åringen og de som snur 1-åringen.

- No. 4 -
Gammel 09-10-13, 14:03   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo tross alt en "det er en skandale"-tråd.

Gammel 09-10-13, 14:14   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:sporer på:

...man får kommentarer på ord og uttrykk som man har plukket opp her inne. Fullstendig ukjent stammespråk, kaller broren min det.

...man får spørsmål om man vil sitte på hjem med barna i en bil som bare har plass til to og får som svar, når man bemerker det, at man kan jo bare ha ettåringen på fanget. Det er tross alt bare to kilometer i 60-sone.

...man får huden full av kjeft av foreldrene når man forteller en niåring at hun ikke får sitte i midten i en syvseter, men må sitte bak, fordi topunktsele ikke er spesielt trygt i en kollisjon. For man skal jo ikke skremme barna fra praktiske transportløsninger.

...de ikke skjønner hvorfor barnet ikke kan få velge selv hvem det vil invitere i bursdag. Det er jo alltid noen andre som inviterer alle, og barnet leker jo tross alt ikke med x og y, og da er det ikke nødvendig å invitere dem.

...de er uføre og stemmer FrP.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 14:40   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

...de er uføre og stemmer FrP.

Jeg vil presisere at det går an å være ufør uten å stemme Frp. :blir skremt bare av tanken:

Gammel 09-10-13, 14:50   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg vil presisere at det går an å være ufør uten å stemme Frp. :blir skremt bare av tanken:

Jada, det er jeg klar over. Poenget var at er du ufør og stemmer FrP, så henger du neppe her inne.

Gammel 09-10-13, 14:51   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jada, det er jeg klar over. Poenget var at er du ufør og stemmer FrP, så henger du neppe her inne.

Bare hvis du er masochist.

- No. 4 -
Gammel 09-10-13, 16:46   #11
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:sporer på:

...man får kommentarer på ord og uttrykk som man har plukket opp her inne. Fullstendig ukjent stammespråk, kaller broren min det.

.

Nå kommer jeg ikke på noen ord eller uttrykk jeg har fått herfra, men det er sikkerten hel haug. Har du noen eksempler? :nysgjerrig:

Gammel 09-10-13, 18:12   #12
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Nå kommer jeg ikke på noen ord eller uttrykk jeg har fått herfra, men det er sikkerten hel haug. Har du noen eksempler? :nysgjerrig:

De jeg kommer på i farta, er pøntehubro og kjøttbleie

Gammel 09-10-13, 21:46   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

De jeg kommer på i farta, er pøntehubro og kjøttbleie

... og hva _har_ du.

Gammel 09-10-13, 22:52   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

... og hva _har_ du.

Dette uttrykket er altså så veldig oppbrukt her inne nå. Nesten like oppbrukt som 'virkelig'.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 23:03   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Han reagerte blant annet på at jeg en periode krydret facebookinnleggene mine med :insert-smileyen-jeg-ønsket-meg:.

Datapunkt er også et begrep jeg har plukket opp her inne. Og det å avslutte en setning med Virkelig. Dessuten har jeg lært meg å "snille" i virkeligheten. Da smiler jeg og sier mhm på en måte som barn og mann vet at betyr "nå syns jeg du er ganske teit".

Gammel 10-10-13, 00:55   #16
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han reagerte blant annet på at jeg en periode krydret facebookinnleggene mine med :insert-smileyen-jeg-ønsket-meg:.

Datapunkt er også et begrep jeg har plukket opp her inne. Og det å avslutte en setning med Virkelig. Dessuten har jeg lært meg å "snille" i virkeligheten. Da smiler jeg og sier mhm på en måte som barn og mann vet at betyr "nå syns jeg du er ganske teit".

Åh, snilling trur eg at eg må legge meg til. Det høyres veldig virkningsfullt ut! :stjeler:

Gammel 10-10-13, 09:33   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Åh, snilling trur eg at eg må legge meg til. Det høyres veldig virkningsfullt ut! :stjeler:

Det funker som snus.

Gammel 09-10-13, 14:30   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Fra tryggtrafikk.no:

Sitat:

Dette sier loven:

Sitat:

• Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt.
  • Barn mellom 135 og 150 cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr dersom slikt utstyr er tilgjengelig i bilen. Reglene gjelder for barn under 36 kilo, etter dette skal både barn og voksne sikres med bilbeltet.
  • Barn skal ikke transporteres i bakovervendt barnestol i forsete der det er kollisjonspute. Unntaket er hvis kollisjonsputen er deaktivert manuelt eller automatisk.
  • Ved bruk av bilbarnestol er det påbudt å ha den bakovervendt til barnet blir 9 kg.
  • I bil der det ikke er bilbelter (veteranbiler) skal barn under tre år ikke transporteres. Barn over tre år skal ikke transporteres i forsete i biler uten bilbelte.

Gammel 09-10-13, 14:36   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Fra tryggtrafikk.no:

[b]

Takk det var det jeg trodde. Begge er ca 140 cm. Så ikke optimalt, men det får være greit nok for den lille biten.

Gammel 09-10-13, 14:53   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... folk ikke har skjønt at Desigual er gøy på håret.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.