Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du lue?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-13, 10:33   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du lue?

Jeg blir nok mer bustete uten lue, når det blåser og regner/snør. Jeg bruker lue fordi jeg er en frossenpinn.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:33   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker lue hvis det er så kaldt at jeg synes jeg trenger det, men det skal i alle fall være under ti minus før jeg synes jeg trenger det til vanlig hverdagsgåing. (Jeg går ikke mye på ski og kjører aldri alpint eller snowboard, da ville jeg nok trengt det mer.) Jeg er ganske varm av meg, og håret er tykt nok til å holde på ganske mye varme, og jeg misliker å være for varm. I tillegg er ikke luesveis så veldig pent, men jeg er ikke så forfengelig at jeg går rundt og fryser.

Jeg eide ikke lue i mange år, men for et par år siden oppdaget jeg at det fantes fine, myke luer som var vide nok til at de passet på det store hodet mitt, så nå har jeg flere luer i opptil flere farger.

Gammel 19-12-13, 10:34   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker lue, men kan også fint være ute uten. Jeg har masse og tykt hår og nå når jeg enten dytter barnevogn eller har bæresjal blir det faktisk ofte for varmt. Om jeg ikke bruker lue om vinteren er det ikke av forfengelige grunner, men fordi jeg rett og slett blir for varm med.

Gammel 19-12-13, 10:40   #4
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fryser "alltid" og bruker lue om høsten, vinteren og tidlig vår. Noen ganger bruker jeg lue inne på jobb og, fordi jeg fryser. Hadde jeg hatt med meg lue på ferie i sommer ville jeg ha brukt den da og.

Sist redigert av Éowyn : 19-12-13 kl 11:01.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:43   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker lue hvis det er kaldt (minusgrader tenker jeg) og jeg skal være ute lenge. Jeg bruker det ikke til jobb, da skal jeg jo uansett bare sitte i bilen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:48   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare hvis det er skikkelig, skikkelig kaldt. Jeg synes ikke jeg kler så godt lue, det er mest derfor, ikke redselen for luesveis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:54   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja hele året. Kule baggy luer. Tåler trekk dårlig + kler lue.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:00   #8
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jadda, jeg hater å fryse og er bare forfengelig når det passer seg. Noen ganger ser det bra ut, men jeg kan også finne på å bruke north-face, lua dersom jeg kommer på at det er så kaldt. Sånn vindtett kaps-lue til fjellbruk. Det ser IKKE bra ut, men du verden så varm og god.

Også har jeg langt hår, som oftest tullet opp i en strikk. Det ser ut som det gjør, uavhengig av luebruk.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:02   #9
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Ja, hele vinteren og de ukene med dårlig skiføre i juli/august. Har mange luer.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:14   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja bruker lue når det er kaldt, altså minusgrader. Eller vist det er skikkelig sur vind.

Gammel 19-12-13, 11:14   #11
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker lue fra sen høst til tidlig vår. Siden jeg er så mye ute og går med hunden eller trener ute så har det blitt en vane å alltid ta på lue i denne årstiden.
Luen kommer på før gradestokken bikker minusgrader.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:20   #12
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker lue når det er kaldt.
Jeg har ikke inntrykk av at det er mange som velger vekk lua fordi det ikke er kult. Det var verre for 10-15 år siden, men lue har vel egentlig fått en renessanse. Ungdommen bruker den jo tilogmed i varmegrader. Og inne!

Sist redigert av maggypop : 19-12-13 kl 11:28.
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:24   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske jeg klarte å bruke lue, jeg. Det er jo utrolig mange kule, men det nytter bare ikke, jeg får helt panikk av å ha noe over ørene.

Gammel 19-12-13, 11:26   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skulle ønske jeg klarte å bruke lue, jeg. Det er jo utrolig mange kule, men det nytter bare ikke, jeg får helt panikk av å ha noe over ørene.

Jeg har også uforholdsmessig mange og kule luer, sammenlignet med hvor ofte det brukes. Nydelige selbuvotter som mamma har strikket har jeg også. Håper på en streng og kald vinter.

Gammel 19-12-13, 11:29   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 11:35   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Bruker mye lue. Liker tynne ulluer, men er på jakt etter en tykk og varm vindtett. Bruker Buff inni sykkelhjelmen så fort det blir kaldt, kanskje under 5 grader for sykkel.

Gammel 19-12-13, 12:54   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker lue ja, får lett vondt i ørene og hodet uten hvis det er kaldt og blåser. Luesveis er ikke så farlig, blir ikke så bustete og sveisen min er ikke så avansert.

Gammel 19-12-13, 13:04   #18
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Har noen kule fra G Anette. Liker du disse så anbefales nettbutikken. Kommer raskt i posten. Jeg har kjøpt en hel haug som gaver tidligere.
http://www.g-anette.com/

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 13:08   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å bruke lue, og bruker lue fra når det er ca 5 plussgrader og nedover. Alltid!

Gammel 19-12-13, 15:24   #20
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker lue når det er kaldt. Er også ganske var av meg, så det må bli noen kuldegrader før jeg trer den på. Votter bruker jeg oftere; jeg hater å fryse på hendene.

Alt tyder på at jeg får denne luen til jul:

Den har innebygget refleks også!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.