|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?
Jeg er ikke alltid helt klar i toppen for tiden, men mener bestemt at jeg med vilje IKKE skrev at dette var en bygdegreie? Jeg bor i en "bygd" selv (i Oslo) - her er jeg omgitt av generasjonsboliger der samme familier har bodd siden 40-tallet, da husene ble bygget. De som ikke har bygget i hagen, da. Vi er skikkelige nykommere, som bare har bodd her i knappe ti år. Og jeg ser den samme "tilfredsheten med tingenes tilstand" her som jeg ser i den bygden der jeg vokste opp. Og vi har to skilte foreldrepar på hele skolen.
|
|
|
#62 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Da sier det at du har flyttet og reist og kommet hjem igjen. Da er du nok smart og opplyst OG økonomisk. A catch.
|
|
|
#63 |
|
maler
|
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Jeg mente virkelig ikke by-land, altså!! Helt enig i at samme fenomen oppstår på mange steder. På Røa og på Radøy, men lite på Grünerløkka, vil jeg tro.
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Joda, der ser ut til at Klikk.no refererer forskningen noenlunde korrekt. Det snedige er at man er mer fornøyd om man deler husarbeidet mer likt, men skilles oftere.
Og angående by/bygd:
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Og så føler jeg for å si at grunnen til at jeg bega meg ut på galeien med å prøve å sette opp "tradisjonelle, fornøyde med tingenes tilstand, blir i ekteskapet" opp mot "moderne, mer kravstore, lettere for å søke ut av ekteskapet", var at jeg følte at det ble hamret på at grunnen til at de med tradisjonell arbeidsfordeling ble i ekteskapet nok var at de, selv om de HELT sikkert var misfornøyde og ulykkelige, ikke KUNNE dra, fordi de ikke hadde råd. Og jeg tror altså at en god del folk ER fornøyde med å ha det sånn, selv om det virker utenkelig for moderne feminister som hater husarbeid.
|
|
|
#67 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men linken om at personer i mindre likestilte forhold trives mindre, men blir i større grad, underbygger da faktisk hypotesen om at en jobb gjør kvinnen i stand til å dra.
|
|
|
#68 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Ja, det er et godt poeng. Jeg klarte ikke å trekke den sammenhengen. :søvndeprivert:
|
|
|
#69 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nemlig, akkurat.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Jeg tolker det på denne måten: Å vaske gulv er nutidens ekvivalent til tidligere tiders "kjøpe en butikk roser hvis har driti på draget". Hvis mannen vasker gulv stadig vekk har han driti på draget stadig vekk. Slikt blir det skilsmisse av. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Det verste er at jeg leste det du mente.
|
|
|
#74 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Vi har blitt som et gigantisk, gammelt ektepar alle sammen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Haha, jeg også.
|
|
|
#76 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#80 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?Jeg tenkte at han sikkert hadde gjort noe skikkelig dumt siden han ville kjøpe en hel butikk med roser.
|
![]() |
|
|