Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-13, 06:35   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg kjenner meg veldig enig med Amor. Jeg synes denne utviklingen er usunn.

På hvilken måte da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 07:29   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at man kan ha et ønske om at de for det første er barn lenger og leker mer og for det andre er mer fysisk aktive, men jeg vet ikke om bursdager er tidspunktet for moralisering, det er vel stort sett sånn at man prøver å finne på noe som ungene synes er genuint gøy akkurat den dagen. (og aksepterer man filmbursdag skjønner jeg virkelig ikke hva man har imot spill, men det blir en annen sak).

Gammel 30-10-13, 08:52   #63
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner godt at man kan ha et ønske om at de for det første er barn lenger og leker mer og for det andre er mer fysisk aktive, men jeg vet ikke om bursdager er tidspunktet for moralisering, det er vel stort sett sånn at man prøver å finne på noe som ungene synes er genuint gøy akkurat den dagen. (og aksepterer man filmbursdag skjønner jeg virkelig ikke hva man har imot spill, men det blir en annen sak).

Jeg er veldig enig. Jeg vil påstå det er langt mer sosialt å spille sammen enn å se en film.

Her i huset er vi nok mer positive til PC-bruk enn gjennomsnittet, men jeg er gift med en mann som var teknologiinteressert og tidlig ute med egen PC på rommet, osv. I dag er han dataingeniør og vi har til smør på brødet, for å si det sånn. Det kan lett bli folk av dem.

Gammel 30-10-13, 09:01   #64
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke hatt problemer med dette, men skulle vi arrangert hadde jeg nok prøvd å lagt til rette for at de fikk låne dersom de ikke hadde pc selv. Ser for meg at barna mine nok kommer til å dra på LAN i høst og vinterferien om noen år dersom de fortsatt er like interesserte i data som de er nå. Her arrangerer de det på skolen og det er ganske lite og trygt. Ser ut som om ungdommene virkelig koser seg.

Jeg kan være enig i at man bør se an skjermtid på hverdagene, men en bursdag hadde jeg ikke hatt problemer med. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å aktivt arrangere bursdager når de er tenåringer, men jeg hadde ikke hatt problemer med å steke pizza og kjøpe inn litt snacks dersom de ville ha venner på overnatting og spille.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 12:32   #65
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

LAN-bursdag er fullstendig nytt for meg. Jeg skjønner at det har med PC/spill å gjøre, men hvordan gjennomføres det gjerne rent praktisk? Spiller de online rollespill med hverandre, har de hvert sitt som de rullerer på osv?

Gammel 30-10-13, 12:40   #66
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt om dette, til tross for at det finnes både 12- og 14-åringer i huset. Jeg hadde nok stusset først, men ikke reagert nevneverdig. Min sønn er ekskludert fra de fleste andre typer aktivitetsbursdager pga utfordringer han har, så jeg hadde nok blitt glad på hans vegne.

Jeg satt forøvrig i kjellerstua og gamet med brødrene mine fra jeg var 9-10, så det er jo ikke noe nytt fenomen.

Sist redigert av Blondie : 31-10-13 kl 08:46.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 14:22   #67
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er så mykje sosial over Internett sjølv, at eg ser ikkje heilt problemet. Lan er jo sosialt. Det er like sosialt å spille eit spill saman over wi-fi i same rom, som å spille brettspel. Det er bare litt anna type rydding.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 22:15   #68
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Lan-treff med overnatting er det kuleste i verden og du er verdens kuleste forelder om du bestiller pizza til dem i tillegg. Det skal ikke så mye til faktisk. De er sosiale sammen, samhandler, driver strategi, avtaler, har høy puls (faktisk) og ler kjempehøyt og har det gøy sammen. Mye kjekkere en filmbursdag.

Og sende de i dusjen en gang i blant.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er så himla lei maset om å få ta med pcer hit og dit at jeg blir gretten bare av tanken på lan-bursdag.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Med egne "gamere" i hus, og med deres "gamer" venner på besøk har det vært rimelig kaotisk i perioder, for bærbare pc'er funker da virkelig ikke. Og det er ikke få ganger jeg har kjørt håpefulle rundt omkring med kabinett, skjerm, tastatur, headset og alskens annet utstyr. De har hatt det utrolig artig, mens jeg har vært mer tvilende til hele greia. Nå er de voksne hele gjengen...fra alderen nesten atten til tjuefem...og spillkvelder er fortsatt greia, både på bursdager og ellers. Heimens utgamle Nintendo med det første super Mario spillet er nå populært, og gamle brettspill som Ludo, Monopol, Risk og hva det nå heter. Det vil være en tid for alt.

Vi har kjørt mange kabinetter og store skjermer, rundt i landet på LAN, sammen med en 13-16-åring og kompisen, tannbørste og sovepose, eller bare skuflet de ned i kjelleren eller på stua oppe.
Morsomt for ungdommene og det var aldri noe tull med den gjengen.

Gammel 06-11-13, 08:17   #69
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Lukten ja, den er helt forferdelig. Hentet poden etter et lan i en gymsal og lukten var helt ubeskrivelig.

Standardfrase her i heimen: Det er lov å lufte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.