|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfri
Ja men det viser seg å ikke fungere. Da burde man jo sette inn andre tilltak. Jeg elsker at det er veldig røykfritt rundt omkring. Går ann å gå en tur ut uten å måtte både dusje, samt skrubbe alt av klær.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og utenfor inngangen til sykehusene...Da er det gøy å bane seg vei i røyken med et astmabarn som skal på kontroll
![]() |
#63 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er man gammel nok til å røyke, så bør man også være moden nok til å ta hensyn... Altså trekke seg litt tilsides før man tar seg en blås
![]() |
#64 |
frakoblet
|
Ja, for å stille seg rett utenfor inngangen er nemlig mye smartere. Da rammer hun desto flere med osen.
Ikke enig. Dessuten: Alle røykere produserer røyk, både mens de røyker og etterpå. Og er man i nærheten, får man det på seg.
Her må jeg bare himle en hel del. De er voksne til å bestemme selv om de skal plage andre eller ei?
![]() |
#66 |
Absolut ateist
|
Hvor skrev jeg rett utenfor inngangen? Det er nok av område utenfor Tusenfryd til ikke å sjenere andre.
![]() |
#67 |
frakoblet
|
Du skrev det ikke, men for de fleste røykere er "ute" ensbetydende med "rett utenfor inngangen sånn at alle må puste inn driten min. Det er tross alt friluft."
![]() |
#68 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriJeg synes ikke noe om det. Altså det er kjempe bra sånn som de vil ha det i en overgangsperiode, med anviste områder for røykere. Gjerne uten servering og helt avsidesliggende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriJeg er såpass pragmatisk jeg at jeg tror at det blir mindre røyking i køer og slikt dersom det finnes røykesoner.
![]() |
#70 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriPia: de kan fremdeles røyke, men da må de ut porten og litt lenger bort. Det går nok helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriPå sykehuset her i Stavanger, står det svære røykeforbudsskilt ved hovedinngangen. Hvor er det røykerne står og damper? Jo, rett foran inngangen. Der syke folk skal inn og ut. Jeg blir kvalm av slik oppførsel og lurer på om de er normale i hodet sitt?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriJeg opplever at steder med røykesoner, som sykehus og skoler, også har røykerestriksjoner som ikke fungerer. Folk røyker der de vil. Nettopp derav kommer det gamle ordtaket; ingen er mer egoister enn et rusmiddelavhengig menneske.
![]() |
#73 |
Sånn passe sane
|
Ja, det er det. På en av restaurantene er det i hvert fall det, samt at det er en bar der mener jeg. Har vært der i utdrikningslag jeg..
Uffda.., henger på NM jeg.. Men bare i februarklubben da
![]() |
#74 |
frakoblet
|
Du er like kynisk som meg, altså.
![]() |
#76 |
Princess Skids and Scars
|
Åh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
Ja, med de tankene du har om røykere så må du jo være det.
Hør, hør!
Det tror jeg du har rett i. Stikkordet her er avhengig. Det er ikke "bare" å ta seg sammen og slutte. Joda, mange klarer det, men ikke alle. Jeg skal ikke syte og si at det er synd på meg fordi jeg ikke klarer å slutte å røyke allikevel, for jeg er en jævel på å klandre meg selv for dårlig viljestyrke ...
![]() |
#78 |
frakoblet
|
Ja, ikke sant? Med teskje: Jeg er glad jeg ikke er avhengig av et stoff som gjør at jeg mister evnen til å se ting i perspektiv og ta hensyn til andre. Det virker nemlig som enkelte røykere lider av dette. Jeg er glad jeg slipper å gå gjennom en vanskelig slutteprosess.
![]() |
#79 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriJeg synes det er strålende.
![]() |
#80 |
Come what may...
|
![]() Sv: Tusenfryd blir røykfriÅ slutte klarer vel ALLE. Men å ikke begynne igjen etter man har sluttet. Det er det som er viktigeste. Skjønner ikke hva det er med den røyken. Suget sitter i så lenge etter man har sluttet! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|