Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 21:36   #61
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det går jo faktisk an å gå rundt hjørnet. Man MÅ ikke stå i inngangen.

Ja men det viser seg å ikke fungere. Da burde man jo sette inn andre tilltak. Jeg elsker at det er veldig røykfritt rundt omkring. Går ann å gå en tur ut uten å måtte både dusje, samt skrubbe alt av klær.

Jeg røyker sjeldent når jeg er i byen, eller andre steder, men når det strekker seg over mange timer. (les. 4-5) så tar jeg meg en røyk.

Gammel 08-05-07, 21:41   #62
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er nå ikke bare utestedene. Det gjelder butikker, kjøpesentre, overalt når man skal inn et sted. Hvertfall i større byer.

Og utenfor inngangen til sykehusene...Da er det gøy å bane seg vei i røyken med et astmabarn som skal på kontroll Da må jeg inrømme at jeg sender skarpe blikk.

Gammel 08-05-07, 21:43   #63
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er snakk om ute i friluft og folk gjør faktisk noe som de er gamle nok til å gjøre.

Er man gammel nok til å røyke, så bør man også være moden nok til å ta hensyn... Altså trekke seg litt tilsides før man tar seg en blås

Gammel 08-05-07, 22:23   #64
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fluke; det er meget enkelt å ta en rulletrapp ned, gå ut porten, ta en røyk, for deretter å gå inn igjen. Det klarer du vel.

Ja, for å stille seg rett utenfor inngangen er nemlig mye smartere. Da rammer hun desto flere med osen.

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Ja, det er som regel et mindretall av idioter som har en oppførsel som tvinger frem lovreguleringer... Synd, for de fleste røkere pleier jo å ta hensyn!

Ikke enig. Dessuten: Alle røykere produserer røyk, både mens de røyker og etterpå. Og er man i nærheten, får man det på seg.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er snakk om ute i friluft og folk gjør faktisk noe som de er gamle nok til å gjøre.

Her må jeg bare himle en hel del. De er voksne til å bestemme selv om de skal plage andre eller ei? Friluft hjelper lite når man fremdeles må puste. Røyken befinner seg nemlig i denne friluften.

Gammel 08-05-07, 22:24   #65
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GUD så glad jeg er for at jeg ikke røyker!

Gammel 08-05-07, 22:25   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for å stille seg rett utenfor inngangen er nemlig mye smartere. Da rammer hun desto flere med osen.

Hvor skrev jeg rett utenfor inngangen? Det er nok av område utenfor Tusenfryd til ikke å sjenere andre.

Gammel 08-05-07, 22:27   #67
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Hvor skrev jeg rett utenfor inngangen? Det er nok av område utenfor Tusenfryd til ikke å sjenere andre.

Du skrev det ikke, men for de fleste røykere er "ute" ensbetydende med "rett utenfor inngangen sånn at alle må puste inn driten min. Det er tross alt friluft."

Gammel 08-05-07, 22:33   #68
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke noe om det. Altså det er kjempe bra sånn som de vil ha det i en overgangsperiode, med anviste områder for røykere. Gjerne uten servering og helt avsidesliggende.
Men å nekte dem å røyke i det hele tatt ser jeg ikke noe positivt ved.
Foreldre generelt burde jo slutte å røyke i det heletatt, men å ta den værste abstinensperioden på en festlig familiedag på tusenfryd er vel ikke helt heldig.

Det er faktisk sånn at det er en avhengighet og man blir gretten og stressa av å være uten røyk.
Mulig det er egoistisk å la det gå utover familien, men det er faktisk ikke alle som klarer å holde humøret igjennom 5-6 timer uten nikotin.

Men som sagt. Få røykerne ut av køene og bort fra barn og andre voksne.

Hilsen eksrøykern.

Lurer på om det er røykeforbud på kvelden også? De arrangerer jo fyllefester for bedrifter og andre selskap på kvelden.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:38   #69
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er såpass pragmatisk jeg at jeg tror at det blir mindre røyking i køer og slikt dersom det finnes røykesoner.

Hele sykehusområdet hvor jeg jobber er "røykfritt" dvs uten røykesoner og det fungerer elendig. Når det ikke eksisterer lovlige steder å røyke så røyker folk overalt. Det ble mye mer røyking ved inngangspartiet og sneiper overalt etter at de fjernet røyketeltet rett bortenfor.

Et røykeforbud har kun effekt på de hensynsfulle røykerne tror jeg. De som er skikkelig avhengige gir totalt beng i andre og røyker lell uten hensyn til at de står i en kø f.eks.

Gammel 08-05-07, 22:38   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pia: de kan fremdeles røyke, men da må de ut porten og litt lenger bort. Det går nok helt fint.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 22:40   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På sykehuset her i Stavanger, står det svære røykeforbudsskilt ved hovedinngangen. Hvor er det røykerne står og damper? Jo, rett foran inngangen. Der syke folk skal inn og ut. Jeg blir kvalm av slik oppførsel og lurer på om de er normale i hodet sitt?!

Gammel 08-05-07, 22:41   #72
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever at steder med røykesoner, som sykehus og skoler, også har røykerestriksjoner som ikke fungerer. Folk røyker der de vil. Nettopp derav kommer det gamle ordtaket; ingen er mer egoister enn et rusmiddelavhengig menneske.

Gammel 08-05-07, 22:42   #73
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen bekrefte/avkrefte at det er alkoholservering på Tusenfryd?

Ja, det er det. På en av restaurantene er det i hvert fall det, samt at det er en bar der mener jeg. Har vært der i utdrikningslag jeg..

Opprinnelig lagt inn av Iset

Kom over denne på NM og DER gikk det hett for seg. Herregud så mange uintelligente mennesker samlet på ett sted.

Uffda.., henger på NM jeg.. Men bare i februarklubben da.

Gammel 08-05-07, 22:44   #74
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

På sykehuset her i Stavanger, står det svære røykeforbudsskilt ved hovedinngangen. Hvor er det røykerne står og damper? Jo, rett foran inngangen. Der syke folk skal inn og ut. Jeg blir kvalm av slik oppførsel og lurer på om de er normale i hodet sitt?!

Du er like kynisk som meg, altså.

Gammel 08-05-07, 22:46   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Du er like kynisk som meg, altså.

Jeg er mest.

Gammel 08-05-07, 22:51   #76
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pia: de kan fremdeles røyke, men da må de ut porten og litt lenger bort. Det går nok helt fint.

Åh. Jeg trodde i min naivhet at man ikke kom inn igjen når man har gått ut jeg..

Ja, daså. Da er det ingen sak. Men de burde i såfall bli henvist et godt stykke bortenfor inngangen.

Men jeg lurer fortsatt på om det gjelder på kveldstid også. *Ser for meg drita folk rulle fra westernbyen til utgangen etter hver øl.*

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 23:46   #77
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GUD så glad jeg er for at jeg ikke røyker!

Ja, med de tankene du har om røykere så må du jo være det.

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg er såpass pragmatisk jeg at jeg tror at det blir mindre røyking i køer og slikt dersom det finnes røykesoner.

Hele sykehusområdet hvor jeg jobber er "røykfritt" dvs uten røykesoner og det fungerer elendig. Når det ikke eksisterer lovlige steder å røyke så røyker folk overalt. Det ble mye mer røyking ved inngangspartiet og sneiper overalt etter at de fjernet røyketeltet rett bortenfor.

Et røykeforbud har kun effekt på de hensynsfulle røykerne tror jeg. De som er skikkelig avhengige gir totalt beng i andre og røyker lell uten hensyn til at de står i en kø f.eks.

Hør, hør!

Jeg opplever at steder med røykesoner, som sykehus og skoler, også har røykerestriksjoner som ikke fungerer. Folk røyker der de vil. Nettopp derav kommer det gamle ordtaket; ingen er mer egoister enn et rusmiddelavhengig menneske.

Det tror jeg du har rett i. Stikkordet her er avhengig. Det er ikke "bare" å ta seg sammen og slutte. Joda, mange klarer det, men ikke alle. Jeg skal ikke syte og si at det er synd på meg fordi jeg ikke klarer å slutte å røyke allikevel, for jeg er en jævel på å klandre meg selv for dårlig viljestyrke ...

Gammel 09-05-07, 09:08   #78
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, med de tankene du har om røykere så må du jo være det.

Ja, ikke sant? Med teskje: Jeg er glad jeg ikke er avhengig av et stoff som gjør at jeg mister evnen til å se ting i perspektiv og ta hensyn til andre. Det virker nemlig som enkelte røykere lider av dette. Jeg er glad jeg slipper å gå gjennom en vanskelig slutteprosess.

Gammel 09-05-07, 09:13   #79
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er strålende.
Selv om jeg røyker, så røyker jeg bare ute, og ikke foran poden.
Jeg klarer helt fint en Tusenfrydtur uten å røyke i det hele tatt, det er jeg ganske sikker på.

Gammel 09-05-07, 09:14   #80
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Å slutte klarer vel ALLE. Men å ikke begynne igjen etter man har sluttet. Det er det som er viktigeste. Skjønner ikke hva det er med den røyken. Suget sitter i så lenge etter man har sluttet!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.